Tagging van video's

hermanh schreef op 29.01.2017 om 17:10 uur

Kan ik een film taggen, zodat ik in een mediaplayer (Zowel software onder windows als hardware netwerk-media-box.)films kan sorteren en filteren op datum , op plaats, op gebeurtenis, op persoon e.d.? Moet de film daartoe een specifiek format /container/codering hebben ?

Toelichting: ik heb familiefilms. Deze wil ik de ene keer zien per jaar ("Jaar in beeld 1998"), een andere keer op naam ("Pietjes levenswandel") en weer een andere keer op gebeurtenis ("vakantie ardennen"). Uiteraard kan ik hiervan aparte films maken. Dan krijg ik uiteraard overlap (Pietje was in 1998 op vakantie in de ardennen). Het lijkt mij handiger, kortere films/fragmenten te maken en die te taggen.

Maar elke alternatieve suggestie is welkom!!

Reacties

mi-bo schreef op 29.01.2017 om 20:41 uur

Hermanh,

Jammer genoeg geeft U niet aan over welk MAGIX product U Schrijft.

ik weet niet of dit mogelijk is met MAGIX producten,

Op mijn harde Externe schijf maak ik zelf altijd mappen die ik dan onder verdeel in submappen zodat in een opslag te zien is wat er staat.

gr

Michael

hermanh schreef op 05.02.2017 om 11:09 uur

Michael, Ik heb VdL2016.

Ik gebruik inderdaad ook mappen. Nadeel daarvan is, dat je slechts één insteek hebt. Dus óf "Pietje", of "Vakanties" of "jaar".

Net als bij muziek (mp3: artiest, genre,titel) of plaatjes (jpg: datum, locatie) wil ik de films taggen.  Dit gebeurt ook bij commerciële films (zie b.v. netflix, hbo, ...). Dus het moet mogelijk zijn. Maar hoe.

Uiteraard liefst vanuit VdL.

Maar elk alternatief is welkom!