schokkende titels

gjdenhaan schreef op 15.11.2009 om 15:44 uur
Ik heb een intro gemaakt en op de muziek de titels bewerkt. met de gewone witte letter,gaat het goed. maar nu heb ik er 3d titels van gemaakt. en dan loopt het niet zo soepel meer. dus de titels kwamen op de ritme van de muziek in beeld, maar nu met de 3d titels gaat dit erg schokkend en kan ik niet meer zien of het op de ritme van de muziek gaat.ook het beeld via van de tv monitor is het niet soepel/sckokkend.
Kan ik nu nog iets in de instellingen veranderen en zo ja wat? ik hoop dat het duidelijk is en iemand een oplossing heeft.

Reacties

RiViS schreef op 15.11.2009 om 17:29 uur
De 3D titels vereisen veel meer rekenwerk en dat is waarschijnlijk de reden dat de weergave op de preview monitor wat schokkerig verloopt, want daar wordt alles real-time berekend. Als je de film hebt geëxporteerd is het schokken waarschijnlijk niet meer aanwezig. Je zou als proef een kort stukje kunnen exporteren als dv-avi en dat dan afspelen op je pc, dan weet je het zeker.

groet,
Rijk
gjdenhaan schreef op 16.11.2009 om 17:41 uur
Ok bedankt. Kan ik dan ook beter de dv-avi gaan gebruiken in het project? dan blijft het beter lopen.
 
groet gert-Jan
RiViS schreef op 16.11.2009 om 19:27 uur
Hallo Gert-Jan,

Als je bronmateriaal ook dv-avi is dan kan dat heel goed en geeft vrijwel geen kwaliteitsverlies (niet merkbaar). Maar als het bv HD is dan zou je het kwaliteitsverschil goed merken en kun je beter een ander export formaat kiezen wat dichter bij HD ligt (heb daar zelf nog een ervaring mee).

groet,
Rijk