Schokkerig beeld bij bewerken van beelden.

erikjan73 schreef op 08.07.2012 om 18:28 uur

Hallo iedereen,

Nu de vakantie geweest is, ben ik bezig met het maken van een film. Maar nu treedt het volgende probleem op:

zodra ik beelden op de tijdlijn bewerk (knippen), en ik speel ze daarna af, verlopen ze schokkerig. Voor de duidelijkheid...onbewerkt lopen ze mooi door! Met muziek, of zonder muziek maakt niks uit. En dan lijkt een scene knippen mij nog de simpelste (lichtste) behandeling voor de computer. Effecten e.d. heb ik dan ook nog niet eens geprobeerd. Wanneer ik de bewerking ongedaan maak, lopen de beelden meteen weer goed door.

Mijn computer is een HP, met een Intel i7 processor, 3.4 Ghz en 6Gb RAM geheugen. Grafische kaart is een NVidia GeForce GT 530. Besturing: Windows 7, Home Premium 64-bits, SP1.

Ik film met een Sony DCR-SR57. De beelden worden in mpeg formaat opgeslagen en overgezet (klikken en slepen) naar de pc. Het video programma dat ik gebruik is Video Deluxe 16 Plus.

Zou het probleem kunnen zitten in de software versie? In combinatie met de specificaties van mijn (toch wel veel nieuwere) pc? Of juist met de camera? Of moet ik het in een geheel andere hoek zoeken??

Wie weet raadt??

Groeten, Erik Jan

Reacties

104media schreef op 08.07.2012 om 20:43 uur

In Magix zit standaard een Mpeg-versneller. Door die "aan" te zetten zou het probleem verholpen kunnen zijn. Kijk daarvoor bij de instellingen in uw programma.

erikjan73 schreef op 08.07.2012 om 21:13 uur

Oke, bedankt voor je reactie. Ik zal daar eens naar kijken.

Kan ik hieruit opmaken dat Magix soms liever met een ander formaat zou werken? Oftewel, zou ik de beelden eerst naar dat formaat moeten omzetten??

erikjan73 schreef op 08.07.2012 om 21:25 uur

Ben ik al weer....

Heb de mpg-versneller aan gevinkt, maar het helpt niet. Resolutie omlaag brengen heb ik ook al eens geprobeerd, maar heeft ook geen effect.

Nog meer tips?

Cinecor schreef op 09.07.2012 om 09:28 uur

Ben ik al weer....

Heb de mpg-versneller aan gevinkt, maar het helpt niet. Resolutie omlaag brengen heb ik ook al eens geprobeerd, maar heeft ook geen effect.

Nog meer tips?

Neem aan dat u met tenminste twee interne harde schijven werkt van voldoende snelheid.

Defragmenteert u de schijven regelmatig?

Geen andere "vreemde" grafische software geïnstalleerd (zoals games)?

Is de internetverbinding ontkoppeld?

Weet u zeker dat er niet toch iets op de achtergrond meedraait?

VdL 16 al eens ge-herinstalleerd?

U kunt ook eens een proefversie van Magix MX downloaden en proberen...

erikjan73 schreef op 09.07.2012 om 21:30 uur

Ik heb deze computer pas een paar weken. Defragmenteren heb ik nog niet gedaan. Er staan geen games of andere grafisch zware software op. Heb het programma ook gedraaid terwijl internet en al het andere uitgeschakeld stond. VdL 16 staat er ook pas sinds kort op. In deze computer zit slechts 1 harde schijf. Heb wel twee externe harde schijven, maar beelden en muziek die ik een film wil gaan gebruiken staan bij elkaar in 1 mapje op de interne harde schijf.

Wat is de functie van Magix MX en in hoeverre zou dat mijn probleem kunnen verhelpen??