Te klein dialoogscherm

H.D.B. schreef op 04.04.2018 om 13:29 uur

Bij de zoom functie in mijn VDL 17 HD is het dialoogscherm te klein. Je ziet onderaan het scherm (bij de pijl) de bovenkant van wat letters. Ik mis dus duidelijk iets. Een functie, een beschrijving, informatie. In een YouTube video over Zoomen (want in Help staat helemaal niks) was er zelfs een "RESET" knop onderaan het dialoogscherm, maar wellicht is dat een hogere versie dan wat ik heb?

David

Reacties

mi-bo schreef op 04.04.2018 om 16:25 uur

David,

De totale tekst is "door gebruiker gedefinieerd" vermoedelijk een foutje van de Programmeur.

Groeten

Michael

H.D.B. schreef op 04.04.2018 om 16:32 uur

Dus ook geen RESET knop? Jammer. Het is niet het enige dialoog scherm dat niet groot genoeg is. Bijv. het openings scherm bij programma start waar je kunt kiezen tussen vorige projecten en een nieuw project is ook te klein; de keuze knoppen passen bijna... slordig geprogrammeerd... al sinds de vorige versie. Om maar te zwijgen van de splash screens van ALLE Magix programma's die "stay on top" zijn, waardoor ik niet verder kan werken met een ander programma tijdens het opstarten (wat ondanks mijn SSD bij VDL nog erg lang duurt). Dit heb ik al eerder aangekaart als "bug" maar daar wordt niets aan gedaan. Jammer.

David

Bol schreef op 04.04.2018 om 17:12 uur

Hallo David,

Standaard wordt in VDL programma's de "F9" gebruikt om alle vensters te resetten.

Druk op "F9" of ga naar Venster / Vensterordening / Resetvenster ordening.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.04.2018, 17:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H.D.B. schreef op 05.04.2018 om 10:08 uur

F9 werkt i.d.d. om de grootte van de schermen (tracks, bronnen, preview) te herstellen naar default, maar niet om dit dialoogscherm te veranderen. Hij blijft net te klein en is niet hoger/groter te maken. Intussen heb ik wel ontdekt dat het eigenaardige knopje rechtsboven een "maak zoominstellingen ongedaan" (o.i.d.) is. Je leert gaandeweg van alles. Waarschijnlijk is het intussen tijd om het programma te upgraden.

David

Bol schreef op 05.04.2018 om 11:10 uur

Hallo David,

Helaas kan ik het voor u niet reproduceren, daar ik VDL 17 HD uit 2010 niet heb en moet u daarom het antwoord schuldig blijven.

Blijft bij mij wel de vraag bestaan, heeft u dit altijd al gehad of is dit van de laatste tijd?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.04.2018, 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

H.D.B. schreef op 05.04.2018 om 15:15 uur

Het is altijd al zo geweest.

David

Bol schreef op 05.04.2018 om 15:54 uur

Hallo David,

Dan zou Mi-Bo wel eens gelijk kunnen hebben, dat dit een programma bug is.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-