Reacties

RiViS schreef op 22.08.2011 om 18:48 uur

We hebben wat meer informatie nodig om dar iets zinnigs over te zeggen.

Wat voor soort film gaat het over, bv HD of SD(DV) ?

Welke Windows versie?

Wat voor computer (processor, videokaart)?

Ik veronderstel dat je het hebt over schokken tijdens het afspelen op de preview monitor?

groet,

Rijk

iamayo schreef op 22.08.2011 om 19:41 uur

Het gaat om een HD film. Ik bewerk hem om een Windows 7. En ik geloof dat we te maken hebben met een videokaart.

Als ik heb filmpje afspeel schokken de scènes inderdaad op de preview, maar nadat ik hem heb opgeslagen als DV-AVI bestand en hem terug afspeel ook.

Groeten

RiViS schreef op 22.08.2011 om 20:50 uur

HD vraagt nogal veel van een computer, gezien het veel grotere aantal pixels (details).

Je weet toevallig niet welke processor er in je computer zit en/of hoeveel kernen die heeft en wat z'n kloksnelheid is (MHz)? Of vraag ik nou te veel?

Een HD film opslaan als DV-AVI lijkt me niet zo voor de hand liggend, je levert dan heel wat (scherpte) in. Probeer eens de film te exporteren als mpeg2 en kies dan een formaat (aantal pixels) wat past bij het oorspronkelijke formaat van je film (bv1920x1080 of 1440x1080 of zo iets).

groet,

Rijk

 

iamayo schreef op 22.08.2011 om 22:36 uur

Kloksnelheid? Als ik zou weten waar ik dat zou kunnen zien is het echt niet te veel gevraagd hoor. Maar ik heb geen idee hoe ik daar achter zou kunnen komen...

RiViS schreef op 23.08.2011 om 13:04 uur

Gegevens over de processor vind je als volgt:

Start / Configuratiescherm / Systeem en Beveiliging / Systeem.

Kijk nu achter Processor wat er staat en meld dat even hier.

Er onder staat: Geïnstalleerd geheugen, misschien kun je dat ook even melden.

groet,

Rijk

iamayo schreef op 23.08.2011 om 15:34 uur

Processor:  AMD Turion (tm) II Dual-Core Mobile M520 2.30 GHz

Geïnstaleerd geheugen: 4,00 GB

Groeten

RiViS schreef op 23.08.2011 om 19:06 uur

Dank voor je gegevens.

Voor bewerking van HD films heb je minimaal een 2quad processor 2,83 GHz nodig en Magix beveelt een i7 processor aan.

Ik ben bang dat jouw processor daar niet aan voldoet, hij kan wel met VdL17 werken, maar dan alleen met SD (zoals DV-AVI).

Wat nu te doen? Je zou je film(s) kunnen omzetten (converteren) naar bv mpeg2, dat kan vanuit de Mediapool, rechtsklik op de film(reeks) en kies Batchconversie, daarna kies je als formaat: mpeg2 720x576. Die film(s) gebruik je dan voor de montage. Het nadeel is dat je een heleboel kwaliteit van je HD (High Def.) film weggooit, je reduceert het tot SD (Standard Def.) en dat is wel jammer.

Als je toch in HD wilt monteren zul je een snellere PC moeten aanschaffen met bv een i7 processor.

groet,

Rijk

iamayo schreef op 23.08.2011 om 19:56 uur

Heel erg bedankt voor het slechte nieuws, haha! Ik weet in ieder geval wat er aan de hand is. 

Groeten, Iyobo

iamayo schreef op 23.08.2011 om 21:49 uur

Nog een kleine vraag. Maakt een Intel Core i5 processor 650 veel uit?

Groeten

RiViS schreef op 26.08.2011 om 09:58 uur

Als je nog iets moet aanschaffen: ga dan voor een i7. Neem dan ook Windows 7 64 bits en een intern geheugen van 8 GB.

ALs je niet perse een notebook wilt, is het voordeliger om een desktop met deze specificatie aan te schaffen.

 

groet,

Rijk

iamayo schreef op 26.08.2011 om 10:11 uur

Heel erg bedankt voor je hulp!

Groeten, Iyobo