Systeemeisen grafische kaart

Cinecor schreef op 14.08.2011 om 15:27 uur

Betreft: VdL17HD

Op dit forum wordt nogal eens gesproken over de kwaliteit van de grafische kaart, m.a.w. de systeemeisen die Magix Video de Luxe 17HD aan die grafische kaart stelt. Wellicht dat hierover wat meer informatie is te krijgen. Het gaat mij om het uitgebreid bewerken van AVCHD materiaal op meerdere (bijv 12) sporen op de tijdlijn, inclusief de nodige kleurcorrecties e.d. op naar schatting 50% van de geplaatste clips en een project met een totale speelduur van ca 30 minuten. Zelf werk ik met twee 19"TFT schermen waarop resp. de mediapool en arranger worden weergeven en een aparte kleine grafische kaart waarop de monitor interface in full HD wordt weergegeven op een HD TV. Vrij regelmatig klapt Magix eruit, wordt het scherm zwart en moet ik handmatig de pc uitzetten en opnieuw opstarten. Dit gebeurt ook als ik SD (avi) bewerk. Ik vermoed dat dit aan één van de grafische kaarten ligt, maar welke en wat moet ik veranderen en wat zijn de eisen hiervoor van Magix?

Reacties

mi-bo schreef op 14.08.2011 om 19:46 uur

Een snel antwoord, als tijdens het berekenen van een project de Pc er uit klapt dan zal de koeling niet optimaal zijn. vermoedelijk een 350 Watt als u er dan een 700 Watt koeler er in zet zullen de problemen grotendeels verholpen zijn, en wat de grafische kaart minimaal 2048,

gr

FransS schreef op 14.08.2011 om 23:05 uur

Hoi Cinecor,

Als ik je bericht zo lees ,denk ik dat je het in de voeding moet zoeken.

wat ook kan dat je 2 verschillende VGA kaarten er in hebt zitten,het beste is dat je met 2 gelijken VGA kaarten werkt,maar ook met een voeding van minstens 750 Watt.

En goed gekoelden processor !

Suc6 Frans S.

 

Cinecor schreef op 15.08.2011 om 08:59 uur

 Voor wat betreft de voeding en koeling ga ik contact opnemen met mijn pc leverancier. Mogelijk kom ik met een nadere uitslag daarvan. Wordt met  "verschillende VGA kaarten" (Frans S) verschillende fabrikaten bedoeld of ook de specs? Ik heb er twee van hetzelfde fabrikaat (Nvidea), maar van verschillende zwaarte (zie mijn oorspronkelijke vraag)

Wat betekent "minimaal 2048" (bi-mo) voor een grafische kaart?

FransS schreef op 15.08.2011 om 18:06 uur

ik bedoel 2 dezelfde VGA kaarten mag van Nvidia zijn en dan 1 Gig op de kaart.

Ik heb b.v. Ati Radion 5750 HD 1 Gig en voldoed zeer goed.


 

Grt.Frns S.a