schokkende beelden preview monitor Video de Luxe 16

wim-reijerse schreef op 19.03.2010 om 00:59 uur
Toen ik vdl 16 premium aanschafte, had ik geen problemen. Kon HD materiaal zonder schokken in volle resolutie bekijken, alleen bij wat ingewikkelde overgangen moest ik even pauzeren en daarna weer verder te gaan zonder schokken, of toch eens een halve resolutie gebruiken.
Nu ineens is er bijna niet meer mee te werken. Als ik een enkele scene HD film draait, begint al vrij direct het schokken en zelf bij mpeg2 bestanden gebeurdt dit nu.
Nu heb ik opnieuw de vorige versie vdl 15 premium geïnstalleerd en totaal geen problemen. Dezelfde films die enorm schokken op vdl 16, gaan perfect op vdl 15.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd. Ook opnieuw het programma geïnstalleerd.
Als een montage al vanaf het begin enorm gaat schokken is er niet fijn mee te werken. Wordt er af en toe moedeloos van. Mijn computer is speciaal voor montage van HD films gemaakt. Ik gebruik vdl al vanaf versie 2004, koop bijna ieder jaar de nieuwe versie, maar ik snap niet wat er fout gegaan is, omdat het programma 16 eerst geen problemen gaf !

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 19.03.2010 om 09:56 uur
 Hallo Wim, Het is inderdaad een probleem dat ik ook ervaar. In tegenstelling tot jouw ervaring, loopt bij mij de préview van HDV-bestanden (1440x1080) vanaf de installatie van VDL16 niet vloeiend. (VDL15 heb ik overgeslagen dus daarmee kan ik het niet vergelijken). Mijn ervaring is wel dat het weergeven van onbehandeld materiaal vloeiend verloopt maar dat het "schokeffect" optreedt na gebruik van effecten (zoals kleurcorrectie en 3D-titels). Mijn werkwijze is nu: basis materiaal verbeteren (kleurcorrecties etc.) in apart programma (ik gebruik Virtualdubmod met prima filters) daarna video monteren door scenes in de gewenste volgorde en op lengte te brengen en overgangen aanbrengen. Als laatst de (3D)titels aanbrengen. Meestal heeft het toevoegen van audio geen/weinig invloed op de préview. Verder hoop ik dat Magix dit probleem eens goed gaat aanpakken. Het programma heeft verder enorm veel mogelijkheden en kwaliteit. Wat Edius met Nero 2 Booster is gelukt moet Magix ook kunnen! 

Aanvulling 15.50: Ook die suggestie heb ik vaker gehoord. Misschien is een herinstallatie de moeite waard!