stereokanaal splitsen

plagge schreef op 12.11.2013 om 09:32 uur

Ik zou graag eens willen weten hoe ik de twee kanalen van het stereogeluid zichtbaar kan maken. Nu heb ik een spoor beeld en het andere het samengevoegde stereosignaal. De vraag heeft te maken met de mogelijkheid om een spoor van het stereokanaal te kunnen wissen dan wel een monospoor "stereo" te maken, zodat zowel uit de linker als de rechter speaker geluid komt. Dat alles in VDL 2014. Alvast bedankt voor het meedenken. 

Reacties

mi-bo schreef op 12.11.2013 om 15:49 uur

Als U een camera heeft met dolby surround ( en dit zo opgenomen heeft)kunt U na het importeren van Uw beelden met geluid, als het op de tijdlijn staat de geluid mixer rechts open klikken, en dan dolby surround open klikken en dan kunt U de sporen benaderen

succes met het mooie MAGIX product.

plagge schreef op 12.11.2013 om 15:53 uur

Dank u wel voor de snelle reactie . In dit geval is het geluid echter opgenomen met op een spoor omgevingsgeluid en het andere spoor via een commentaar microfoon. Dus geen surround. 

mi-bo schreef op 12.11.2013 om 15:57 uur

Als U dan de twee geluidsporen onder elkaar zet kunt U toch via de geluidmixer na activeren, precies aangeven wat U wilt doen, wel de sporen via auto activeren,en wel een goede koptelefoon gebruiken zo dat u precies de juiste geluiden kunt ontvangen

plagge schreef op 12.11.2013 om 16:22 uur

Begrijp ik het goed dat ik het geluid van het beeld los moet maken en daarna b.v. op spoor 3 moet kopieren? Daarna via de mixer eerst van het ene spoor het stereosignaal helemaal naar links zetten en op kanaal 2 het signaal naar rechts?  Er is dus geen mogelijkheid om dat in een keer te splitsen en b.v. te wissen? 

mi-bo schreef op 13.11.2013 om 11:12 uur

Aan de linker zijde is het mogelijk, door de M te activeren, hoort u geen geluid meer van dat spoor

gr