takes inkorten

cornwk schreef op 20.05.2011 om 08:58 uur

Twee vragen (17PremiumHD)

1. Als ik gemaakte takes afspeel op de monitor kan ik wel een inpunt aanbrengen maar geen uitpunt. Heb ik iets verkeerd ingesteld staan?

2. De afbeeldingen van de takes in de mediapool zou ik groter willen maken zodat beter is te zien om welke opname het gaat. Hoe moet ik dat doen?

Reacties

mi-bo schreef op 20.05.2011 om 10:07 uur

beste,
activeer een stukje van een project, toets dan de N of Shift+N in en hier kunt u doen wat u vraagt.
Als u een project op de tijdlijn zet en rechts onder op de + toets klikt wordt het beeld vergroot op de tijdlijn, misschien dat U dat bedoeld.
Als U een takes aanklikt kunt u deze toch op het preview zien, en door dubbel klikken op beeld dan wordt het Tv beeld.
Ik heb niet omschreven dubbel klik op Tv beeld, maar dubbel klik op preview beeld en wordt dit beeld monitor vullend
succes
 

cornwk schreef op 20.05.2011 om 10:46 uur


beste,

activeer een stukje van een project, toets dan de N of Shift+N in en hier kunt u doen wat u vraagd.

Als U een takes aanklikt kunt u deze toch op het preview zien, en door dubbel klikken op beeld dan wordt het Tv beeld.

succes

 

Dank voor uw zeer snelle reactie!

Met een dubbelklik op een media (bijv een clip) in de mediapool wordt die clip afgespeeld op de monitor en kan daarop een in- en uitpunt worden aangegeven (uitraard moet die dubbelklik als zodanig worden ingesteld). Daarna kan vanuit de monitor de ingekorte clip naar de arranger worden gesleept. Die werkwijze lukt dus niet met een take, dwz het inpunt kan wèl, maar het uitpunt lukt niet.

Uiteraard werk ik uitsluitend met losse clips en/of takes en nooit met hele sequenties of een totale film.

 

In de mediapool worden op mijn pc scherm de thumbnails van de gemaakte takes erg klein weergegeven. Die zou ik graag willen vergroten zodat ik goed kan zien welk beeld het is. Als ik dat eerst moet afspelen is dat zeer omslachtig, want dan moet ik er een aantal één voor één bekijken voor ik de juiste kan selecteren.

 

Wat bedoelt u met "door dubbel klikken wordt het TV beeld"?