standaard mono opnemen met microfoon

ramonbrocx schreef op 27.06.2014 om 14:16 uur

Hallo allemaal, 

Ik zit met een klein probleem met het opnemen met een microfoon in magix video deluxe. 
Heb een microfoon voor het inspreken van films. Deze sluit ik aan op de roze ingang op de computer. Nu dacht ik dat het niet klopte dat het geluid alleen maar van links komt. Maar naar veel zoeken op internet blijkt dat microfoons mono zijn en dat het niet zo raar is. (vrij logisch eigenlijk dat het mono is)

Nu los ik het op door bij de audio opname te kiezen voor geavanceerd en dan een vinkje zetten bij mono-opname. Dan hoor ik mijn stem uit beide boxen komen. Alleen nu is het zo dat ik dit elke keer opniew moet doen. Dus bij elke opname weer een vinkje zetten. Hij schiet de heletijd terug naar stereo. 

Nu zal dit komen omdat dit in windows zo staat. 

Is er een mogelijkheid om dit standaard in te stellen. Dus dat de microfoon standaard mono gaat opnemen? Of is het mogelijk om dit in windows al te doen? In windows heb ik alleen de keuze uit stereo-cdkwaliteit, stereo-dvdkwaliteit of stereo-studiokwaliteit. 

Kan iemand mij helpen?

Mvg Ramon

Reacties

lucky_me schreef op 28.06.2014 om 02:52 uur

Hallo

Probeer misschien het volgende eens:

rechts onderin je scherm zie je een kleine icoon van een microfoon. Rechtsklik er op en kies "opname apparaten". ga naar het tabblad "afspelen" en kies de microfoon die je gebruikt. klik nu op "eigenschappen". In het tabblad "eigenschappen" kan je kiezen voor "2 kanaals-48000hz" dit is dvd kwaliteit (44100 hz is cd kwaliteit). Er is ook nog keuze tussen 16bit en 24 bit. 24 bit levert grotere bestanden op die kwalitatief beter zijn, maar eerlijk gezegd, bij afspelen op de pc hoor ik geen verschil.

succes

luc

ramonbrocx schreef op 04.07.2014 om 11:39 uur

Badankt voor je antwoord. Kon door drukte niet eerder antwoorden. 

Heb het met je tip ook niet voor elkaar gekregen. Zet nu gewoon elke keer opnieuw een vinkje bij mono-opname. 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Mvg Ramon