slideshow maker werkt niet

WJ-Scheenjes4206 schreef op 15.02.2025 om 17:18 uur

Wilde de afgelopen week weer eens de "slideshow maker" gebruiken, maar helaas het werkt niet. Het enige wat ik zie verschijnen is een introkekst. Het gaat om alle oneindige sjablonen met paarse rand. Iemand enig idee wat er mis mee is? Of het ook al was voor de laatste update van vorige week, weet ik niet.

Gebruik Photostory de luxe 2025 versie 24.0.1.204 (UDP3)

Reacties

Bol schreef op 15.02.2025 om 18:26 uur

@WJ-Scheenjes4206

Hallo Willem,

---- Wilde de afgelopen week weer eens de "slideshow maker" gebruiken, maar helaas het werkt niet.

Ik kan uw probleem niet reproduceren. Zie mijn twee filmpjes

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 15.02.2025, 18:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WJ-Scheenjes4206 schreef op 15.02.2025 om 19:33 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je snelle reactie.

Heb er ook een filmpje van gemaakt maar zoals je zal zien gebeurd er bij mij nagenoeg niets, zelfs geen overgangen. Alleen intro en outro tekst. Maakt niet uit welke oneindige sjabloon ik kies. Heb Photoshop al een keer helemaal verwijdert, maar dat heeft ook niet geholpen.

Voorheen, maar denk misschien alweer een jaar geleden en denk vorige versie van Photoshop, werkte het wel.

Dus wat nu het probleem is?

Groet, Willem

Windows 11 home versie 24H2
11th Gen Intel(R) Core(TM) i7-11700 @ 2.50GHz
RAM16 GB en 64-bits best.systeem

Bol schreef op 15.02.2025 om 20:19 uur

@WJ-Scheenjes4206

Hallo Willem,

Ik zit nu niet achter mijn computer, maar zet de overgangs duur eens op 2sec.

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WJ-Scheenjes4206 schreef op 15.02.2025 om 20:24 uur

Hallo Rob, heb de overgangen op 2 sec gezet, maar blijft hetzelfde

WJ-Scheenjes4206 schreef op 16.02.2025 om 11:47 uur

Goeiemorgen, Rob,

Heb het gevonden, nou ja gevonden, het werkt weer.

Heb gisterenavond nogmaals alles ervan gegooid met alle extra's, schoonmaakprogramma's erop los gelaten, maar dat gaf geen soelaas. Viel me bij het installeren wel op dat alles, de instellingen en zo, weer stond zoals voor de installatie. Vanochtend kreeg ik een helder idee 😁 om het programma weer terug te zetten naar standaard waarden. Tot mijn verrassing werkt het nu weer, maar wat nu de oorzaak of instelling is geweest waardoor het niet werkte, geen idee. Misschien weet jij het antwoord toevallig, maar goed het werkt.

In ieder geval bedankt voor de support,

Fijn weekend verder,

Willem

Bol schreef op 16.02.2025 om 13:22 uur

@WJ-Scheenjes4206

Hallo Willem,

Fijn om te vernemen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt voor uw terugkoppeling.

Maar u had niet alles eraf hoeven te verwijderen en om daarna nog een schoonmaakprogramma er op los te laten. De oplossing voor was zeer eenvoudig geweest, door aller eerst Photostory terug te zetten op de standaardwaarden. Meestal verwijder ik altijd als eerste het photostory.ini. Photostory wordt dan ook terug gezet op de standaardwaarden en herstelt dan ook eventuele computerconfiguratiefoutjes. Bij het het opstarten van Photostory wordt dan het Photostory.ini bestand weer automatisch aangemaakt.

Zie: Verborgen bestanden (items) zichtbaar maken in Windows 10 | 11

Voor zover ik het nu heb kunnen nagaan, waren bij u de overgangen het probleem. In uw filmpje zag ik vanmorgen, dat er bij u geen overgangen werden geplaatst en bij mij wel.

Geen overgangen

Wel overgangen

Wanneer het probleem dan nog niet is / was verholpen, dan had u nog het pakket Magix Photostory Deluxe (Overgangseffecten) kunnen verwijderen en wederom weer kunnen herinstalleren via Hulp / Gratis download. Zie afbeeldingen

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 16.02.2025 om 18:20 uur

@WJ-Scheenjes4206

Hallo Willem,

Hierbij nog even een aanvulling op het herinstalleren van Magix Photostory. Als u deze herinstalleert, dan worden de extra pakketten niet verwijderd. Als er met een of meerdere pakketten problemen mee zijn, dan kunt u deze altijd met de hand verwijderen en dan weer via Hulp / Gratis Download opnieuw worden geïnstalleerd.

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-