scène van 7 minuten uit film knippen

Flapinsky schreef op 13.03.2012 om 11:14 uur

Wat ik ook probeer, het lukt me niet. Ik heb al verschillende antwoorden van het forum uitgeprobeerd, niets helpt.

Een digitale analfabeet, ben ik blijkbaar.

-Het filmblik onder het scherm uitgeprobeerd, via bestand, etc.

Ik heb de scène gemarkeerd, hoe krijg ik 'm dan gecopiëerd en in een 'nieuwe film'?

 

dick

 

Reacties

RiViS schreef op 13.03.2012 om 13:49 uur

Hallo Dick,

Je hebt beide films geopend in je project. De modus is: Tijdlijn.

Je hebt de 7 minuten scene gemarkeerd met een muisklik, druk dan toets Ctrl + C (= kopieer), schakel over naar de nieuwe film (via het filmblikje), zet de afspeelmarker op de plaats waar de scene moet komen, druk nu toets Ctrl + V (= plak) en dan zou het gelukt moeten zijn.

groet,

Rijk

lucky_me schreef op 13.03.2012 om 19:23 uur

Hallo

Nog even ter aanvulling van Rijk. Dit kan je ook doen met het programma zelf. Wanneer je op de gewenste scene klikt met je rechtermuisknop komt er een snelmenu. Hier kies je voor "objecten als takes opslaan".Dan plaatst het programma een link van deze scene in de map "takes". Via de mediapool bereikbaar ; tapblad import/Mijn media/Takes. Hier hoef je niet de beide films gelijktijdig geopend te hebben. Om een scene vanuit de map "takes" in een andere film te kopiëren open je de  nieuwe film en sleep je betreffende scene naar de gewenste plaats. Beide methodes zijn goed denk ik, nu kan je kiezen.

succes

Luc

Flapinsky schreef op 17.03.2012 om 09:16 uur

Bedankt heren.

Het is me gelukt.

groet, dick