spraak op spoor plaatsen

Liwy schreef op 19.07.2017 om 14:10 uur

Kan men de spraak die men rechtstreeks op de tijdlijn wil plaatsen op een welbepaald spoor laten schrijven?

De spraak die ik opnam werd op het eerstvolgende vrij spoor geplaatst, dit was spoor 3, maar verder in de film stond op spoor 3 en 4 beelden en klank en werd dan de tekst op spoor 5 geplaatst.

Kun je nu van bij het begin aangeven dat die spraak op spoor 5 moet komen?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 19.07.2017 om 16:10 uur

Hallo Willy,

Standaard gebruikt VDL spoor 1 voor beeld en spoor 2 voor geluid. U heeft de vrijheid om beelden en geluiden op andere sporen te zetten, maar als u spraak opneemt en deze wilt gebruiken, dan wordt het geluidsfragment (spraak) op de eerst volgend lege spoor geplaatst. Hier volgt uit, dat u niet kan aangeven op welk spoor u de spraak wilt plaatsen. Wat u wel kunt doen is, dit doe ik zelf weleens.

1. Zet aan het begin van de sporen die leeg zijn een bv. een foto van ca. 3 sec.
  2. Spreek nu uw tekst in en uw spraak wordt op het eerst lege spoor geplaatst.
  3. Daarna haalt u de foto's weer weg.

Succes,

Rob

Liwy schreef op 19.07.2017 om 18:08 uur

Ik vind dat op gebied van audio toch niet alles heel eenvoudig is.Mijn opgenomen spraak wordt altijd op het eerstvolgende vrij spoor geplaatst, maar dat brengt heel wat problemen mee. Ik maak eerst mijn volledige beeldmontage en daardoor komen er op bepaalde plaatsen 4 of 5 sporen in gebruik.Het spraakspoor verspringt dan van 3 naar 5 naar 6 om dan terug naar 3 te komen als dit spoor terug vrij is.

In uw voorstelt plaats je eerst op spoor 1&2 een foto, maar die sporen zijn reeds ingenomen door mijn film. Kan ik nu nog alles naar beneden schuiven om foto's te plaatsen op die bovenliggende sporen en als die foto's dan weg zijn gaat mijn spraak dan naar een van die sporen komen?

Ondertussen heb ik reeds 3x de laptop moeten geforceerd afschakelen daar het programma vast zat, in de film zijn bijna geen effecten gebruikt. Er wordt wel altijd een fout rapport verstuurd.Normaal staat die laptop niet op het net, maar bij het opstarten van Magix wordt nu iedere keer gevraagd om een internetverbinding te activeren. Ik weet niet waarom. De laptop moet normaal gezien alles goed aankunnen het is een i7 met 16Gb ram.

Groetjes

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 19.07.2017 om 19:10 uur

Hallo Willy,

U schrijft: "Mijn opgenomen spraak wordt altijd op het eerstvolgende vrije spoor geplaatst". Dit is helemaal correct. Als u op spoor 1 het beeld en op spoor 2 het geluid hebt staan, dan komt mijn vorige bewering te vervallen. Ik was ervan uit gegaan, dat op spoor 1 nog niets stond.

Ik heb uw probleem kunnen reproduceren.

Onderstaande afbeelding geef uw situatie aan

Ik heb nu het zelfde stukje film gebruikt, alleen ik heb alles geselecteerd en spoor 1 vrij gemaakt. Ik heb nu ook weer de spraak toegepast. zie nu het resultaat

Conclusie

1. Bij het maken van het project begint u op spoor 2 of...
  2. U begint u project op spoor 1, wanneer het project af is, klik dan muismodus voor alle sporen en sleep dan alles naar beneden zodat spoor 1 leeg is.
  3. Wanneer u nu spraakopname maakt, worden deze allemaal op spoor 1 geplaatst.

Succes,

Rob

Liwy schreef op 19.07.2017 om 20:27 uur

Super Rob, ik heb het geprobeerd en het is de oplossing.

Bedankt

Maar heb je en verklaring voor de aanvraag van die internet verbinding. Ik maak wel geen verbinding en ik kan toch verder werken.

Groeten

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 19.07.2017 om 21:56 uur

Hallo Willy,

Fijn om te horen dat ik u heb kunnen helpen.

Nu de internet verbinding.

Voor zover ik weet, wordt er om de 30 dagen gecontroleerd of de VDL versie wel legaal is. Dus u moet eenmaal per maand op het internet aangesloten zijn voor deze controle. Ik heb het nog nooit bijdehand gehad, maar ik dacht te weten, dat na de 30 dagen u nog 3 dagen hebt om dit alsnog te doen. Ook hebt u een internetverbinding nodig om de laatste updates te kunnen downloaden.

Kijk eens bij mijn producten:

1. ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (log hier in)
  2. klik op volgende
  3. Klik op mijn producten
  4. ga naar het Magix product
  5. klik op meer details
  6. zie afbeelding

Groet,

Rob

Liwy schreef op 21.07.2017 om 14:14 uur

Rob ik heb bijna direct geantwoord maar uw vraag kwam niet via het forum binnen, ik heb dan een antwoord gestuurd op de email maar dat is blijkbaar niet aangekomen.

Ik heb een internet verbinding opgezet op de laptop ( deze staat normaal altijd uit) en mijn account nagekeken, alles was oké en nu ontvang ik dat bericht niet meer.

Ondertussen heeft het programma reeds verschillende keren vast gelopen en moest ik telkens de laptop volledig heropstarten. Eens bij het afspelen stopten de beelden en liep de klank verder 😒. Ik heb telkens het foutrapport doorgestuurd en de laatste keer zelfs een verbinding met Magix ( via de foutmelding) opgezet en een omschrijving van de fout gegeven. Ik probeer nu met horten en stoten mijn montage af te maken 😒.

P.S. hoe kan je opslaan-als, ik vind dit niet terug onder bestand?

Groeten

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 21.07.2017 om 15:57 uur

Hallo Willy,

U heeft het over een e-mail adres. Welk e-mail adres gebruikte u?

Fijn om te horen dat uw internet probleem is opgelost.

Als er fout optreed en u start VDL weer op, dan kunt u de foutmelding doorsturen naar Magix. Op het doorgestuurde foutrapport wordt door Magix nooit een antwoord gegeven. Magix gebruik deze om hun programma's te verbeteren.

Ik adviseer u om de programma instelling terug te zetten de standaardwaarde.

Dit doe u zo: Ga naar: Bestand / instellingen / programma instelling terug zetten........

Hoe kan je opslaan-als, ik vind dit niet terug onder bestand. zie

Groet,

Rob

PS. Het is gebruikelijk om voor elke nieuwe vraag een topic aan te maken.

Liwy schreef op 21.07.2017 om 16:52 uur

Rob,

als er een bericht op mijn topic komt krijg ik een email, daar kan ik dan een verbinding maken naar de topic.

Maar uw vraag

Maar i.p.v. naar de topic werd ik nu naar een ander blad verwezen.

en vond ik de vraag niet op het forum. Dan heb ik maar op die geopende pagina "beantwoorden" met mijn tekst verstuurd.

Waar dat terecht gekomen is weet ik niet.!!!!!!!!!

Ik dacht ook dat met "opslaan in" bedoelt wordt "opslaan als", maar bij het opnieuw openen van het programma vond ik bij " laatst geopende projecten " mijn film niet terug, en heb ik met "zoeken " hem moeten vinden.

groeten

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 21.07.2017 om 17:48 uur

Hallo Willy,

Ik begrijp nu wat je bedoelt. De afbeeldingen, die je laat zien, zijn via één persoonlijk bericht, door mij naar je toegestuurd. Je hebt het Forum gedeelte. De vragen en antwoorden kunnen door alle forumleden worden gelezen en beantwoord. Een persoonlijk bericht is een bericht tussen twee forumleden. Deze berichten kunnen niet door andere forumleden worden gelezen en beantwoord. Dus in een woord " Privé ".

Je kan zo'n persoonlijk bericht schrijven c.q. beantwoorden door op rechtsboven op je naam te klikken en dan op berichten

Een oud project herladen doe je zo:

Het project moet wel eerst opgeslagen zijn. Als je dat niet doet, ga je project verloren. Je kan dan proberen of je nog een back-up terug kan zetten. Standaard word er om de 10 minuten een back-up aangemaakt

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 23.07.2017 om 23:41 uur

Hallo Willy,

Was de uitleg, die ik hierboven heb beschreven, goed en duidelijk overgekomen.

Laat het mij weten,

Rob

Liwy schreef op 24.07.2017 om 12:05 uur

Dag Rob, uw uitleg heb ik begrepen, maar ik vraag mij af waar die email dan naartoe gestuurd is (dit is wel geen groot probleem).

Ondertussen heb ik zojuist op vraag van Magix een systeemtest uitgevoerd en opstuurt. Hopelijk vinden zij de oorzaak van het vaak vastlopen van Magix soms was dit enkel het vaststaan van het beeld terwijl de klank doorliep zonder dat ik die kon stoppen. Enkel de laptop volledig opnieuw heropstarten bracht soelaas.

Maar de audio regeling heb ik nog niet goed onder de knie. Wanneer ik de niveaus van de verschillende audiosporen op elkaar wil afstemmen loopt dit toch niet zo vlot.

Bij het opnemen van spraak had ik - ducking - ingeschakeld, maar die demping werd soms wel en soms niet uitgevoerd. Wat de oorzaak daarvan is weet ik niet. Het aanpassen van die curve ( omdat er nadien beelden werden bij geplaatst) is mogelijk maar niet gemakkelijk . Kan ik op een enkel klankspoor het niveau resetten, of wordt alle klank gereset?

Uiteindelijk heb ik toch( hoop ik) een goede mix van al de klank kunnen maken maar om de balans van de verschillende klanksporen goed op elkaar af te stemmen is een goede VU weergave gemakkelijk. Ik heb daarvoor bij het afspelen de mixer ingeschakeld waarop ik het klankniveau op elk spoor kon volgen maar dat lijk niet zo evident. Is er een gemakkelijker manier?

Groeten

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 24.07.2017 om 14:15 uur

Hallo Willy,

Persoonlijke berichten worden, net als de vragen en de antwoorden die dit forum worden gegeven, opgeslagen op een van de Magix Servers.

U kunt op dit moment weinig doen. Magix Support analyseert uw doorgemailde systeemtest. Ze zullen u wel verder helpen en adviseren.

Helaas moet ik u bekennen, dat audioregeling, ook mijn sterkste kant niet is. Misschien zijn er andere forumleden, die hier wel over de benodigde kennis beschikken.

Groet,

Rob

Liwy schreef op 24.07.2017 om 15:11 uur

Ik heb ondertussen al bericht ontvangen van Magix Support. Enkele drivers zijn veroudert en dienen aangepast. Ik heb werk voor de boeg.

Groeten

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 24.07.2017 om 16:50 uur

Willy, succes, Rob