scènes binnen halen

tupkool schreef op 06.03.2012 om 16:09 uur

Goedemiddag,

Ik werk met Video deluxe 17. 

Camera: Canon HDR- CX130E, ingesteld op 720x576 25 fps.

Na het binnen halen van elke sène blijkt aan het einde ervan een gedeelte te zijn vervangen door ca 1 sec zwart en ca 7 sec materiaal dat zich aan het begin bevindt (een kopie dus daarvan). Die 7 sec spelen niet gewoon af en staan als trillend beeld. Ik ben nu 8 sec film kwijt.

Dit zelfde stukje film afgepeeld in de Media Player laat dat probleem niet zien. De bewuste scène gekopieerd en direct op de Philips TV afgespeeld. Gaat goed. Het gaat ook goed als ik een ander video bewerkingsprogramma gebruik van Womble.

Heeft u enig idee wat het kan zijn?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord

Wim Tupker

 

 

Reacties

Cinecor schreef op 07.03.2012 om 10:05 uur

Een verschijnsel wat hier een aantal malen voorbij is gekomen. Een beetje vervelend, maar als het op het eind van een shot (dat heet beslist geen scène) mag het eigenlijk geen probleem zijn. Eén van de basisregels van het monteren is immers dat aan het begin en aan het eind van elk shot een gedeelte wordt "weggesneden".  De lengte van een shot behoort minimaal zo'n 8 à 10 seconden te zijn, waarvan je in de montage zo ongeveer de helft zal gebruiken. Al naar gelang een camerabeweging wordt uitgevoerd wordt dat natuurlijk langer, maar ook dan behoort er aan het eind èn het begin "overruimte" te zijn van minimaal zo'n 5 seconden.

Als het genoemde verschijnsel zich echter voordoet aan het begin van een shot wordt het wél echt lastig, want dan worden de thumbnails op de pc zwart weergegeven...

mi-bo schreef op 07.03.2012 om 11:46 uur

Ter aanvulling zou ik even willen reageren.
2 kapiteins op kleine boot gaat nooit goed,
als U de bestanden inlees en op beeld klikt kunt u frame table aanmaken, hier door zou het kunnen zijn dat de zwarte stukjes weg zijn ( dit is alleen mogelijk direct na het op tijdlijn zetten,
dan is er ook een instelling in de camera waar U aan kunt geven( ken Uw camera).
gr

tupkool schreef op 07.03.2012 om 18:40 uur

Beste Magix-medewerker,

Hartstikke bedankt voor de tip van frame table aanmaken. Dat werkt perfect.

Nogmaals bedankt

Groet

Wim Tupker