Symbolen vergroten in mediapool

SOFRO schreef op 13.09.2012 om 16:21 uur

Ik gebruik vd 17 premium de luxe.

Als ik filmshots inlaad zijn deze erg klein(+/- 1cm2) Ik kan dan deze op drie manieren zien

Lijst

Detail

Grote symbolen.

Echte als ik 90 shot inlaad zijn deze klein en ik kan zie niet vergroten zodat ik eigenlijk elk shot apart moet afspelen om te zien wat er staat.

Isd er een mogelijkheid om deze shots (telkens +:- 10 sec. film) te vergoten zodat ze duidelijker zichtbaar zijn.

Reacties

RiViS schreef op 13.09.2012 om 16:45 uur

Links naast de keuzeknop voor Lijst/Detail/Gr.Symbolen zie je een loupe afgebeeld. Klik er op en vergroot met de schuifregelaar de afbeeldingen tot de gewenste grootte.

groet,

Rijk

SOFRO schreef op 13.09.2012 om 17:55 uur

Bedankt voor de reactie.

Echter bij mij staat nerghens deze loupe . Had ik reeds naar gezocht maar mogelijk bij deze versie niet  voorzien.

lucky_me schreef op 13.09.2012 om 18:51 uur

Links naast de keuzeknop voor Lijst/Detail/Gr.Symbolen zie je een loupe afgebeeld. Klik er op en vergroot met de schuifregelaar de afbeeldingen tot de gewenste grootte.

groet,

Rijk

Dag Rijk

Ik meen eigenlijk ook dat deze loep er pas in de mx versie is bijgekomen, in de 17 moet je nog een echte loep gebruiken.

mvg

Luc

RiViS schreef op 13.09.2012 om 19:06 uur

Je hebt gelijk, deze optie zit voor het eerst in versie MX (opvolger van 17), sorry voor mijn vergissing.

Wat je kunt overwegen: Sleep de shots (alle 90, of eerst een deel) naar de Arranger en schakel die naar de modus Scene-overzicht (tweede knop van links onder de monitor). Nu kun je met de schuifregelaar rechts onderaan de grootte van de scenes veranderen. Met de muis kun je daarna de diverse scenes in de gewenste volgorde plaatsen. Als je dat zodanig doet dat de scenes die niet in je film moeten komen achteraan/onderaan staan, dan kun je na het rangschikken de ongewenste scenes simpel selecteren en weer verwijderen. Daarna schakel je weer naar de modus Tijdlijn (of Storyboard als je dat prettiger vindt).

Alternatief: koop de nieuwe versie 2013...

groet,

Rijk

SOFRO schreef op 14.09.2012 om 09:17 uur

Bdankt voor je reactie.Dit is een mooie optie om de filmpjes daarheen te slepen. Is duidelijker en ik kan sorteren;

nieuwe versie aanschaffen is een optie maar is geen grote vooruitgang; Ik wacht liever tot ze de 64 bit  uitbrengen.

Dat zou pas een verbetering zijn.

Hoewel ik een krachtige pc heb Icore i7 3770k en 16gb ram blijft het beeld soms schokkerig;

Indien Maxix in 64 bit uitvoering zou zijn zou dit probleem zich niet stellen.

Dus ik vermoed dat ze de volgende uitgave in64 bit ook gaan aanbieden.

Maar voorlopig hou ik het dus bij mijn Mpreium de luxe 17.

Cinecor schreef op 14.09.2012 om 11:23 uur

Bdankt voor je reactie.Dit is een mooie optie om de filmpjes daarheen te slepen. Is duidelijker en ik kan sorteren;

nieuwe versie aanschaffen is een optie maar is geen grote vooruitgang; Ik wacht liever tot ze de 64 bit  uitbrengen.

Dat zou pas een verbetering zijn.

Hoewel ik een krachtige pc heb Icore i7 3770k en 16gb ram blijft het beeld soms schokkerig;

Indien Maxix in 64 bit uitvoering zou zijn zou dit probleem zich niet stellen.

Dus ik vermoed dat ze de volgende uitgave in64 bit ook gaan aanbieden.

Maar voorlopig hou ik het dus bij mijn Mpreium de luxe 17.

Als je (nog) met versie 17 werkt kunnen de thumbnails in de mediapool niet worden vergroot. In een oudere vraagstelling is dat al aan de orde gekomen en heb ik je daarop één dezer dagen geantwoord.

Goed en logisch editen: Voor het samenstellen van een film maak je eerst op basis van je verhaal een eerste volgorde van de shots. Dat doe je door de shots te bekijken en de volgorde vast teleggen op een geschreven lijst. Het beoordelen van de clips kan je het beste in de Windows Verkenner doen (met ingang van versie MX kan dat dus ook met MagixVdL), want daar is de grootte goed in te stellen.

TIP: Als je gaat monteren stel Magix dan zodanig in dat met dubbelklikken op de thumbnail het shot wordt weergegeven in de previewmonitor (standaard wordt de clip bij dubbelklikken op de tijdlijn geplaatst). Het shot kan je dan goed beoordelen en met in- en uitpunten het shot eerst ruw trimmen.  Daarna slepen naar de tijdlijn.  Tot nog toe bleken die in- en uitpunten helaas niet aan de thumbnail te worden gekoppeld, hopenlijk is dat met de nieuwe versie aangepast. Bovendien bleken bij met scènedetectie gemaakt zg "takes" niet altijd foutloos van in- en uitpunten te kunnen voorzien. Ook dat zou nu hersteld moeten zijn. We zien het op 18 september bij de officiële introductie van de nieuwe versie 2013. Hetzelfde geldt voor het werken onder de Win 64 bit versie. Als Magix geen achterstand t.o.v. andere software wil oplopen moet dat laatste zeker als een "must" worden beschouwd.