sneltoetsen instellen

anna-dewilde schreef op 25.06.2019 om 16:28 uur

Ik werk sinds kort met Magix Pro X, ik zou nu een sneltoets willen instellen voor "stilstaand beeld invoegen" ik doe het zoals het moet na alles ingesteld te hebben "Ctrl+j" klik ik op opslaan, bij tonen staat de nieuwe sneltoets er tussen, ik heb opnieuw opgestart maar het werkt niet, er wordt geen stilstaand beeld ingevoegd, ik ben bij hulp gaan kijken en ik doe alles juist en toch werkt het niet, is er behalve stilstaand beeld invoegen nog een mogelijkheid om een stilstaand beeld (foto) te maken. Bedankt voor de hulp

groetjes Anna

Reacties

mi-bo schreef op 25.06.2019 om 17:03 uur

@anna-dewilde

Beste Anna,

heeft U de sneltoets gemaakt via deze schrijven

Mvg

Michael

anna-dewilde schreef op 25.06.2019 om 17:45 uur

Bedankt Michael, ik heb het volledig gedaan zoals beschreven hierboven, het werkt niet ik begrijp het niet.

mi-bo schreef op 25.06.2019 om 17:57 uur

@anna-dewilde

beste Anna,

dank voor Uw Feedback.

maar als U een stilstaand op een plaatst wilt zetten waar bewegende beelden staan kunt U toch het beste de curser op de plaats zetten waar het beeld moet komen en de foto stilstaand beeld op bv spoor 3 zetten, en als het geheel wordt afgespeeld zal waar het stilstaand beeld of foto staat dan zichtbaar zijn.

Ja ik ben zelf een muizen man, misschien gaat het met Ctrl sneller dat kan ik U niet vertellen.

Sc6

Michael

wijziging aangebracht i.v.m meer info

anna-dewilde schreef op 25.06.2019 om 18:10 uur

Bedankt voor uw vlugge reactie, zo kan het ook maar ik werk heel graag met sneltoetsen dat gaat veel vlugger, ik begrijp niet dat er in de handleiding staat dat men zelf sneltoetsen kan instellen, die dan uiteindelijk niet werken.

Groetjes Anna

mi-bo schreef op 25.06.2019 om 18:29 uur

@anna-dewilde

Beste Anna,

sorry, ik kan U hierin niet verder helpen omdat ik een muizen man ben.

Maar er zullen ongetwijfeld Freaken ( lezers ) op het Forum zijn die U met een goed advies verder zullen ( kunnen ) helpen.

Veel succes met Uw nieuwe aanwinst MAGIX Video Pro X .

Sc6

Michael

Bol schreef op 25.06.2019 om 20:04 uur

Hallo Anna,

Ik heb het vermoeden. dat u Stilstaand beeld invoegen en Stilstaand beeld op de afspeelmarker invoegen met elkaar verward.

Een sneltoets maken doe je zo:

1. start Pro X op
  2. sneltoetsen Ctrl+Shift+U (sneltoetsen menu wordt geopend)
  3. Zoek Selectie bewerken / stilstaand beeld invoegen.
  4. Klik met de linkermuisknop op het witte vlak achter het woord "geen"
  5. Druk nu de Ctrl+J gelijktijdig in
  6. klik op sneltoets toewijzen
  7. sneltoets is nu zichtbaar in het vak "Sneltoets".
  8. Klik op afsluiten
  9. ga nu naar Bewerken / selectiebewerken/ stilstaandbeeld invoegen (sneltoets Ctrl+J)

Markeer een gedeelte en klik nu op Ctrl+J. Er wordt nu een stilstaand beeld toegevoegd.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.06.2019, 20:41, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.06.2019 om 23:28 uur

Een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Wanneer u het niet meer weet, wat u gewijzigd hebt druk dan op Reset. Nu wordt de sneltoetslijst op de standaardwaarde teruggezet.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.06.2019, 23:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

anna-dewilde schreef op 26.06.2019 om 09:54 uur

Bedankt Rob, ik heb alles gedaan zoals u beschreven hebt, het werkt maar niet zoals ik het zou willen, ik heb verkeerd gedacht, er is inderdaad een verschil tussen een stilstaand beeld invoegen en een stilstaand beeld op afspeelmarker invoegen, het is dit laatste waar ik een sneltoets aan zou willen geven en dat vind ik niet terug in de lijst in de sneltoetsen menu.

Hartelijk dank voor uw vlugge reactie, het heeft me toch geholpen.

Groetjes Anna

Bol schreef op 26.06.2019 om 10:51 uur

Hallo Anna,

Ik heb ook nog even verder gezocht of een sneltoets kan aanmaken voor Stilstaand beeld op de afspeelmarker invoegen. Helaas, deze heb ik tot op heden niet kunnen vinden.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.06.2019 om 11:31 uur

Hallo Anna,

Misschien heb je hier wat aan.

Ik heb een sneltoets gemaakt onder: "Een lege ruimte met stilstaand beeld vullen"

1. daarna het filmfragment op de tijdlijn gezet
  2. de afspeelmarker op de plek geplaatst, waar ik het stilstaand beeld wilt invoegen
  3. dan druk ik op "T" (spitsen)
  4. Ik maak dan een leeggedeelte, net zo groot als ik het wil hebben
  5. Nu klik ik op Ctrl+J en het lege gedeelte wordt opgevuld met een stilstaand beeld

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-