schokkende tijdslijn

pierebroos schreef op 29.12.2010 om 15:16 uur

Hallo,

Ik werk met video deluxe 16! Wanneer ik designelementen (bv beeld- in- beeld-effecten) wil toepassen krijg ik als resultaat schokkende beelden. Ik werk met een Dell pc, processor: AMD Athlon 64 x2 Dual Core 7, RAM geheugen= 4,00 GB en een grafische kaart:512 MB ATI Radeon HD 4350.

Wat nu?

Ik zou het bijzonder fijn vinden indien jullie mij konden helpen.

Reacties

bobbiaan schreef op 29.12.2010 om 20:46 uur

Beste......,

 

Stel het previewscherm in op een lagere resolutie om de PC wat meer lucht te geven. In het eindresultaat na exporteren als bestand of naar een DVD of i.d. zie je dit niet terug. Het is alleen zichtbaar op je previewscherm tijden bewerken. Je komt daar om in te stellen op de volgende manier.

 

Toets de "Y" ga dan naar video/audio en stel bij filmweergave de resolutie in.

 

Succes

 

Mvg

 

Bobbiaan

pierebroos schreef op 30.12.2010 om 09:48 uur

Bijzonder bedankt Bobbiaan! Ik had wel nog een vraagje: ik klik rechts op het previewscherm en lees: resolutie presets HDV2 1080 kwart, 16:9 (480 x 270). Welke resolutie tik ik dan het best in?

En nog iets: moet ik gewoon eerst op de Y toets klikken of  "Y"

Misschien een stomme vraag, maar ik ben een beginneling, zodoende.

 

Groeten,

 

Pierebroos

bobbiaan schreef op 30.12.2010 om 18:02 uur

Beste Piere,

 

Alleen de y toets en dan komt het menu te voorschijn

 

 

Bobbiaan

pierebroos schreef op 05.01.2011 om 17:57 uur

Dag Bobbiaan,

Je hebt er even moeten op wachten, maar griep had mij geveld. Ik heb intussen jouw advies gevolgd en video-audio aangepast naar 'Lage resolutie'. Ik lees eveneens 'arranger :3D-object weergave (?) want ik wou drie beelden ineens zien verschijnen maar weet niet of ik ook dit moet aanpassen? Verder lees ik Fotolengte= 7 seconden?

Vraag: moet ik nog iets doen aan voornoemde instellingen want de beelden zijn nu niet alleen niet scherp maar blijven schokkerig

 

Alvast bedankt met jouw advies,

 

Pierebroos

bobbiaan schreef op 06.01.2011 om 18:03 uur

Beste Pierebroos,

 

Ik weet niet met welk beeld materiaal je inlaad in het programma, maar als dat HD film is dan betekent dat dat je een zeer krachtige PC moet hebben. Ga eens aan de gang met een kort stukje film van 5 minuten en exporteer dat als b.v. mpeg film en een speel dat af. In dit filmje zal alles normaal zonder schokken worden afgespeeld.

 

Mvg

Bobbiaan

pierebroos schreef op 06.01.2011 om 18:33 uur

Dag Bobbiaan,

 

Ga ik morgen even proberen want het is inderdaad een HD filmpje. Ik hou je op de hoogte van mijn vorderingen (I hope).

Warme groeten,

 

Pierebroos