Sony handycam wordt niet herkend door laptop

wietzej schreef op 22.03.2012 om 21:34 uur

Ik heb een Sony Handycam DCR-HC37 en wil nu de films van de bandjes via de laptop een een dvd gaan branden. Ik heb daarvoor de Terratex Grabby gekocht alleen herkend deze mijn camera niet. Ik heb op de laptop geen firewire aansluiting en heb al opnieuw opgestart met de camera al aangesloten op de laptop maar niets lijkt te helpen. Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen.

Reacties

mi-bo schreef op 23.03.2012 om 10:36 uur

Goedemorgen, een vervelend verhaal, helaas kunnen wij U geen onder steuning geven, gezien wij niets van terratec

weten, misschien een mail naar

succes.

Cinecor schreef op 23.03.2012 om 14:09 uur

De genoemde camera heeft als opname medium een miniDVbandje. Dat betekent dat de opnamen via een IEEE1394 aansluiting naar een computer moeten worden overgebracht. Dat overbrengen noemen we "capturen" van het Engelse werkwoord to capture, dat "vangen" betekent.

De IEEE1394 wordt meestal de firewire genoemd, terwijl Sony er een eigen term aangeeft en spreekt over iLink. Drie begrippen voor precies hetzelfde.

Wat is hiervoor nu nodig?

Een speciale kabel, de firewirekabel, en een firewirekaart in de computer. Als die niet in de laptop zit kan er een speciale module op worden gezet. In de handleiding van genoemde camera die ik op internet vond, is op bldz 43 meer informate te vinden. Zie internet, even Googlen.

De Terratex Grabby is een apparaatje om analoog materiaal (van een verouderde VHS of Super VHS systeem: de bekende videoband) te digitaliseren, zodat het in de computer bewerkt kan worden. Voor genoemde camera heeft dit apparaat dus geen enkele waarde.

mi-bo schreef op 23.03.2012 om 17:03 uur

Voor Cinecor.

Misschien iets te kort door de bocht, Klant heeft geen fire-wire op zijn laptop, en een insteek is ook niet altijd mogelijk

gr