Snelheid aanpassen 3d lichtkrant / geluid afzetten van de bioscoop intro

patrickeissens schreef op 16.10.2011 om 14:26 uur

L.S.

Ten eerste wil ik toch even mijn frustratie uiten over de ondoorgrondelijke informatievoorziening van Magix. Het is haast onmogelijk zelfstandig tot de juiste informatie te geraken en ik ervaar de informatievoorziening als zeer klantonvriendelijk. Het programma kan dan wel in topformaat verkeren, het staat of valt met het begrijpen van het programma. Een zware onvoldoende.

Een tweetal elementen die ik na een paar uur zoeken nog niet heb kunnen oplossen, betreft het volgende. Allereerst zou ik graag gebruik maken van de zogeheten 3d lichtkrant. Ik heb een sterrenhemel als achtergrond en zou graag een scene creëren zoals in welbekende films als star wars is gedaan. Het probleem dat ik hierbij ondervind, is dat de snelheid van de tekst te hoog is. Er staat evenwel nergens aangegeven hoe ik deze snelheid kan vertragen.

Daarnaast zou ik graag gebruik maken van een bioscoop intro. Het programma voorziet hierin bij de intro's en outro's. Erg handig, maar het gaat gepaard met een irritante achtergrondgeluid. Hoe kan ik dit uitzetten?

Tot slot zou ik op één dvd graag twee projecten willen zetten, aan te klikken in één menuutje. Ik ben hier nog niet mee aan de slag gegaan, maar vermoed dat dit zonder input ook vele uren gaat kosten.

Wie zou mij kunnen helpen?

Bij voorbaat hartelijk dank,

Patrick Eissens

Reacties

mi-bo schreef op 17.10.2011 om 11:21 uur

Uw verhaal gelezen,

als freaken zouden wij U graag willen helpen,

maar heeft dit wel nut tegen over een persoon, die verschrikkelijk negatief is.

Misschien een cursus foto op cd & dvd zou een uitkomst zijn, wordt regelmatig door het gehele land gegeven.

Ook geeft u niet aan met welk pakket U werkt er zijn al inmiddels 10 stuks van 2000 tot 2010 ( jaar)

Wat betreft de lichtkrant kunt u bij animatie versnellen en langzamer laten lopen, ook is dit mogelijk door het project ( licht krant) uit te trekken of in duwen,( kind vriendelijk).

Intro is een beeld opname die kunt U zelf ook maken met wat energie en experimenteren.

wat betreft verschillende projecten, maak een project is deze klaar klik aan de rechter zijde op icoon waar nu disk staat, geef aan dat u een nieuw project wilt maken, en wat op de tijdlijn staat wordt verwijderd en staat nu op de plaats waar disk staat, volgende project op de tijd lijn, alles klaar u gaat naar branden en u zult zien dat er 2 bestanden staan.( en het staat in een menu, dit kunt u ook nog veranderen

en dan kunt U door op plaatje in preview te klikken nog aangeven hoe het afgespeeld moet worden,

Succes, misschien naar deze uitleg toch een ander zicht in Magix producten.

patrickeissens schreef op 17.10.2011 om 14:27 uur

Beste Mi-bo,

Allereerst hartelijk dank voor de moeite die je neemt ter beantwoording van mijn vragen. Het eerste antwoord heb ik inmiddels toegepast. Het mechanisme is inderdaad kind vriendelijk zoals u dat beschrijft. Mijn irritatie zit evenwel niet in het programma zelf, maar de informatievoorziening. Er wordt nergens uitgelegd hoe het werkt.

Het tweede antwoord begrijp ik niet. Je geeft aan dat ik met wat energie en experimenteren zelf een intro kan verzorgen. Mijn vraag is echter of ik de reeds bestaande intro waar het programma in voorziet, kan aanpassen. De intro vind ik namelijk wel leuk, maar het bijbehorende geluid is niet te pruimen. Is het mogelijk het geluid van deze intro uit te zetten?

Wat er ook van zij, mijn dank heb je. Mijn visie over de beperkte informatievoorziening vanuit Magix blijft evenwel onveranderd. Magix zou op dat vlak nog heel wat kunnen verbeteren.

mi-bo schreef op 17.10.2011 om 16:53 uur

Nog een reactie helaas zit het niet in het foto pakket om geluid te dempen, wel in de vdl pakketten, hier kunt U namelijk ook uw foto's opslaan en bewerken, vandaar ik U had gevraagd met welk foto pakket werkt u.

en de laatste zinnen gevonden hoe maak ik een menu'tje

succes.

patrickeissens schreef op 18.10.2011 om 08:20 uur

foto's op cd & dvd nummer 10