Schokkerig beeld / Marker beweegt niet

hjfitie schreef op 04.03.2017 om 16:48 uur

Ik heb Video de Luxe 17 plus. Deze heb ik over gezet naar mijn nieuwe computer, een Optiplex 3020 van Dell.

- 64 bits
- Grafische kaart HD4600
- Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz, 3301 MHz, 4 core('s), 4 logische processor(s)

Er valt met Magix nauwelijks meer te werken. Als ik bijv het __demo project inlaad op de oude computer dan werkt dat feilloos. Maar absoluut niet goed op de nieuwe Dell.

Tevens heb ik geprobeerd het programma online te actualiseren. Maar dan crashed Magix op het zelfde moment als ik deze optie onder Hulp heb gekozen.

Iemand een idee?

Harry

Reacties

RiViS schreef op 04.03.2017 om 19:02 uur

Hallo Harry,

Gaat het om de (oude) VdL17 of om VdL uit 2017?

groet,

Rijk

hjfitie schreef op 04.03.2017 om 20:39 uur

Hoi Rijk,

Het is de Vdl17

Harry

RiViS schreef op 04.03.2017 om 21:52 uur

Dat is al een behoorlijk oud programma, Harry, ook nog 32 bits. Misschien tijd om over te stappen naar de nieuwste versie?

groet,

Rijk

hjfitie schreef op 05.03.2017 om 14:34 uur

Intussen de nieuwe versie gekocht en gedownload. Maar ook deze heeft dezelfde symptomen zoals schokkerig beeld en niet lopende marker.
Aan de filmpjes ligt het niet. Deze lopen goed in bijv windows mediaplayer

mi-bo schreef op 05.03.2017 om 15:38 uur

Hallo Harry,

is na het installeren van de download versie ook via hulk gratis programma's installeren gedaan, en daarna online actualiseren, is de Videokaart up to date, de kracht van MAGIX vdl is als het project iets schokkerig afspeel en het is gebrand speelt het goed af,

is het bliksem schicht onder preview scherm aangevinkt.

gr

Michael

hjfitie schreef op 05.03.2017 om 16:10 uur

Dit gedaan:

- de oude versie Video de Luxe 17 plus op de juiste manier verwijderd
- nieuwe versie gedownload Video de luxe plus en geinstalleerd
- gratis overige programma's geinstaleerd
- online geactualiseerd
- Computer opnieuw gestart
- Programma gestart en bliksemschicht aangevinkt

Nog steeds het zelfde. Er valt zo niet mee te werken. Zoals gezegd zeer, zeer schokkerig en een niet lopende marker. Kan het zijn dat er na verwijdering van de oude versie er iets is blijven hangen. Een codec bijv. ?

Ik kreeg ook de melding dat het systeem mij voor de mp4 codec moet autoriseren (of een soortgelijke melding, ik weet het niet precies meer).

alexj schreef op 06.03.2017 om 11:38 uur

Hallo iedereen, heb hier hetzelfde probleem werk met VDL Premium versie;16.01.22 Windows 10 64bit  - I7 6700cpu 3.4ghz en 12gb Ram - GeForce GTX960. De film hapert fel en is irritant om deze dan te bewerken. Als ik dezelfde clip (film) neem en bekijk het in een ander video programma gaat dit feilloos dus daarom denk ik toch aan een instelling. Wie kan mij helpen.

Voormalige gebruiker schreef op 06.03.2017 om 15:10 uur

Hallo Alex,

Als je een stukje film, zonder dat deze een bewerking heeft ondergaan op de tijdlijn van VDL plaats, dan moet deze probleemloos af gespeeld worden. De configuratie is goed. Wat ik wel zie is, dat je VDL nog niet geactualiseerd heeft (geupdate). Ga naar hulp / Online actualiseren.

Heb je ook alle programma's gedownload. zo niet: Ga naar: Hulp / Extra inhoud installeren.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 06.03.2017 om 15:14 uur

Hallo Harry,

Ik adviseer je om VDL te de-installeren en nog eens te installeren. Maar voor dat je VDL opnieuw installeer, schoon je computer eerst eens goed op met CCleaner of Glary Utilities 5 beide freeware programma's

https://www.piriform.com/ccleaner/download

http://www.glarysoft.com/

Succes,

Rob

hjfitie schreef op 06.03.2017 om 16:34 uur

Advies opgevolgd en computer opgeschoond. Werkt nu probleemloos.
Ticket [Ticket#2017030617005354] is daarmee afgehandeld.

Bedankt
Harry

Voormalige gebruiker schreef op 06.03.2017 om 16:48 uur

Hallo Harry,

Fijn om te horen dat je probleem is opgelost.

Dit is een forum van en door gebruikers. Dit staat los van Magix Support. Je kan je ticket terug mailen, met daarop " Probleem opgelost".

Groet,

Rob

alexj schreef op 09.03.2017 om 13:39 uur

Hallo Alex,

Als je een stukje film, zonder dat deze een bewerking heeft ondergaan op de tijdlijn van VDL plaats, dan moet deze probleemloos af gespeeld worden. De configuratie is goed. Wat ik wel zie is, dat je VDL nog niet geactualiseerd heeft (geupdate). Ga naar hulp / Online actualiseren.

Heb je ook alle programma's gedownload. zo niet: Ga naar: Hulp / Extra inhoud installeren.

Groet,

Rob

Hoi  Rob, Het leven kan af en toe gemakkelijk zijn als je de juiste persoon op de juiste plaats hebt. Na de actualisatie v/h programma speelt de clip zonder schokken (ps de clip was nog niet bewerkt) Ik ga nu verder testen.   Alvast bedankt voor de moeite.

hvdb48 schreef op 16.03.2017 om 14:44 uur

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem als eerstgenoemde. Ik heb alle voorgestelde oplossingen uitgevoerd maar het beeld blijft schokkerig en de cursor blijft staan. Ik werk met VDLplus2016.

Vorige week was het nog goed maar bij het openen van het programma een paar dagen later was het probleem er ineens. Ik kan nu niets meer bedenken om te doen.

Groet Hannie

hvdb48 schreef op 16.03.2017 om 17:23 uur

Hallo, na alles nog eens weer nagelopen te hebben, alle instellingen op fabrieks instellingen gezet en de computer opnieuw te hebben opgestart loopt alles weer gesmeerd. Ik weet nog niet wat er nu veranderd is. Maar ik kan weer verder. Groet Hannie