Stotteren geluid en beeld ten gevolge slecht gebruik CPU

dirkc_be schreef op 07.01.2011 om 14:51 uur

Ik heb een nieuwe quadcore PC en tijdens het monteren duidt VDL-16 Plus regelmatig 100% CPU-gebruik aan, terwijl via het takenbeheer de processor slechts voor 20 - 25% gebruikt wordt. Nadeel is dat het geluid/beeld gaat stotteren. Iemand een idee hoe je dat kan oplossen?

 

PC : CPU = Intel i7 / 6 GB RAM / Video kaart : ASUS nVidia GeForce 220 GT 1GB

My PC:
Windows 10 - V 10.0.19044 Build 19044; V21H2 (up-to-date)
CPU: Intel I7 - 8700; 3,20 GHz; 6 cores; 12 logical cores
RAM: 32 GB
C-Drive (System): SSD 512 GB
D-Drive (data): SSD 1 TB
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)
Audio Card (external): Scarlett Focusrite 2i1 USB

Reacties

mi-bo schreef op 07.01.2011 om 16:16 uur

Beste

Toets de Y toets in en ga naar audoi/ video zet Uw systeem op halve resolutiee dan krijgt de Pc wat meer lucht en zal het beter gaan, dit heeft niets te maken met het eind resultaat.

succes.

Voormalige gebruiker schreef op 07.01.2011 om 19:09 uur

Hallo Dirk,

Ook ik worstelde lang met een stotterende preview. Van Magix kreeg ik een reactie met aanbevelingen.

De meesten had ik al opgevolgd zonder al teveel resultaat. Maar misschien heb jij er wel iets aan.

Stuur me een PB dan zal ik het bericht naar te toezenden.

Inmiddels verdiep ik me in een ander programma. Daarmee loopt de preview als een speer.

Ondanks drie/vier videosporen en de toepassing van allerlei effecten als stabilisatie, kleurverbetering etc.

Het kan dus wel en ik hoef dus niet, na een jaar, opnieuw een nieuwe computer te kopen.

lucky_me schreef op 07.01.2011 om 19:59 uur

Hallo

Zou het niet kunnen dat Magix 100% aangeeft voor het cpu gebruik van de processor op je grafische kaart terwijl takenbeheer van windows het heeft over de processor op het moederbord? Mi-bo gaf reeds de belangerijkste oplossing aan, even de zoekfunctie hier gebruiken en je vindt er nog andere.

mvg

Luc

dirkc_be schreef op 08.01.2011 om 13:52 uur

Dag!

 

Bedankt voor de tip, maar ik heb natuurlijk al eens de settings veranderd en geen verschil hoor! Eigenlijk is het raar, wanneer ik het geluidsspoor op Mute zet, dan zakt het CPU-% onmiddellijk, maar wat is daar dan het nut van?

Mijn vermoeden is dat de quad-core verkeerd wordt gebruikt en er enkele één van de vier kernen wordt aangesproken.

Misschien ios het een Windows-setting, geen idee...
 

Hallo

Zou het niet kunnen dat Magix 100% aangeeft voor het cpu gebruik van de processor op je grafische kaart terwijl takenbeheer van windows het heeft over de processor op het moederbord? Mi-bo gaf reeds de belangerijkste oplossing aan, even de zoekfunctie hier gebruiken en je vindt er nog andere.

mvg

Luc


 

Hallo

Zou het niet kunnen dat Magix 100% aangeeft voor het cpu gebruik van de processor op je grafische kaart terwijl takenbeheer van windows het heeft over de processor op het moederbord? Mi-bo gaf reeds de belangerijkste oplossing aan, even de zoekfunctie hier gebruiken en je vindt er nog andere.

mvg

Luc

My PC:
Windows 10 - V 10.0.19044 Build 19044; V21H2 (up-to-date)
CPU: Intel I7 - 8700; 3,20 GHz; 6 cores; 12 logical cores
RAM: 32 GB
C-Drive (System): SSD 512 GB
D-Drive (data): SSD 1 TB
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)
Audio Card (external): Scarlett Focusrite 2i1 USB

dirkc_be schreef op 08.01.2011 om 13:57 uur

Beste,

 

Heb ik al gedaan en het helpt niet, want het is blijkbaat vooral het geluid dat het stotteren veroorzaakt. Nog tips?

 

Groeten!

 

 

Dirk
 

Beste

Toets de Y toets in en ga naar audoi/ video zet Uw systeem op halve resolutiee dan krijgt de Pc wat meer lucht en zal het beter gaan, dit heeft niets te maken met het eind resultaat.

succes.

My PC:
Windows 10 - V 10.0.19044 Build 19044; V21H2 (up-to-date)
CPU: Intel I7 - 8700; 3,20 GHz; 6 cores; 12 logical cores
RAM: 32 GB
C-Drive (System): SSD 512 GB
D-Drive (data): SSD 1 TB
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)
Audio Card (external): Scarlett Focusrite 2i1 USB

Voormalige gebruiker schreef op 08.01.2011 om 15:57 uur

Beste Dirk,

Heb zojuist je PB beantwoord. Zie de meest uitgebreid tips die ik van Magix ontving.

Veel succes. Groeten

Maarten.

Voormalige gebruiker schreef op 06.06.2011 om 22:42 uur

Beste Dirk,

 

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik weet niet wat ik er aan moet doen.

Ook ik heb een nieuwe PC.

PC : CPU = Intel i5 / 4 GB RAM / Video kaart : Sapphire HD 5670 Ultimate 1GB.

Hiervoor had ik een ander oudre PC, en had dit probleem niet.

PC : CPU = Dual Core 6400 / 4 GB RAM / Video kaart : Sapphire HD 4670 Ultimate 512MB

Welke adviezen kunt U mij geven?

Alvast bedankt.

dirkc_be schreef op 07.06.2011 om 16:25 uur

Dag,

 

Ik heb ondertussen de oplossing gevonden : gewoon versie 17 installeren... In die versie heeft men inderdaad de software aangepast voor 64 bit PC's en het loopt als een trein.

Natuurlijk is het niet correct van Magix om een versie uit te brengen die blokkeert, maar voor mijzelf heb ik het risico genomen te upgraden en de problemen zijn van de baan.

Ik ben ingegaan op een aanbod van een goeie 60 euro voor de 17 HD -plus versie en nu gaat het vooruit!

 


 

Beste Dirk,

 

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik weet niet wat ik er aan moet doen.

Ook ik heb een nieuwe PC.

PC : CPU = Intel i5 / 4 GB RAM / Video kaart : Sapphire HD 5670 Ultimate 1GB.

Hiervoor had ik een ander oudre PC, en had dit probleem niet.

PC : CPU = Dual Core 6400 / 4 GB RAM / Video kaart : Sapphire HD 4670 Ultimate 512MB

Welke adviezen kunt U mij geven?

Alvast bedankt.



Beste Dirk,

 

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik weet niet wat ik er aan moet doen.

Ook ik heb een nieuwe PC.

PC : CPU = Intel i5 / 4 GB RAM / Video kaart : Sapphire HD 5670 Ultimate 1GB.

Hiervoor had ik een ander oudre PC, en had dit probleem niet.

PC : CPU = Dual Core 6400 / 4 GB RAM / Video kaart : Sapphire HD 4670 Ultimate 512MB

Welke adviezen kunt U mij geven?

Alvast bedankt.

My PC:
Windows 10 - V 10.0.19044 Build 19044; V21H2 (up-to-date)
CPU: Intel I7 - 8700; 3,20 GHz; 6 cores; 12 logical cores
RAM: 32 GB
C-Drive (System): SSD 512 GB
D-Drive (data): SSD 1 TB
Graphical card: NVIDIA GeForce GTX 1050; RAM: 2 GB; Curent refresh rate: 60 Hz (driver up-to-date)
Audio Card (external): Scarlett Focusrite 2i1 USB