sorteren op opnametijdstip in Video deluxe

=piet= schreef op 10.07.2013 om 11:38 uur

Geachte lezer,

met een Sony A33 camera kunnen foto's (type JPG) en video's (type AVCHD-video) gemaakt worden.

Bij het importeren via het Sony programma PlayMermories Home staan de foto's en de video's door elkaar en keurig gerangschikt op opnamedatum em opnametijdstip.

Kijk je met de Verkenner in de betreffende map dan staan echter de foto's bij elkaar en de video's bij elkaar. 

Ook bij importeren met Picasa  worden video's en foto's van elkaar gescheiden.

Nu wil ik graag in Video deluxe de foto's en video's importeren of sorteren op datum én opnametijdstip.

Dat maakt het monteren aanzienlijk eenvoudiger.

Wie weet een oplossing?

Bedankt alvast.  

AANVULLING:

1. Ik gebruik Video deluxe 17HD

2. Het zelfde probleem doet zich ook voor bij opnamen gemaakt met de videocamera Sony Sony HDR-PJ780. In het bijbehorende Sony programma playMemories Home kunnen de foto's en de video's door elkaar gezet worden in de  volgorde van het opnametijdstip. En precies die volgorde wil ik ook als ik de foto's en video's in Videodeluxe 17 importeer.

3. Dank voor antwoord 1.

Helaas kan ik daarmee niet goed uit de voeten. Het probleem is dat de volgorde zich wijzigt in eerst alle foto's en daarna alle video's.

Reacties

magixagent schreef op 10.07.2013 om 12:18 uur

Beste Piet,

U heeft een dvd bij Uw Sony A33 ontvangen, installeer deze.

Nu gaat U naar het MAGIX programma( U vermeld helaas niet welk MAGIX vdl programma).

klik op de rode knop onder preview venster en U kunt Uw bestanden inladen

succes.

Voormalige gebruiker schreef op 18.07.2013 om 11:50 uur

Hallo Piet,

Ik neem mijn SD kaart uit de camera en lees  met een cardreader de  bestanden naar mijn computer. Ik maak een map aan voor fotobestanden  en een voor filmbestanden. Zowel in de windows verkenner als in VDL mediapool kan je de weergave op details zetten. Nu kan je ze sorteren op naam, grootte enz.

Zelf heb ik een programma dat waar ik de bestanden een naam geef (Waar ik ze heb opgenomen). Want de betanden die je van de SD kaart inleest heeft alleen maar cijfers en extentie. bijv. 0000.mts of 0000.jpg.

Wat ik hier heb beschreven zijn eigenlijk de grondbeginselen van Microsoft Windows.

Succes,

Rob

emilelucienne schreef op 19.07.2013 om 17:55 uur

Dank magixagent. Het werkt inderdaad zoals je gezegd heb. Eindelijk een oplossing !!!!

Voormalige gebruiker schreef op 19.07.2013 om 22:29 uur

Dank magixagent. Het werkt inderdaad zoals je gezegd heb. Eindelijk een oplossing !!!!

Hallo Emile,

Persoonlijk geef ik de voorkeur om de foto's of mijn bestanden een naam te geven.

BV "01. Kaasmarkt Gouda.mts";  "02. Kaasmarkt Gouda.mts"  p.v.  "0000.mts; 0002.mts". Je kan je map dan ook "Kaasmarkt Gouda" noemen met toevoeging van de opname datum. Ik gebruik hier voor het programma Advanced Renamer.

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat er vele wegen zijn die naar Rome leiden..

Veel montage plezier met het geweldige programma van VDL van Magix

met vriendelijk groet,

Rob

=piet= schreef op 21.09.2013 om 12:48 uur

Geachte lezer,

Allereerst dank ik u voor uw antwoord.
De teksten in de handleiding begrijp ik.
Helaas geeft deze tekst geen oplossing voor mijn probleem.

Een verduidelijking van het probleem

Bij bepaalde gebeurtenissen maak ik door elkaar EN foto's EN video's.
ALLEEN de foto’s in de volgorde van het opnametijdstip zetten is geen probleem.
ALLEEN de video’s in de volgorde van het opnametijdstip zetten is ook geen probleem.
DE opnamen in de computer zetten via het programma PlayMemories, of via Picasa of rechtstreeks in Windows verkenner is geen probleem.
Het punt is om de mix van foto’s en video’s in één bestand op de volgorde van het opname tijdstip te zetten.

Een voorbeeld.
Na elkaar worden gemaakt: foto 1, video 1 , foto 2, video 2, foto 3, video 3.

In PlayMemories Home zie ik de volgorde: foto 1, video 1, foto 2, video 2, foto 3, video 3. In de volgorde van het opnemen dus.
Als ik de map open in Windows in de verkenner is de volgorde (bijvoorbeeld) video 1, video 2, video 3, foto 1, foto 2, foto 3.
Sorteren op “Datum” geeft ook deze volgorde.

Het merkwaardige verschijnsel doet zich voor dat (in de verkenner) bij de foto’s  onder “Datum”  de datum en het opnametijdstip van de foto staat.
Bij de video staat er echter onder “Datum”  de datum en het tijdstip waarop de video in de computer is gezet.

Het door mij gewenste resultaat: foto 1, video 1 , foto 2, video 2, foto 3, video 3 krijg ik niet voor elkaar.
Het moet toch mogelijk zijn om de video’s en foto’s in dezelfde volgorde te krijgen als in PlayMemories Home? Dus in de volgorde van het maken van de opnamen.

En waarom wil ik dit?
Wel nu, ik maak graag videofilms. Daarbij wilik  in eerste instantie de video en foto-opnamen in de volgorde van het opnametijdstip monteren. Daarna komt het verschuiven en het bewerken..

Helaas moet ik nu opname voor opname in het videobewerkingsprogramma plaatsen. Dat is zeer omslachtig en tijdrovend.

Ik gebruik Windows 7 home premium en van Magix het bewerkingsprogramma  Video deluxe 17 plus.

Open ik de map met de foto’s en de video’s in Picasa, dan staan ook dan eerst de video’s en dan de foto’s gesorteerd.

Het lijkt wel of er door Sony bij de videodatum een andere invulling geldt dan bij de foto’s.

Graag uw oplossing.
Het zal voor mij het maken van montages aanzienlijk vereenvoudigen.

Met vriendelijke groet,

Piet

=piet= schreef op 21.09.2013 om 12:49 uur

Geachte lezer,

Allereerst dank ik u voor uw antwoord.
De teksten in de handleiding begrijp ik.
Helaas geeft deze tekst geen oplossing voor mijn probleem.

Een verduidelijking van het probleem

Bij bepaalde gebeurtenissen maak ik door elkaar EN foto's EN video's.
ALLEEN de foto’s in de volgorde van het opnametijdstip zetten is geen probleem.
ALLEEN de video’s in de volgorde van het opnametijdstip zetten is ook geen probleem.
DE opnamen in de computer zetten via het programma PlayMemories, of via Picasa of rechtstreeks in Windows verkenner is geen probleem.
Het punt is om de mix van foto’s en video’s in één bestand op de volgorde van het opname tijdstip te zetten.

Een voorbeeld.
Na elkaar worden gemaakt: foto 1, video 1 , foto 2, video 2, foto 3, video 3.

In PlayMemories Home zie ik de volgorde: foto 1, video 1, foto 2, video 2, foto 3, video 3. In de volgorde van het opnemen dus.
Als ik de map open in Windows in de verkenner is de volgorde (bijvoorbeeld) video 1, video 2, video 3, foto 1, foto 2, foto 3.
Sorteren op “Datum” geeft ook deze volgorde.

Het merkwaardige verschijnsel doet zich voor dat (in de verkenner) bij de foto’s  onder “Datum”  de datum en het opnametijdstip van de foto staat.
Bij de video staat er echter onder “Datum”  de datum en het tijdstip waarop de video in de computer is gezet.

Het door mij gewenste resultaat: foto 1, video 1 , foto 2, video 2, foto 3, video 3 krijg ik niet voor elkaar.
Het moet toch mogelijk zijn om de video’s en foto’s in dezelfde volgorde te krijgen als in PlayMemories Home? Dus in de volgorde van het maken van de opnamen.

En waarom wil ik dit?
Wel nu, ik maak graag videofilms. Daarbij wilik  in eerste instantie de video en foto-opnamen in de volgorde van het opnametijdstip monteren. Daarna komt het verschuiven en het bewerken..

Helaas moet ik nu opname voor opname in het videobewerkingsprogramma plaatsen. Dat is zeer omslachtig en tijdrovend.

Ik gebruik Windows 7 home premium en van Magix het bewerkingsprogramma  Video deluxe 17 plus.

Open ik de map met de foto’s en de video’s in Picasa, dan staan ook dan eerst de video’s en dan de foto’s gesorteerd.

Het lijkt wel of er door Sony bij de videodatum een andere invulling geldt dan bij de foto’s.

Graag uw oplossing.
Het zal voor mij het maken van montages aanzienlijk vereenvoudigen.

Met vriendelijke groet,

Piet