N.a.v. van de 'Topic':
https://www.magix.info/nl/forum/verzoek-om-een-geheugentoewijzing-mislukt--1186726/#ca1307643
en met name het door mij (onterecht) toegevoegde onderwerp: Snelheid VDL 2015 versus VDL 2017
hierbij zoals met RobVroe1 afgesproken een nieuw topic.
Allereerst denk ik nu dat de titel niet geheel juist is aangezien het gaat om "Video deluxe 2015 Plus" versus "Video deluxe Premium". Deze laatste heb ik in november 2016 als "Upgrade: MAGIX Video deluxe Premium" besteld en is volgens mij de 'Premium' versie van "Magix Video deluxe 2016"...
(zie ook de 2 toegevoegde afbeeldingen van 'Over MAGIX Video')
Nu had ik (afgekort) VDL-2016-Plus al in september 2015 gekocht als Update voor mijn VD-2015-Plus.
Maar deze, na een ellelange email discussie met Magix Support, ergens in 2016 weer van mijn Desktop verwijderd omdat het Exporteren van HD projecten (1920x1080 50fps) zo verschrikkelijk traag ging t.o.v. VDL-2015.
Nu ben ik bang dat ik afgelopen november 2016 geen VDL-2017-Premium hebt gekocht maar gewoon weer VDL-2016 alleen de 'Premium' versie i.p.v. de 'Plus' versie én met dezelfde (veel te) lang durende exporttijd.
Kortom ik voel me bekocht omdat ik nu alleen de extra's van het Premium-pakket heb n.l. de "plug-ins" voor "NewBlue Video Essentials" en "Vasco da Gama 9 HD Essential" maar het/mijn 'export probleem' nog steeds in VDL-2016-Premium aanwezig is ondanks de laatste SW Upgrades.
O ja, en het ligt niet aan de codecs "MainConcept" want die gebruik ik in beide versies en ook niet aan mijn Desktop PC deze heeft voldoende (RAM) geheugen en een krachtige quad-core AMD processor...
Misschien ligt het aan ander instellingen maar ik kan niet ontdekken welke en Magix Support blijkbaar ook niet. Het enige waar zij meekomen is dat de 'Beel-in-Beeld' montages inderdaad wat trager gerendeerd/geexporteerd worden. Denk daarbij aan (3D) Collages van meerdere foto's...
Nou klopt dat ook wel want als je meekijkt met het exporteren dan zie je inderdaad dat er een vertraging optreed bij 'Beeld-in-Beeld' montages. Iets wat ik overigens vrij vaak gebruik in combinatie met mijn (HD) video's.
Maar waarom gaat dat in VDL-2016-Plus en Premium aanzienlijk langzamer dan in VDL-2015-Plus...??
Voorbeeld:
Ik heb een Test project gemaakt met een filmtijdsduur van ruim een minuut. Beginnend met een 3D foto-collage van 3 (geen HD) foto's, daarna een HD(.mts) videofragment van ca. 30 sec en daarna weer 3 foto's met effecten en overgangen.
Alles op het zelfde (1e) spoor waarbij de collage ook gebruik maakt van spoor 6, 7, 8 en 9.
Op het 2e spoor heb ik een stukje muziek (mp3) gezet.
De volgende Exporteer tijden naar een m2ts bestand [AVCHD-transportstroom 1920x1080p50PAL(50p-modus) HQ].
Overigens naar een MP4 bestand [HDTV 1920x1080 H264 50 FPS] geeft dezelfde resultaten c.q. exporteertijden.
VDL-2015-Plus >> 5 minuten (met effecten berekenen op GPU ook 5 minuten)
VDL-2016-Premium >> 31 minuten (met effecten berekenen op GPU zelfs 32 minuten)...(!!?)
Waar ik bovendien vorig jaar al achter kwam was dat hoe langer de film hoe groter het verschil in exporteertijd.
Wie kan dit verklaren..??