Serienummer Vasco da Gama 9

huub-van-A schreef op 11.01.2017 om 13:05 uur

Ben voor het eerst actief op deze community. Ik heb hier geen ervaring mee, dus ben ik benieuwd of en hoe dit werkt.

Bij de aanschaf van Magix video deluxe kreeg ik tevens NewBlue Video Essentials en Vasco da Gama 9 HD Essential. Deze kon ik via download binnen halen. Ik ben nog steeds in afwachting van het serienummer van Vasco da Gama.

Mijn vraag is, hoe kan ik deze video essentials laten integreren in Magix?

Ik werk met Windows 10 op een 64 bit laptop

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 11.01.2017 om 14:14 uur

Hallo Huub,

Voor zover ik weet worden deze programma's bij het opstarten automatisch via Magix geactiveerd en voorzien van een serienummer. Zelf heb ik ook geen serienummers hoeven in te vullen. Beide programma's werken bij mij naar behoren..

groet,

Rob

huub-van-A schreef op 11.01.2017 om 14:49 uur

Beste Rob,

Dak je wel voor je snelle reactie.

Bij New blue video essentials kreeg ik een in te voeren serienummer mee. De installatie daarvan lukte kennelijk wel, alhoewel ik het programma op zich niet meer terug kan vinden. Wellicht is dat nu automatisch geïntegreerd in Magix video de luxe?

Bij Vasco da Gama werd gevraagd om contact op te nemen met de klantendienst. Dat heb ik via een e-mailberichtje gedaan en gevraagd om het serienummer, wat ze bij levering van de link, niet mee konden leveren. Installeren lukt niet, door het ontbreken daarvan.

Ik ga er vanuit dat dit alsnog aan mij wordt doorgegeven. Blijft mijn vraag: Worden deze (pakket)toevoegingen automatisch geïntegreerd, of zou ik daar iets voor moeten doen.

Misschien weet je dit toevallig?

Groet,

Huub

Voormalige gebruiker schreef op 11.01.2017 om 16:44 uur

Hallo Huub,

Start VDL op en ga naar effecten (zie afbeelding)

Wat betreft Vasco da Gama (zie afbeelding). Ik heb mijn naam onzichtbaar gemaakt.

Ga naar (zie afbeelding) en start Vasco op

succes,

Rob

huub-van-A schreef op 11.01.2017 om 17:18 uur

Hallo Rob,

Dank je wel voor je heldere en uitgebreide reactie. Ik heb dat intussen bij mij bekeken en vastgesteld dat New Blue essentials al geïntegreerd is. Dank zij jouw plaatjes kon ik vaststellen waar dat zit (zie voorbeeld). Voor wat betreft Vasco, ik heb vanmiddag bericht gekregen van de helpdesk dat ik binnen enkele dagen het serienummer van Vasco krijg toegezonden. Pas daarna kan ik het installeren volgens die mevrouw van de helpdesk. En, het zou dan automatisch integreren in VDL.

Ik ga er vanuit dat dit nu wel in orde zal komen. Nogmaals hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg.

Ik heb nog wel een andere vraag. Ik heb een kort testfilmpje (enkele scene's) ingeladen. Daarvan wil ik in één scene een deel van het geluid weghalen. Daartoe heb ik een volumelijn? ingevoerd in het geluidsspoor en deze aangepast, zie voorbeeld: Daarin heb ik het in het betreffende deel geprobeerd het volume te wijzigen. Het werkt echter niet, het volume blijft bij afspelen hetzelfde. Doe ik iets verkeerd?

Groet,

Huub

huub-van-A schreef op 12.01.2017 om 12:15 uur

Beste Rob,

Ik ben ook even aan het speuren geweest in de handleiding. Deze geeft aan dat je, om het volume van het audiospoor te wijzigen, de knop Effecten moet aanklikken, zie voorbeeld: Daar zou dan een blauw volumelijntje uit moeten komen.

Helaas blijkt dat, wanneer ik de instellingen volg in het programma, de aangegeven mogelijkheden, "Audio-objecteffecten", "Volumecurve", niet voor te komen. Zie voorbeeld: Heb jij enig idee hoe dat kan? Heb ik misschien een verouderde VDL-versie of zo?

Graag nog even je reactie.

Met vriendelijke groet,

Huub

Voormalige gebruiker schreef op 12.01.2017 om 23:06 uur

Hallo Huub,

De volumecurve kan je bewerken door:

1. ga met de muis op het geluidspoor staan en klik op de linkermuisknop en klik op volumecurve (snel toetsen  Ctrl+Shift+V)
  2. Nu zie je een groene lijn op het geluidspoor
  3. Klik met de muisknop op de plaats waar je het geluid wilt weglaten. zie filmpje voor uitleg.

Succes,

Rob

huub-van-A schreef op 13.01.2017 om 10:24 uur

Beste Rob,

Hartelijk dank voor deze uitleg. Het is weliswaar anders dan aangegeven in de handleiding, maar het werkt prima.

Met vriendelijke groet,

Huub

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2017 om 14:14 uur

Hallo Huub,

Fijn om te horen dat je probleem nu is opgelost.

Ik wil nog even terugkomen op:  "Helaas blijkt dat, wanneer ik de instellingen volg in het programma, de aangegeven mogelijkheden, "Audio-objecteffecten", "Volumecurve", niet voor te komen".

Dit kan je vinden in de bovenste werkbalk. Effecten / audio-objecteffecten /  volumecurve (zie afbeelding)

Groet,

Rob

huub-van-A schreef op 13.01.2017 om 14:50 uur

Hoi Rob,

Wat dom van mij om die tweede effectenknop volledig over het hoofd te zien. Dank je wel voor deze prima uitleg.

Mijn video-editing ervaring lag voornamelijk bij Pinnacle Studio maar sinds ik voor kerstmis 2015 een aardige HD camcorder kreeg, heb ik daarna enige ervaring ontwikkeld met Sony Movie Studio 13 Platinum. Voornamelijk vanwege de minder stringente systeemvereisten. Maar, dit pakket vind ik echter toch wel wat ingewikkeld.
Een aantal bewerkingsmogelijkheden in die programma's lijken wel wat op elkaar, maar Magix is voor mij toch voornamelijk weer een geheel ander editing programma. Daar wil ik mij graag wat in bekwamen.

Zou ik jou voor nog een probleempje mogen lastigvallen?
In mijn pogingen tot het maken van een testfilmpje met VdL liep ik tegen een volgend moeilijkheidje aan:

Wanneer ik een liedje op een apart spoor onder het testfilmpje zet, dan kan ik deze uitsluitend met de muis verplaatsen. Dat is logisch. Maar, daarbij gaan de bovenliggende titels (ondertiteling) ook mee schuiven. Als ik met de linker muisknop op dat muziekspoor sta, dan worden die titels ook vanzelf actief. (Geel gekleurd) Hoe kan ik dat voorkomen?

Een ander, wat lastig puntje is dat er geen pauzetoets aanwezig lijkt te zijn bij de bedieningsknoppen onder het montage-beeldschermpje. Is daar wel een mogelijkheid voor?

Ik wacht je bericht weer heel graag af en wil hier tevens mijn waardering uitspreken voor al je hulp.

Met vriendelijke groet,

Huub

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2017 om 16:16 uur

Hallo Huub,

Ik had al gezien dat je op dit forum nieuw bent. Het is gebruikelijk, dat je voor elke nieuwe vraag een topic aanmaakt. Ik wil je zeker verdere helpen, daarom vraag ik je om voor je laatste vraag een nieuwe topic aan te maken. Als je dat gedaan heeft, zal ik daar een antwoord op proberen te geven.

Groetjes,

Rob