Schokkerige beelden en geluid bij gebruik Magix premium 17

wkuijten schreef op 05.04.2012 om 20:51 uur

Hoi

Ik heb onlangs een Panasonic camera gekocht en wil de opnames bewerken in Magix Premium 17. De beelden  en geluid worden schokkerig  afgespeeld en ook in de arranger is het een drama. Aan de computer kan het niet liggen is net nieuw met i7 processor prima videokaart en voldoende geheugen.  Ik gebruik windows Vista.

Heb via de helpdesk het advies gekregen een aantal instellingen te wijzigen maar helaas ook dit levert niets op.

Kan iemand mij helpen??

Groeten

Willem

Reacties

lucky_me schreef op 05.04.2012 om 21:08 uur

Hallo

Ik neem aan dat je het over HD of avchd materiaal hebt. Hiervoor heb je om enigzins vlot te werken een zeer sterke pc nodig. Wanneer je alle instellingen geplaatst hebt zoals de helpdesk je aanraadde en dat zonder veel resultaat vrees ik toch dat je pc te licht uitvalt. Elders op dit forum staan al ettelijke keren de mogelijke instellingen om je pc te ontlasten aangegeven, even de zoekfunctie gebruiken.

Het spijt me dat ik niets beters te melden heb

succes

Luc

Cinecor schreef op 06.04.2012 om 10:02 uur

Een pc die net nieuw is met Windows Vista erop?

Wat iseen "prima" videkaart? En wat "voldoende" gehugen?

Zou je de specs van je pc eens kunnen opgeven?

 

Cinecor schreef op 06.04.2012 om 10:03 uur

Een pc die net nieuw is met Windows Vista erop?

Wat is een "prima" videokaart? En wat "voldoende" geheugen?

Zou je de specs van je pc eens kunnen opgeven?

 

(De "e" weigerde een beetje...)

 

 

wkuijten schreef op 06.04.2012 om 19:32 uur

Sorry  Ik  gebruik Windows 7 De videokaart is NIVIDIA GEFORCE 540M CUDA 2 gb, Intel core i7

lucky_me schreef op 06.04.2012 om 20:12 uur

Hallo

Met deze pc zou je toch vloeiend moeten kunnen afspelen. Haperen kan je verwachten (zoals iedereen denk ik) wanneer je effecten of overgangen begint toe te voegen en de pc alles real-time moet berekenen. Een hulp kan ook zijn dat je in mx een deel van je project dat al afgewerkt is, reeds kan renderen. Zolang je daar niets meer aan verandert hoeft de pc op dat stuk niets meer te rekenen.

Ik neem aan dat je de resolutie van je preview reeds op half of zelfs een vierde gezet hebt? En in de timline modus wil het ook wel eens helpen wanneer je daar slechte eerste en laatste beeld verlangt. Er zijn er nog enkele, ik zou zeggen , gebruik de zoekfunctie eens. Je zal van alles vinden.

succes

 Luc

Polders schreef op 07.04.2012 om 10:19 uur

Beste Luc,welke camera vn Pnasonic gebruik je?

lucky_me schreef op 07.04.2012 om 10:49 uur

Beste Luc,welke camera vn Pnasonic gebruik je?

Dag Polders.

Ik ben inderdaad in het bezit van 2 panasonic camera's. Dit heb je hier toch niet uit afgeleid?

Panasonic NV-GS320 digital video. Dit is er één met cassetjes.

Panasonic HDC-SD60. Dit is een HD camera.

Van beide ben ik tevreden. De tweede is nieuwer en geeft natuurlijk ook beter beeld.

mvg

Luc

wkuijten schreef op 07.04.2012 om 21:59 uur

Beste Luc

Ik gebruik de Panasonic HDC-SD60 en Magix kan helaas niet goed met de MTS extensie overweg. Lukt dit bij jou wel??? 

  

lucky_me schreef op 08.04.2012 om 19:28 uur

Beste Luc

Ik gebruik de Panasonic HDC-SD60 en Magix kan helaas niet goed met de MTS extensie overweg. Lukt dit bij jou wel??? 

  

Ja ik heb er geen probleem mee. Lees misschien eens het volgende;

https://support2.magix.com/customer/nl/node/222

succes

Luc

Polders schreef op 09.04.2012 om 11:25 uur

Beste Willem, ik ben zelf in het bezit van de Panasonic HDC_SD700 en bestanden - zowel via het Panasonic HD Writer pogramma naar de WIindows verkenner als bestanden rechtstreeks gekopieerd van het SD HC camerakaartje - zijn goed in video de luxe 7 binnen te halen en te bekijken,zonder schokkerige beelden.

Bestanden worden vanuit de mediapool naar de tijdlijn gesleept (dus niet geimporteeerd)

Heb je de HD codecs geactiveerd?

Succe