slideshows afspelen

boshuis schreef op 23.08.2011 om 17:49 uur

Ik gebruik CD/DVD 10 de luxe en windows7. Ik kan alleen oude slideshows (gebrand op DVD) gemaakt met oudere versies CD/DVD zoals 8 en 9, niet meer afspelen op PC en mijn nieuwe blurayspeler. Een slide show gemaakt met de CD/DVD10 luxe versie trouwens wel.
Weet u wat de oorzaak is en is er een oplossing om de oude slideshows(op DVD gebrand) te redden. De foto's heb ik nl niet meer omdat ik er vanuit ging dat de DVD slideshow altijd actief zou blijven.

Reacties

RiViS schreef op 23.08.2011 om 19:22 uur

Volgens mij moet een bluray speler ook gewone dvd's kunnen afspelen.

Als hij dat niet automatisch doet, open dan de Windows Verkenner, rechtsklik op je speler en dan op Afspelen. Hij speelt dan ws de films achter elkaar af.

Wat ook kan: klik (in de Verkenner) op het kleine driehoekje links van de speler, je krijgt dan de mappen Audio_TS en Video_TS te zien. Klik op Video_TS en je krijgt een aantal VTS files te zien. Klik op VIDEO_TS (niet die met BUP of INFO) en je krijgt als het goed is het filmmenu te zien in de mediaspeler. Daarvandaan kun je dan de films afspelen.

Werkt het helemaal niet, meld dat dan nog even.

groet,

Rijk

boshuis schreef op 24.08.2011 om 12:38 uur

Het lukt inderdaad om de DVD op die manier (via windows live movie maker) af te spelen. De visuele kwaliteit lijkt wel slechter, maar opnieuw daarna branden op  DVD (afspelen op de TV ) lukt me nog niet (via nero en windows).

Is het niet mogelijk om reeds gemaakte slide shows (gebrand op DVD) te importeren in CD/DVD 10 de luxe en dan opnieuw te branden? Mijn laatst gemaakte vakantie slide show via versie 10  kan ik gewoon overal afspelen (op PC en blueray speler/TV)

RiViS schreef op 24.08.2011 om 17:15 uur

Ja, dat kan ook. Zet de dvd in je speler, maak hem zichtbaar in de mediapool: Media/ Computer/ dubbelklik op je speler/ dubbelklik op Video_TS. Nu kun je de films naar de tijdlijn slepen. Let even op waar ze worden opgeslagen en verander dat evt.

groet,

Rijk