Synchronisatie problemen

52xgsn schreef op 08.06.2009 om 22:02 uur
Ik ben in het bezit van Magix Video deluxe 15 premium en een SonyDCR-SR52 video camera met ingebouwde hard disk.  Wanneer ik een MPG bestand (standaard uitvoer formaat van de Sony videocamera) afspeel in Magix gaat dit in eerste instantie prima. Op een gegeven moment stottert het beeld en het geluid is volledig out-of-sync en komt enkele tientallen seconden later. Aan het einde van het shot, gaat het beeld op 'zwart' en loopt het geluid door. Monteren is zo dus onmogelijk.

Het MPG bestandje draait in media player zonder problemen. Ook wanneer ik de scene halvewege start. Wat is hier aan de hand of nog belangrijker: hoe los ik dit op?

Ik heb dit probleem al meerdere malen op dit Forum gezien, maar een adequate oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
Wie kan mij helpen?

Reacties

wderidder schreef op 09.06.2009 om 16:44 uur
Ikzelf bezit een Sony HDR-SR 11 E, hier moet ik eerst alles op de harde schijf van de pc zetten voor hij naar video de luxe 15 geimporteerd kan worden.
Daarna heb ik de moeilijkheden die u vermeld niet meer.
Mischien is dit de oplossing, veel succes magix agent Zeeland
Snofsky schreef op 21.06.2009 om 17:08 uur
Idd, dit heb ik ook. Ik render eerst alles als een avi-film. Daarna open ik een nieuw project en zet deze nieuwe avi er in.
Dan laat ik hem de scene's zoeken met scenedetectie. Die filtert meestal het zwarte gedeelte eruit. Eigenlijk jammer dat het zo moet want zo heb ik niet veel aan mijn Sony met harde schijf.
Toch doe ik het zo...
Succes