Hallo iedereen,
Nu de vakantie geweest is, ben ik bezig met het maken van een film. Maar nu treedt het volgende probleem op:
zodra ik beelden op de tijdlijn bewerk (knippen), en ik speel ze daarna af, verlopen ze schokkerig. Voor de duidelijkheid...onbewerkt lopen ze mooi door! Met muziek, of zonder muziek maakt niks uit. En dan lijkt een scene knippen mij nog de simpelste (lichtste) behandeling voor de computer. Effecten e.d. heb ik dan ook nog niet eens geprobeerd. Wanneer ik de bewerking ongedaan maak, lopen de beelden meteen weer goed door.
Mijn computer is een HP, met een Intel i7 processor, 3.4 Ghz en 6Gb RAM geheugen. Grafische kaart is een NVidia GeForce GT 530. Besturing: Windows 7, Home Premium 64-bits, SP1.
Ik film met een Sony DCR-SR57. De beelden worden in mpeg formaat opgeslagen en overgezet (klikken en slepen) naar de pc. Het video programma dat ik gebruik is Video Deluxe 16 Plus.
Zou het probleem kunnen zitten in de software versie? In combinatie met de specificaties van mijn (toch wel veel nieuwere) pc? Of juist met de camera? Of moet ik het in een geheel andere hoek zoeken??
Wie weet raadt??
Groeten, Erik Jan