Spookscene op tijdlijn

huub-van-A schreef op 02.05.2017 om 16:16 uur

Sinds januari jl. heb ik intussen al enige vaardigheid met VDL 2016, wat draait hier onder Windows 10, gekregen.

Vandaag liep ik tijdens het monteren tegen een probleem aan waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden. Op de tijdlijn blijkt een (stukje) onzichtbare scene te staan, wat voorkomt dat ik andere scenes kan toevoegen op die plek. Als ik dat wel doe, verdwijnt die toe te voegen nieuwe scene. Door heel voorzichtig de rode tijdlijn-naald te bewegen heb ik het fragmentje in beeld gekregen (zie bijlage), maar het laat zich niet verwijderen met "prullenbak" of de deletetoets.

Kan iemand mij daarmee helpen?

Huub van Alphen

Reacties

RiViS schreef op 02.05.2017 om 17:14 uur

Hallo Huub,

In je duidelijke screenshot (goed om dat bij te voegen!) zie ik dat je tijdlijn-spoor-nummers beginnen met 2. Je hebt de film blijkbaar op de sporen 2 en 3 gezet. Als je spoor 1 ook zichtbaar maakt krijg je misschien wel je spookscene te zien en kun je hem verwijderen. Scrol even naar boven met het blokje uiterst rechts. Het zou ook nog kunnen dat de spookscene op een veel lager spoor zit (hoger nummer): scrol daarvoor de andere kant op.

groet,

Rijk

huub-van-A schreef op 02.05.2017 om 18:47 uur

Dank je wel Rijk, voor je uitgebreide reactie.

Naar beneden toe had ik alle sporen al onderzocht, maar zonder resultaat. Het is me uiteindelijk toch gelukt om die "spookscene" te vinden in de vorm van een heel dun verticaal lijntje op de tijdlijn naast de voorgaande scene, wat ik door te klikken op dat lijntje wit kon maken. Daarna kon ik het met de deleteknop simpel verwijderen.

Echter, enkele scenes verder liep ik opnieuw tegen een scene op, die ik niet deels over de vorige kon schuiven, omdat deze scene dan ook direct uit het zicht verdwijnt. Daarbij kon ik geen lijn of wat dan ook vinden.

Ik moet dus nog zien uit te vinden wat daar de oorzaak van kan zijn. Maar lastig is het wel.

Groet,

Huub

RiViS schreef op 02.05.2017 om 18:59 uur

Door de tijdlijn horizontaal uit te rekken (klik enkele malen op de + helemaal onderaan rechts) kun je die heel korte scenes gemakkelijker vinden.

groet,

Rijk

huub-van-A schreef op 02.05.2017 om 19:28 uur

Hallo Rijk,

Dat is een prima tip.
Eigenlijk wist ik van deze mogelijkheid, maar ik heb er nooit aan gedacht.
Wellicht lukt het om hiermee verborgen strepen breder in beeld te krijgen.

Dank je wel,

Groet,

Huub