sene detectie

bassy15 schreef op 26.07.2016 om 12:16 uur

Hallo Beste Magix gebruikers , heb mij ondertussen reeds een pro versie aangeschaft

maar hier komt het probleem,bij het inladen van een film op tape  (ongev 30 min)

heb scene detetie ingeschakeld denk ik dan toch , wat gebeurd  er nu  in mijn projectarchief zie ik een 40 tal scenes staan  allemaal met het zelfde nr "opname-0007-avi-001" ook beginnen alle scenes met het eerste beeld

en vervolgens word iedere scene iets langer maar steed vanaf het beginbeeld  tot de laatste scene 30 min duurd   , ik moet dus elke scene opnieuw gaan doorzoeken om het gepaste fragment te vinden. dit kan toch niet de normale bewerkingsmethode zijn

heb ik iets vergeten, of verkeerd ingesteld , ik werk nog niet zolang met pro

alvast groetjes

Bassy

Reacties

mi-bo schreef op 27.07.2016 om 08:28 uur

Hallo Bassy,

het project van een bandje dat is ingeladen,, zijn dit analoge beelden of digitaal.gezien er over een tape wordt geschreven, en welke versie van MAGIX Pro X gebruik je

Gr

Michael

bassy15 schreef op 27.07.2016 om 08:42 uur

hallo,Michael

ik heb de versie  Magix video  pro x 8  , de tapes zijn opgenomen met een sony HD camera  1080i en worden via een i link overgebracht naar mijn pc ;

tot daar wekt alles perfect, wat ik ook nu niet goed begrijp dat er AVI naast mijn opname staat ,maar dat is het grootste probleem nu niet .

vor de rest gaat de verwerking van de beelden perfect ,ik zit enkel met de scene dedectie  die zoals beschreven niet js wat het moet zijn,

ik geef hier graag toe dat ik nog niet voor de volle 100%  mijn programma ken , maar leren moet iedereen he

alvast bedankt en groetjes

Bassy

Voormalige gebruiker schreef op 27.07.2016 om 10:10 uur

Hallo Bassy,

Ga naar hulp / handboek (PDF) en ga naa pagina 279. Hier wordt e.a. beschreven

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 27.07.2016 om 13:46 uur

Hallo Bassy,
Na een goed antwoord van Rob,
het volgende.
maak eerst een map, dan programma opstarten, de Camera met I-Link aansluiten op Pc, wel zorgen dat de camera op dat moment uitstaat i.v.m. opblazen Chip Camera, dan in preview venster met rode knop DV camera aan klikken, gaat er een scherm open, de map aanklikken war het naar toe moet worden getransporteerd,
dan film opnemen, als dit is gebeurd staat alles als een film, na de stopknop te hebben aan geklikt en op Oké zie je de  vraag, een nieuwe film maken en alle start en stop worden dan achter elkaar gezet, dus geen scene detectie doen, wel beeld en geluid activeren en dan ctrl + H dan wordt beeld en geluid gescheiden
succes met het mooie MAGIX montage programma
gr
Michael

bassy15 schreef op 28.07.2016 om 13:34 uur

hallo,beste

alvast bedankt voor de hulp ,je heb gelijk Rob even in de hanleiding zoeken had mijn probleem voor de helft opgelost

indien de handleidingen iets meer gedetaieerd zouden  zijn , maar ja handleidingen zijn soms nog ingewikkelder dan het programma zelf

maar toch mijn oprechte dank voor de hulp

groetjes

Bassy