spatiebalk werkt niet correct

wholste schreef op 31.05.2010 om 22:23 uur

Bij het indrukken van de spatiebalk start de film niet vanaf de plaats waar de aanwijzer op de tijdlijn is gestopt maar springt terug naar het begin van de film.
Dit is ook het geval met de "play" knop in de pre-view monitor.
De vraag heb ik ook gezien in deze rubriek en het antwoord hierop is een vinkje te zetten bij "spatiebalk stopt op actuele afspeel positie" bij "instellingen-weergave" dit werkt echter niet.
Het lijkt of het toetsenbord anders werkt, als ik een tekst bij een scene zet komt deze goed in de pre-view monitor te staan, als ik vervolgens op het vinkje "accepteren klik veranderen bijv. de " toets in ( en de { in een F. ik denk dus dat de spatiebalk nu ook een andere functie heeft.
De instelling van het toetsenbord is nederland.
Nu kan ik ook met de j-k-l toetsen afspelen, maar als je dit niet gewend bent werkt dit lastig. 
Wat kan er mis zijn? het probleem is spontaan gekomen.
 Hopelijk kunt U mij helpen

Wil

Reacties

th7m schreef op 01.06.2010 om 00:39 uur
Dit is geen antwoord, maar ook een constatering van hetzelfde probleem wat is opeens sinds vanavond heb met MAGIX Video deluxe 16 Premium in één project. Iedere keer start de film bij het begin in de bewerkmodus. Andere projecten gaan nog wel goed. Ook de k-toets en daarna spatie zorgt ervoor dat de film opnieuw start bij het begin.

Leo
Voormalige gebruiker schreef op 01.06.2010 om 06:54 uur
Beste wholste,
het toetsenbord moet ingesteld staan op Verenigde staten (internationaal)
Voormalige gebruiker schreef op 02.06.2010 om 06:55 uur
Als je bij instellingen kijkt moet de invoertaal Nederlands (Nederland)-  Verenigde Staten (internationaal) zijn.  Kan je makkelijk instellen door met de rechtermuisknop op het toetsenbord symbool te kliken. 
bobbiaan schreef op 02.06.2010 om 20:34 uur
Beste Wil,

Als je met Vdlx 16 werk, dan open je het programmaga ga naar bestand, instellingen en daarna open je sneltoetsen. Hier zie de de instellingen en die kan je zelfs naar eigen wens configureren.

Succes

Bobbiaan
bobbiaan schreef op 20.06.2010 om 12:59 uur
Wil,

Start het bewuste project op en stel in dat project je voorkeur keuze opnieuw in als standaard, dan moet het opgelost zijn!!

Mvg
Bobbiaan
Ferd schreef op 17.09.2010 om 12:25 uur

Ook ik heb video de luxe 16 Plus. Probleen blijft bestaan na het uitproberen van alle suggesties.

 

Ik heb een nieuw project geopend en heb de inhoud van het oude project hiernaar gekopieerd.

Dan werkt alles weer normaal.

 

Duidelijk dus nog een bug in het programma en uiterst irritant!

 

Heeft iemand nog een andere oplossing?