Steeds ongewenste pop-ups met mededelingen over muziekbestanden

jc.van.dinteren schreef op 03.09.2023 om 16:23 uur

Als ik eenmaal begin met muziekbestanden te plaatsen bij een diaserie krijg ik met grote regelmaat twee berichten: "Dit is geen geldig wave bestand" en "Dit bestand bevat geen sample gegevens". Deze pop-ups verschijnen in groepen. Dat kan onverwacht gebeuren, maar komt vooral voor als je tussendoor het bestand op wilt slaan. Pas nadat alle bestanden zijn weggeklikt kun je verder.

Wat gaat hier fout en wie weet een oplossing zodat de pop-ups wegblijven?

Met vriendelijke groet, Jacques

Reacties

Bol schreef op 03.09.2023 om 18:26 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Dit zou kunnen betekenen, dat uw Slideshow  03.09.MPH en/of de hulpbestanden *.H0 en *.HDP corrupt zijn geraakt. Een Slideshow xx.xx.MPH bestaat alleen maar uit verwijzingen.

Verwijder eens de *.H0 en *.HDP bestanden en start uw slideshow opnieuw op. Nu worden deze automatisch weer aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jc.van.dinteren schreef op 04.09.2023 om 09:28 uur

Hai Rob,

Nee, helaas, daar zit de oplossing niet. Ik heb alle betreffende bestanden verwijderd, maar het probleem blijft zich voordoen.

Met vriendelijke groet, Jacques

jc.van.dinteren schreef op 10.09.2023 om 12:37 uur

Met hulp van Rob is het opgelost. Oorzaak blijkt niet te zitten in het programma, maar in een map in de Verkenner. Onduidelijk wat daar precies fout gaat. Maar door een nieuwe map te maken en daar de nieuwe muziekbestanden in te plaatsen is het probleem opgelost.

Bol schreef op 10.09.2023 om 13:06 uur

@jc.van.dinteren

Hallo Jacques,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Zoals u schrijft, zijn wij samen tot de door u genoemde oplossing gekomen. Maar zoals ik reeds eerder heb opgemerkt, zou uw probleem wel eens veroorzaakt kunnen zijn door corrupte hulpbestanden (HDP en H0, H1,H2, etc... bestanden). Door nu alleen uw muziekbestanden in een nieuwe map te kopiëren, zonder de genoemde hulpbestanden is / was uw probleem opgelost. Zie: H0 Bestandsextensie. en HDP Bestandsextensie.

Succes met het maken van uw slideshows.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 10-09-2023 om 18:02 uur

Zie:

Laatst gewijzigd door Bol op 10.09.2023, 18:03, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-