Schokkerige beelden, horizontale strepen en blokjes

fotostudiobeautyvol schreef op 19.09.2011 om 18:16 uur

Probleem:
wanneer ik mijn project brand naar ISO en vervolgens met een andere software brand naar DVD, dan krijg ik schokkerige beelden, beelden met blokjes, beeld staat stil en soms gaat de presentatie enkele seconden terug
in de tijd. Dit is altijd zo geweest. Mijn vermoeden is dat de fout optreedt bij het genereren van het ISO-bestand. De enige overgangen die ik gebruik zijn kruisovergang en fade-in, fade-out. Bij het afspelen op de computer zijn er hoogstens af en toe kleine horizontale blokjes te zien, maar de DVD speelt verder wel goed.

Bronbestanden:
- JPG foto's van van 21 Mpixels
- WMV-bestanden die gemaakt zijn met Magix

Wat heb ik geprobeerd?
- Laatste versie van Magix (zie onder voor versienr)
- Laatste versie van DVD brander firmware
- Schijfjes van DVD+R en DVD-R
- Branden naar DVD+R en DVD-R met InfraRecorder
- Branden naar DVD+R en DVD-R met XP-Burner
- Branden naar DVD+R en DVD-R met Nero
- DVD+R en DVD-R van Philips
- DVD+R van TDK
- DVD+R van Sony
- Fysieke externe DVD-brander van Samsung, type SE S084
- Interne DVD-brander van Systeem 2 (zie Systeemconfiguratie)
- Afspelen op Systeem 1 (zie Systeemconfiguratie)
- Afspelen op Systeem 2 (zie Systeemconfiguratie)
- Afspelen op DVD-speler van Philips type DVDR3575h
- Afspelen op DVD-speler van Sony, type onbekend
- Afspelen op andere DVD-speler van onbekend merk/type
- Niet branden, maar direct de ISO openen met MagicDisc en afspelen met VLC, Windows Media Player, Windows Media Player Classic, Toshiba Player, VideoLan op Systeem 1 en Syeteem 2 (zie Systeemconfiguratie)
- Variable bit rate, constant bit rate
- Magix opnieuw installeren
- Alle andere software uitschakelen (anti-virus, Windows Explorer etc)
- Alle andere software uitschakelen die DVD drivers gebruiken (MagixDisc)
- Windows Services uitschakelen van de virusscanner
- Alle Windows processen uitschakelen die niet belangrijk zijn voor het brandproces (EZprint, gnotify, virusscanner etc)
- Internet uitschakelen tijdens het branden en ook tijdens het genereren van het ISO-bestand
- Lezen en tips opvolgen van het gebruikersforum van Magix
- Laatste Windows updates geinstalleerd
- Brandroutines van Magix geinstalleerd
- Tehcnische helpdesk van Magix (geen antwoord ontvangen)

Systeemconfiguratie en software:
- MAGIX Foto's op CD & DVD 10 Deluxe Versie 10.0.5.3 (UC1).
- Systeem 1: HP Compaq DC7700 met Windows XP Professional SP 3. Verder: 3064 MB RAM Intel Core2 CPU 6300 @ 1.86GHz (2 CPU's). DirectX 9c. Videokaart: ASUS EAH5450 met 1024 MB memory.
- Systeem 2: Toshiba Tecra A11 met Windows 7 professional 64-bit. Verder: 4096 MB RAM Intel Core i3 CPU M 380 @ 2.53 GHz (4 CPU's). DirectX 11. Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator HD (Core i3) met 1696 MB memory

Vragen:

1. Wat kan ik nog meer doen om de DVD zodanig te branden dat het soepel en foutloos afspeelt?
2. Ik vermoed dat de fouten in het projectbestand worden opgeslagen, want dezelfde fouten treden ook op wanneer ik hetzelfde projectbestand op een andere computer gebruik. Hoe kan ik het projectbestand controleren of opschonen of zo?

Ben ten einde raad want probleem is op beide computers aanwezig!!!!

Reacties

RiViS schreef op 19.09.2011 om 22:36 uur

Je hebt wel een indrukwekkende serie proeven gedaan, maar de meest voor de hand liggende mis ik (of heb ik niet goed gelezen?) :    Waarom brand je de dvd niet gewoon in Magix Foto's CD&DVD???

Verder zie ik dat je nogal grote fotobestanden gebruikt, dat kan best wat kleiner, dus wat meer aangepast op het uiteindelijke dvd formaat. Ik kan zo niet zeggen of dat jouw problemen (mede) veroorzaakt, maar misschien kun je een proefje doen.

Maar eerst en vooral is mijn advies: gewoon in Magix branden...

groet,

Rijk

fotostudiobeautyvol schreef op 20.09.2011 om 09:07 uur

Dankjewel, ik zal proberen te branden in Magix. Maar, zelfs als het werkt is mijn probleem niet helemaal opgelost. Ik heb ook de ISO-bestandjes nodig omdat klanten na een tijdje weer een nieuwe DVD willen hebben. Dan moet ik de benodigde bestanden voor Magix weer in de oorspronkelijke directories zetten en de juiste drive letter aanwijzen etc, en het kan wat lastig zijn om dat alles na een jaartje of langer weer op te roepen. ISO-bestand is wat dat betreft veel makkelijker, zeker als je veel klanten hebt. Als branden naar DVD lukt, kan ik de gebrande DVD natuurlijk weer converteren naar ISO. Ik houd je op de hoogte!

RiViS schreef op 20.09.2011 om 12:32 uur

Ik begrijp het.

Magix maakt trouwens zelf ook een imagebestand en slaat dat op, default op C\user..\Documents\Foto's op CD..\Disc Images.

Onder Programma-Instellingen (sneltoets Y)/ tabblad Paden, kun je zelf instellen waar die bestanden (altijd) komen te staan. Die kun je dan weer gebruiken voor kopie dvd's, evt kan dat ook weer via het Magix programma, als je het project hebt bewaard, je geeft dan aan  "alles gebruiken" zodra het progr er om vraagt, dan wordt er niet opnieuw gerenderd en heb je vlot weer een dvd gebrand. Is dat misschien (ook) een optie? Als je altijd het zelfde opslag medium gebruikt (b.v. externe HD) dan hoef je ook niet lang te zoeken.

groet,

Rijk

fotostudiobeautyvol schreef op 21.09.2011 om 18:51 uur

Ik heb de DVD nu direkt gebrand met Magix en ik heb exact hetzelfde resultaat als wanneer ik eerst een ISO maak. Op deze screenshot (http://static.inky.ws/image/676/image.jpg) is te zien dat het eerste menu-item enkele gele vlekjes vertoont. Dit is niet zo wanneer ik de presentatie in Magix afspeel. Van de schokkerige beelden kan ik helaas geen screenshot maken, want dit vindt plaats wanneer ik de DVD op TV afspeel. Is hier werkelijk niets tegen te doen? Kan ik bij iemand hier van het forum langs komen op bezoek om te kijken of ik daar wel een goede DVD kan branden? Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is telefonisch contact met Magix.

RiViS schreef op 21.09.2011 om 19:15 uur

uiterst vreemd, dat gele vlekje, dat zit toch niet in je PC scherm, zeker??? (check met egaal wit scherm)

wat betreft de schokkerige beelden, gebeurt dat ook op andere dvd spelers dan bij je eigen TV?

en tenslotte: in welke regio woon je?

groet,

Rijk

fotostudiobeautyvol schreef op 21.09.2011 om 20:01 uur

Neen, dat gele vlekje zie ik op beide computers. Bovendien: dat is geen foto van mijn beeldscherm, maar een screenshot gemaakt met de PRINTSCREEN-toets. Als ik de DVD op mijn computer afspeel en ik beweeg het venster heen en weer, dan beweegt de gele vlek mee. Dus het zit niet in mijn scherm. Gele vlek is ook op TV zichtbaar.

Ik woon in Gouda.

De schokkerige beelden gebeuren op:

1. DVD-speler van mijn klant (ik was getuige)
2. DVD-speler van de moeder van de klant (ik was getuige)
3. DVD-speler van vriendin van de klant

Op mijn laptop is het niet schokkerig, maar af en toe wel een klein streepje hier en daar tijdens het afspelen.

RiViS schreef op 21.09.2011 om 21:29 uur

in Spijkenisse zit een vrij actieve videoclub, waar mi-bo aan verbonden is (zijn), ik adviseer je het probleem eens aan mi-bo (Michael en Bob) voor te leggen, stuur een mail naar:

groet,

Rijk