SSD als programma- of data-disk

harm_tersteeg schreef op 21.04.2012 om 15:52 uur

Ik ben van plan een nieuwe PC te kopen wil hierin een SSD van 120GB opnemen.

Nu is mijn vraag waar de performancewinst zit:

- door de SSD als C-schijf (met VdL-programatuur) of

- door de SSD als datadisk met mijn videobestanden in te zetten.

 

Wie heeft er ervaring mee?.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 21.04.2012 om 16:43 uur

i have a raid 0 system vor mein Videodata,is  good.

lucky_me schreef op 21.04.2012 om 17:03 uur

persoonlijk zou ik deze ssd hard disk gebruiken als c schijf. Ik zou het spijtig vinden om ze enkel als opslagmedium te gebruiken, al is ze dan ook supersnel. Als C schijf hebben ook alle programma's er baat bij. Mijn films zou ik op een externe usb3 hd zetten. Dan moet je wel USB3 poorten in je pc hebben natuurlijk, maar die zijn niet duur in te werken in een nieuwe pc en ze zijn 10x zo snel als de gewone USB2 poorten.

groetjes

Luc

harm_tersteeg schreef op 23.04.2012 om 21:55 uur

persoonlijk zou ik deze ssd hard disk gebruiken als c schijf. Ik zou het spijtig vinden om ze enkel als opslagmedium te gebruiken, al is ze dan ook supersnel. Als C schijf hebben ook alle programma's er baat bij. Mijn films zou ik op een externe usb3 hd zetten. Dan moet je wel USB3 poorten in je pc hebben natuurlijk, maar die zijn niet duur in te werken in een nieuwe pc en ze zijn 10x zo snel als de gewone USB2 poorten.

groetjes

Luc

Luc, een externe USB-3 is vlgs. nog altijd trager dan een interne SATA-disk. Op zich start ik VdL 1 - 2 keer per dag op dus dat hoeft niet sneller, andere SW gebruik ik bijna niet. Mijn actieven projecten passen (voorlopig...) nog wel 120GB dus €150 voor al mijn videodatais dan niet zonde.  Heb je zelf ook een SSD of RAID configuratie?

harm_tersteeg schreef op 23.04.2012 om 21:57 uur

i have a raid 0 system vor mein Videodata,is  good.

Danke, gibts keine problemen (crashes...) mit MX videobearbeiten oder renderen?

Hast du SATA-disks als RAID-0 oder externe disks (oder geht das uberhaupt nicht)?

Voormalige gebruiker schreef op 23.04.2012 om 22:24 uur

2 mal 500 GB for Raid 0 with transfer ca. 180 MB/s is good for up to 4 Videos parallel 

lucky_me schreef op 24.04.2012 om 07:23 uur

persoonlijk zou ik deze ssd hard disk gebruiken als c schijf. Ik zou het spijtig vinden om ze enkel als opslagmedium te gebruiken, al is ze dan ook supersnel. Als C schijf hebben ook alle programma's er baat bij. Mijn films zou ik op een externe usb3 hd zetten. Dan moet je wel USB3 poorten in je pc hebben natuurlijk, maar die zijn niet duur in te werken in een nieuwe pc en ze zijn 10x zo snel als de gewone USB2 poorten.

groetjes

Luc

Luc, een externe USB-3 is vlgs. nog altijd trager dan een interne SATA-disk. Op zich start ik VdL 1 - 2 keer per dag op dus dat hoeft niet sneller, andere SW gebruik ik bijna niet. Mijn actieven projecten passen (voorlopig...) nog wel 120GB dus €150 voor al mijn videodatais dan niet zonde.  Heb je zelf ook een SSD of RAID configuratie?

Thuis heb ik geen solid state disk, die heb ik wel op mijn werk. Op deze schijf werd het programma geplaatst (geen video, het is een 3d technisch tekenen programma) en daar heb ik een gewone hd om de data op te plaatsen.

Thuis heb ik ook een nieuwe,sterke pc. Hier doe ik mijn videobewerkingen. Hier heb ik maar 1 hd (geen ssd) maar ik heb me een externe hd usb3 aangeschaft en ik ben van plan uit te zoeken hoe dit werkt. Dus,inderdaad, op heden heb ik hier nog geen ervaring mee.

mvg

Luc