'k werk met zowel de oude Video-de-Luxe-Silver van rond 2009(omdat die veel meer onnodige dingen niet heeft en lekker kaal en snel is met 16 tracks en veel koppel/ontkoppel-mogelijkheden en gelukkig weinig "overdadige" menu-keuze) , alswel werk ik met die Nieuwe 2018, met helaas een bom aan mogelijkheden waardoor je/ik door de bomen het bos en zelfs de bomen niet meer zie; Hé kijk daar een tjiftjaf (of is het 'n polyfinario ?) …. waar is dju dat bos met die ene boom ?!
Wat is er aan de hand: Net 2 ruwe stukjes MP4 geplaatst.
Bij alle versies (vanad 2008) is het zo dat als je de ene schuift de rest er soms voor en zeker er achter mee wilt schuiven. Maar dat wil ik vaak/altijd niet om juist overlays te krijgen. Bij de oude versie was het simpel. Maar wat moet ik bij die nieuwe versie doen ? Ik zie ontkoppel-mogelijkheden (kettinkje) en stand-alone-fragments (down-copy) maar als ik zelfs 3 sporen ONDER de eerste 2 sporen (spoor-1 = beeld MP4 spoor-2 = geluid MP4) een stukje kaal WAV geluid plaats, kan ik het 1x VRIJ plaatsen; MAAR als ik dan los laat en verder wil schuiven (detail), of knip, NEEMT IE ALLE fragementen (ook sounds, ook pictures) mee dat gelijk en achter 'm zit in de tijdlijn. (ervoor blijft logisch vrij).
DOEL:
Ik wil een geluidfragment gewoon kunnen dumpen en gewoon autonoom kunnen knippen en schuiven zonder enig effect op andere fragmenten, film/vid-delen. Wat zie ik niet ? Wat doe ik fout ?
Svp geen advies met herinstal/ed, da's onzin.
grüßen von der Hans-ohne-S;
Han van Bakel
Beneden-Leeuwen
de-HAN-vraag@HetNet.nl