Scènedetectie werkt niet

Jetteke schreef op 03.10.2014 om 22:32 uur

Ik heb een film overgezet op mijn pc om te gaan bewerken.

Maar nu heb ik het probleem dat scènedetectie niet werkt! Het is een film van een uur dus daar zou scènedetectie echt wel bij moeten werken. Ik heb de instellingen staan op DV Timecode gebruiken en de gevoeligheid staat op 5.0. Maar al zet ik de gevoeligheid op maximaal (8.0 ), dan nog doet de scènedetectie niks en kan hij geen enkele scène vinden.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Misschien een foute instelling ergens? De film is nu nog een .AVI bestand, ik weet niet of dat ermee te maken heeft....

O ja, ik werk met Magix video deluxe 2014 plus

Reacties

mi-bo schreef op 05.10.2014 om 12:06 uur

beste Jetteke,
zet het project op de tijdlijn, ga naar  bestand, exporteren, en maakt er een Magix video MAGIX bestand van, zet dit weer op de tijdlijn en scene detectie werkt wel.
succes met het mooie MAGIX product
gr
Michael

Jetteke schreef op 06.10.2014 om 10:04 uur

Beste Michael,

Heel erg bedankt voor je antwoord!

Ik heb het geprobeerd en jawel, scènedetectie deed het weer . Scheelt mij een hoop werk...

Waar ik nu een beetje bang voor ben is dat ik kwaliteitsverlies heb omdat ik er een ander bestand van heb gemaakt, of maakt dat niet uit? En dit Magix bestand (.mxv) kan ik straks toch wel gewoon omzetten naar een MPEG-bestand?

Groetjes, Jetteke

mi-bo schreef op 06.10.2014 om 11:19 uur

Beste jetteke,

het mxv bestand is namelijk al een mpeg bestand, van kwaliteit verlies is geen sprake.

succes

Michael