na de laatste patch van Magix ProX speelt mijn ongerendeerde film stotterend af .Heb veel instellingen geprobeerd maar vind geen oplossing. Wat te doen bvd Golfie
windows 10 pro 64 bit intelcore 2 quad cpu q8300 8,0 GB R7 200 serie
Heb ik gedaan, maar niet de mogelijkheid in het uitklapmenu de frametable te vernieuwen .Inderdaad helpt dit soms wel iets.
Ook heb ik Robs advies opgevolgd om mijn drivers van de grafische kaart op te waarderen. Ze waren bij .Heb echter ook driver onder punt 2 geinstalleerd. En dan wel Amd Radeon R7 200 serie. Merk voor het stotterend afspelen niet veel verbetering.
Wat betreft video_Pro_X10.ini, dat krijg ik niet voor elkaar. te weinig computer kennis.
Duidelijke uiteenzetting .Het is gelukt . Maar het is het resultaat niet.
Uiteraard loopt het pas soepel als ik gerendeerd heb. Maar dat werkt veel te traag.Je hoeft maar een wijziging aan je clip te doen en weer overnieuw renderen. Dus dat is veel te traag .Mij is wel opgevallen dat zodra je maar iets van een effect gebruikt stottert het beeld bij afspelen en is gewoon geen goed oordeel te geven of die clip jou bevalt .
Ik werk al jaren met Pro X en nu dit. Jammer .Er was voor mij geen beter programma.Moet ik nu een zwaardere pc gaan kopen lijkt me nog al wat.
Vanavond ga ik voor jou nog eens kijken of jouw laptop voor Pro X10 geschikt is. Ik laat je weten of ik een oplossing heb gevonden. Of het programma Avast Cleanup Premium ook voor jou de oplossing is, zou ik je niet kunnen vertellen. Dit programma kan ook wel eens averechts werken. Ik zou zeggen probeer het en laat het ons als forumleden weten wat het resultaat is.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een "zware" PC; daar zou het hem niet in mogen zitten. (Intel Core i7-4770K CPU @ 3.50GHz, 3501 MHz, 32 GB Intern geheugen en een NVIDIA GeForce GTX TITAN grafische kaart. Het valt mij op dat in het BRON-venster de video niet helemaal tot het einde wordt afgespeeld. Kort voor het einde stopt hij al. In het andere venster komen met grote regelmaat hapering voor of blijf het beeld "hangen" terwijl de marker wel voortbeweegt. Heel lastig. Is het bij Golfie inmiddels opgelost?
Ik heb het programma volledig geïnstalleerd en geactiveerd. Na het terugzetten naar de standaardwaarden, begon het programma opnieuw diverse effecten te installeren. Ik heb zelfs een niet-geïnstalleerde Codec gekocht, maar het resultaat is nog steeds hetzelfde. Wat mij opvalt is dat het programma in het bronvenster bij alle opnamen vlak voor het einde stopt met afspelen. Je moet 1 à 2 keer de spatiebalk indrukken om hem tot het einde af te spelen. In het previewvenster zitten vaak haperingen of blijft het beeld hangen. Dat was bij de vorige versie niet; daar liep het soepel. (Reden om destijds voor Magix te kiezen). Ik de oude versie nog terug te zetten?
ik heb gezien wat U omschrijft, het stotterend afspelen in de bron venster heb ik niet kunnen waarnemen, maar dat het niet geheel tot het einde wordt afgespeeld is correct.
Als U gebruik heeft gemaakt van een upgrade garantie zal terug zetten naar vorige versie niet gemakkelijk gaan, mits er een back-up is gemaakt voor dat U de nieuwe versie heeft geïnstalleerd het programma wordt namelijk overschreven.( bij upgrade garantie wordt gebruik gemaakt van geregistreerde serienummer van eerder geïnstalleerde programma )
Van Golfie (Ploon) heb ik vernomen, dat zijn 2 jaar oude SSD opstartschijf in de soep was gelopen. Uiteindelijk had zijn probleem niets te maken met het programma Video Pro X als zodanig.
Het probleem, dat het beeld in het previewvenster met regelmaat hapert of blijft hangen terwijl de marker wel voortbeweegt, kunnen door verschillen factoren veroorzaakt worden.
BV:
Een vervuilde PC, hardeschijf of register.
Er worden in het project véél overgangen en effecten gebruikt.
Een vervuilde PC, harde schijf of register, zou u kunnen proberen op te lossen met een schoonmaakprogramma. zoals bv. CCleaner
Als er in het project véél overgangen en effecten gebruikt worden, zou u kunnen proberen om het bliksemschichtje te activeren (blauw) en daar de resolutie en de framerate te reduceren. Deze handelingen hebben geen invloed op uw uiteindelijke eindresultaat.
Het probleem met het Bronvenster heb ik helaas niet kunnen reproduceren.
ik heb inmiddels een nieuwe pc aangeschaft een i7 met een goede videokaart werkt heel goed
Maar de problemen die Ted heeft heb ik ook. Bron venster speelt niet volledig af en in het programmavenster stottert het bij het afspelen van de tijd lijn komt zelfs stil toestaan tot je nog maals de spatiebalk drukt voor play heel erg vervelend . Met een heel klein filmpje en weinig overgangen heb je het minder . Maar bij een filmpje van een 3 minuten begint het al. En wat is nou 3 minuten en simpele overgangen.
Ja en dan een investering van 3000 euro’s das wel zuur.
Het is jammer te horen, dat je op de nieuwe PC, dit probleem ook hebt. Zelf heb ik ook een i7-6700 met een Nvidia Geforce GTX 970 kaart . Ook heb ik soms het probleem in het previewvenster, niet in het bronvenster. Heb je het, al geprobeerd als bliksemschichtje is geactiveerd.
Dank voor de reacties. Fijn dat mensen actief zijn op het forum.
Het probleem blijft zich bij mij voordoen. De codec voor import en export stond bij mij al op standaard en ik had het bliksemschichtje al aangevinkt staan. De problemen doen zich al voor bij korte eenvoudige films.
Ik heb precies het zelfde als jou. Codec stond ook op standaard.Korte filmpjes heb ik het ook .
Soms heb ik het idee dat ingevoegde fotos problemen geven, maar kan ik niet hard maken.
Videokaart is geforce GTX 1070 8Gb .CCcleaner gebruik ik al jaren en zet ook geen zoden aan de dijk.
Ik bezit nog 1 pc en een laptop veel minder snel en daar draaien ander video programmas op en die lopen vlot
Veel mooier beeld in de monitoren.Dus je raadt het al Magix daalt sterk in mijn achting. Zo veel ellende na de laatste update en dan zo duur . En geld stoppen in een programma, voor een andere aanblik met mooiere uitvoeringen hoeft voor mij niet. Als het maar feilloos werkt.
CCleaner levert idd geen verbetering op; het probleem blijft zich sinds de laatste update voordoen. Ik heb ook enkele foto's in de film verwerkt, maar dat deed ik voorheen ook en dat was nooit een probleem.
Ik heb toch nog steeds hoop dat er een oplossing komt; ik kan me niet voorstellen dat Magix wil dat hun programma niet correct werkt. Ik wacht dus nog maar even af...
Soms heb ik het idee dat ingevoegde foto's problemen geven, maar kan ik niet hard maken.
Niet wetend of U beelden verwijderd en er een foto tussen zet, heeft U deze methode wel eens uitgeprobeerd.
hier blijven de bewegende beelden gewoon bestaan en de foto wordt er onder gezet, bij afspelen wordt dan de foto getoond i.p.v film en geluid loopt gewoon door,
Ik heb een paar minuten film naar het projectvenster gesleept, zonder ook maar één overgang of foto in te voegen. Al na de eerste minuut begonnen de haperingen al. Heeft dus niets met te veel effecten of met foto's te maken.