Probleem:
wanneer ik mijn project brand naar ISO en vervolgens met een andere software brand naar DVD, dan krijg ik schokkerige beelden, beelden met blokjes, beeld staat stil en soms gaat de presentatie enkele seconden terug
in de tijd. Dit is altijd zo geweest. Mijn vermoeden is dat de fout optreedt bij het genereren van het ISO-bestand. De enige overgangen die ik gebruik zijn kruisovergang en fade-in, fade-out. Bij het afspelen op de computer zijn er hoogstens af en toe kleine horizontale blokjes te zien, maar de DVD speelt verder wel goed.
Bronbestanden:
- JPG foto's van van 21 Mpixels
- WMV-bestanden die gemaakt zijn met Magix
Wat heb ik geprobeerd?
- Laatste versie van Magix (zie onder voor versienr)
- Laatste versie van DVD brander firmware
- Schijfjes van DVD+R en DVD-R
- Branden naar DVD+R en DVD-R met InfraRecorder
- Branden naar DVD+R en DVD-R met XP-Burner
- Branden naar DVD+R en DVD-R met Nero
- DVD+R en DVD-R van Philips
- DVD+R van TDK
- DVD+R van Sony
- Fysieke externe DVD-brander van Samsung, type SE S084
- Interne DVD-brander van Systeem 2 (zie Systeemconfiguratie)
- Afspelen op Systeem 1 (zie Systeemconfiguratie)
- Afspelen op Systeem 2 (zie Systeemconfiguratie)
- Afspelen op DVD-speler van Philips type DVDR3575h
- Afspelen op DVD-speler van Sony, type onbekend
- Afspelen op andere DVD-speler van onbekend merk/type
- Niet branden, maar direct de ISO openen met MagicDisc en afspelen met VLC, Windows Media Player, Windows Media Player Classic, Toshiba Player, VideoLan op Systeem 1 en Syeteem 2 (zie Systeemconfiguratie)
- Variable bit rate, constant bit rate
- Magix opnieuw installeren
- Alle andere software uitschakelen (anti-virus, Windows Explorer etc)
- Alle andere software uitschakelen die DVD drivers gebruiken (MagixDisc)
- Windows Services uitschakelen van de virusscanner
- Alle Windows processen uitschakelen die niet belangrijk zijn voor het brandproces (EZprint, gnotify, virusscanner etc)
- Internet uitschakelen tijdens het branden en ook tijdens het genereren van het ISO-bestand
- Lezen en tips opvolgen van het gebruikersforum van Magix
- Laatste Windows updates geinstalleerd
- Brandroutines van Magix geinstalleerd
- Tehcnische helpdesk van Magix (geen antwoord ontvangen)
Systeemconfiguratie en software:
- MAGIX Foto's op CD & DVD 10 Deluxe Versie 10.0.5.3 (UC1).
- Systeem 1: HP Compaq DC7700 met Windows XP Professional SP 3. Verder: 3064 MB RAM Intel Core2 CPU 6300 @ 1.86GHz (2 CPU's). DirectX 9c. Videokaart: ASUS EAH5450 met 1024 MB memory.
- Systeem 2: Toshiba Tecra A11 met Windows 7 professional 64-bit. Verder: 4096 MB RAM Intel Core i3 CPU M 380 @ 2.53 GHz (4 CPU's). DirectX 11. Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator HD (Core i3) met 1696 MB memory
Vragen:
1. Wat kan ik nog meer doen om de DVD zodanig te branden dat het soepel en foutloos afspeelt?
2. Ik vermoed dat de fouten in het projectbestand worden opgeslagen, want dezelfde fouten treden ook op wanneer ik hetzelfde projectbestand op een andere computer gebruik. Hoe kan ik het projectbestand controleren of opschonen of zo?
Ben ten einde raad want probleem is op beide computers aanwezig!!!!