schokkerige beelden in preview VDL 2018

plagge schreef op 26.03.2018 om 12:35 uur

Als ik een film in de tijdlijn afspeel, dan krijg ik schokkerige beelden en dat is niet fijn monteren. Ik heb gezien dat meer mensen met dit probleem zitten maar ik had graag de oplossing. Ik heb windows 10 en een configuratie die 4K zelfs aankan. Verder is het programma een downloadversie dus een herstelprocedure via de schijf gaat niet lukken. Helemaal terugzetten naar de standaardinstelling is (voorlopig) nog geen optie.

Wie heeft een goed advies

Reacties

Bol schreef op 26.03.2018 om 12:52 uur

Hallo Geertjan,

Heb je dit al geprobeerd? https://support2.magix.com/customer/nl/faq/waarom-verloopt-het-afspelen-de-tijdlijn-schokkerig

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 26.03.2018 om 13:25 uur

Hallo Rob, Ik kan de genoemde pagina niet laden. Ik denk dat zij het hier hebben over het vollopen van de computer met troep  omdat je deze niet regelmatig helemaal uitzet en daarna weer helemaal opnieuw opstart. Dat heb ik eerder al gedaan maar ook zonder resultaat. Ik heb ook de CCleaner zijn werk laten doen maar helaas. Ik kan wel zeggen dat ik op de tijdlijn een drietal verschillende contents namelijk beeld en geluid van Sony en van Canon en alleen geluid van ZOOM (audiorecorder) Of Magix daar niet mee overweg kan????

Groet,

Geertjan

Bol schreef op 26.03.2018 om 14:39 uur

Hallo Geertjan,

Waarom jij de genoemde pagina niet kan laden is mij een raadsel. De onderstaande tekst en afbeelding heb ik exact overgenomen van de Magix Site..

Waarom verloopt het afspelen in de tijdlijn schokkerig?

Het afspelen in de tijdlijn binnen Video deluxe, Video Pro X, Video easy of Fotostory verloopt schokkerig en de afspeelmarker loopt niet goed mee. Dit wordt veroorzaakt door het extreem lang aan staan van Windows, waardoor deze "vervuilt" raakt.

Uw Windows (8/10) echt opnieuw opstarten kan dit probleem verhelpen. Let op dat hier gesproken wordt over echt OPNIEUW opstarten en niet alleen Windows Afsluiten.... en daarna weer aan zetten.

Controleer voordat u dit doet, hoe lang uw Windows al in totaal "aan staat" zonder onderbreking. Ga hiervoor binnen Windows naar Taakbeheer (CTRL-ALT-DEL en dan Taakbeheer kiezen of rechtsklik op de taakbalk onderin en dan Taakbeheer kiezen).
Binnen Taakbeheer klikt u linksonder op Meer details en dan gaat u naar het tabblad Prestaties. Hier ziet u links onderin "Tijd actief" staan. Wanneer dit vele vele uren zijn en veel langer dan dat u met de computer werkt, dan heeft u sinds die tijd al geen "Opnieuw opstarten" binnen Windows uitgevoerd, en wordt uw Windows als het ware steeds "vervuilder".
Voer daarom een Opnieuw opstarten uit via rechtsklik op het Windows-icoon linksonder (het vroegere Start-menu) binnen Windows en kies dan Afsluiten of afmelden en dan Opnieuw opstarten.

Wanneer opnieuw is opgestart, kunt u via Taakbeheer nogmaals controleren of de "Tijd actief" nu weer op 0:00 is begonnen.

-----

Controleer tevens of er nog Windows updates beschikbaar zijn, en geïnstalleerd dienen te worden.
Ga daarvoor binnen Windows 10 naar de Windows update, door in Windows Zoeken (Windows-toets+S) "Windows update" te tikken, en dan kiest u "Naar updates zoeken". In het venster wat nu verschijnt kijkt u wellicht eerst nog even bij "Geschiedenis van updates" om te kijken wanneer wat voor het laatst gedaan is.
Klik op "Naar updates zoeken" om te laten zoeken. Klik anders hier op "Nu opnieuw starten", want pas daarna worden de updates ook daadwerkelijk geïnstalleerd.
Na het opnieuw opstarten herhaalt u dit eventueel nogmaals, totdat alles geïnstalleerd is (sommige updates worden pas geïnstalleerd nadat een andere updates geïnstalleerd zijn).

----

Zet de Programmainstellingen binnen het MAGIX programma eventueel ook eens terug naar de standaardwaarden, wanneer bovenstaande nog niet geholpen heeft.

Ga hiervoor naar menu Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden.

Opmerking: Hierdoor worden de door u gewijzigde Programma-instellingen ongedaan gemaakt. Wijzig die eventueel weer nadat de Programma-instellingen zijn teruggezet.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 26.03.2018 om 14:47 uur

Inderdaad Rob die pagina heb ik vorige week al gelezen en alleen het laatste heb ik toen niet gedaan namelijk:

Zet de Programmainstellingen binnen het MAGIX programma eventueel ook eens terug naar de standaardwaarden, wanneer bovenstaande nog niet geholpen heeft.

Vandaar mijn opmerking bij de vraagstelling. Maar als er geen andere oplossing is dan zal ik ook deze laatste stap wel moeten zetten. 🙁

Groet, Geertjan

PS Ik kom nu wel op die pagina maar kom niet verder dan het aanklikken van de eerste regel: Waarom enz. verder gaat hij niet . Hoe dat komt is mij ook een raadsel.

mi-bo schreef op 26.03.2018 om 16:18 uur

Beste Geertjan,

Misschien mag ik ook mee denken !!!!

Ik weet niet hoe U de beelden naar de Pc heeft ingeladen.

Vaak is een beter resultaat om de Camera als een externe Schijf te laten functioneren ( direct vanaf de camera importeren i.p.v via cardreader).

Er wel eens over nagedacht om de Pc zijn werk te laten doen als(montage machine ) U met monteren bezig bent ( ontkoppelen van internet + antivirus uitschakelen )

Groet

Michael

Ps,

bij aankoop van Uw MAGIX vdl 2018 Prem was deze mogelijkheid er.

Groeten

Michael

Bol schreef op 26.03.2018 om 16:19 uur

Hallo Geertjan,

Wanneer het terug zetten naar de standaardwaarden ook niet helpt, kan je nog overwegen om het Videodeluxe.ini te verwijderen. Uit ervaring weet ik, dat bij het terugzetten naar de standaardwaarden, sommige persoonlijke instelling niet terug gezet wordt. Bij het opnieuw opstarten van VDL 2018 wordt het ini bestand automatisch weer aangemaakt. Ga naar: C:\gebruikers \ gebruikersnaam \ AppData (verborgenmap) \ Roaming \ MAGIX \ Videodeluxe24_premium \ videodeluxe.ini en verwijder het INI bestand

Groet,

Rob

Aanvulling 26-03-2018 om 16:30uur

Ga eens naar het taakbeheer (Ctrl+Shift+Esc) en kijk onder het tabblad prestatie / processor.

Zie je hier een hoge activiteit? Ik heb VDL 2018 met een programma opgestart met Norton Internet Security ingeschakeld. Bij mij liggen deze activiteit op ca. 2%. Wanneer ik het afspeelt kom deze op ca. 10%

Laatst gewijzigd door Bol op 26.03.2018, 16:34, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 26.03.2018 om 18:35 uur

Hallo Michael,

Jij geeft aan dat ik beter via de camera kan inlezen. Toch maakt Magix op geen enkele wijze hiervan melding. Tenminste ik heb het nergens zien staan. Overigens ook niet dat de computer losgekoppeld dient te worden van het internet om het beste resultaat te krijgen. Ik zou mij daar wel iets bij kunnen voorstellen maar ja of de loskoppeling veel uithaalt is nog maar de vraag. Tenslotte kan de " boosdoener" al in het systeem zitten op het moment van afkoppeling. Overigens heb ik pas de laatste weken last van de schokkerige beelden en bij mijn weten heb ik precies hetzelfde gedaan als het hele jaar.

Verder merk je op dat bij aanschaf een dvd te krijgen was voor ca. euro 5,=. Kan dat nu nog en hoe gaat dat dan?

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groet, Geertjan

mi-bo schreef op 26.03.2018 om 19:46 uur

Hallo Geertjan,

Wat ik heb omschreven camera als harde schijf gebruiken is puur eigen ervaring, want vaak zit er een cd/dvd bij de camera en na het installeren van het programma op de Pc is overdracht met minimale storingen.

Uit ervaring weet ik dat  het internet en antivirus kan leiden tot onregelmatigheden met monteren, enkele beelden onder elkaar met tekst, voice-over en muziek, kan voor een antivirus programma betekenen een virus.( Norton Antivirus is hier erg gevoelig voor ).

Vaak is even op internet de boosdoener met alle cookies.

MAGIX zal hier weinig over schrijven, veel mail verkeer gaat tegenwoordig via Tablet of smartphone

Ik heb speciaal op mijn Pc SpyHunter4 “Malware Remediation “ geinstalleerd om te zorgen dat de Pc optimaal werkt.

Wat betreft een losse DVD kopen is niet mogelijk alleen in combinatie met volledige download pakket.

Groeten

Michael

plagge schreef op 05.04.2018 om 11:58 uur

Na heel veel uitzoekwerk kan ik maar één conclusie trekken: het probleem heeft alles te maken met een up-date van Windows 10. Het probleem met proDad is ergens ontstaan na de zoveelste update van Windows 10 . Wanneer? Ik zou het niet weten want Windows wordt ook op de achtergrond ge-update. Omdat ik zelf proDad Mercalli V2 niet kan updaten met b.v. een patch van de fabrikant, was er m.i. maar één mogelijkheid. Proberen of het verwijderen van het proDad effect van de scenes en daarna opnieuw laten analyseren enige soelaas kon bieden. En jawel hoor het probleem was met deze vernieuwde analyse opgelost.

Het hele gezoek is wel een les voor de toekomst. Kijk eerst maar of er een up-date van Windows 10 is geweest voor je de riedel van mogelijkheden, inclusief het nieuw installeren van VDL gaat toepassen.

Groet,

Geertjan

Bol schreef op 05.04.2018 om 13:24 uur

Hallo Geerjan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat na veel uitzoekwerk het probleem is opgelost.

Als ik goed geïnformeerd ben, komt er in april weer een grote update van Windows 10 er aan, deze wordt Windows 10 Spring Creators Update genoemd.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 05.04.2018 om 13:52 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor de info. Ik kijk er nu al naar uit. 😬 😬

groet, Geertjan