Schokkend beeld wanneer ik films laad in Magix Video Deluxe 2024

henry-kobus schreef op 28.01.2024 om 13:13 uur

op het moment, ik video op de tijdlijn zet en ik speel op afspelen schokt het beeld in regelmaat. inmiddels al van alles geprobeerd. waaronder extra werk geheugen gekocht een nieuwe videokaart (Asus Dual GeForce RTX 3060 V2 OC Edition) nieuwe bekabeling van videokaart naar beeldschermen. zelfs een geheel schone nieuwe besturing instalatie alles de bios geupdate. op 2 dingen na eigenlijk alles nieuw alleen de moederbord asus TUF GAMING B550-PLUS en de amd chip ryzen 5 5600x 6-core processor 3.70 ghz niet. ben laatste tijd aan het puzzelen met videokaart instellingen ook in magix de instellingen maar wat we ook doen het beeld blijft soms schokken. gaan we dan ook nog overgangen en dingen erin brengen wordt het helemaal drama. zijn er mensen die suggesties hebben wat te doen. of zijn er mensen met soort gelijke ervaringen. het werkt in ieder geval zwaar irritant. en de gedachte van overstappen naar een ander montage product begint steeds meer toe te nemen. we hebben altijd vanaf 2017 met groot plezier gewerkt met magix deluxe, maar sinds 2023 begint deze ellende.

vandaar de upgrade gedaan naar 2024 in de hoop dat dat zou helpen maar ook niet. we werken al sinds het kan met besturing windows 11 64 bits.

 

Reacties

Bol schreef op 28.01.2024 om 18:28 uur

@henry-kobus

Hallo Henry,

Wat u zou kunnen uitproberen is het volgende:

Optie -1-

Zet VDL2024 eerst eens terug op de standaardwaarden. Start VDL2024 op en ga naar: Bestand / Instellingen / Programma instelling terugzetten op standaardwaarden.

Optie -2-

Het kan zijn dat er fouten in het videodeluxe.ini bestand zit. Als u dit videodeluxe.ini bestand hebt verwijderd, dan wordt Video Deluxe 2024 óók op de standaardwaarden teruggezet en eventuele configuratiefouten hersteld. Bij het opnieuw opstarten van VDL2024 wordt het videodeluxe.ini  automatisch weer aangemaakt.

Zie ook even: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Optie -3-

Verwijder ook eens de Cache map. Deze word na verwijdering weer automatisch aangemaakt.

Optie -4-

Kijk eens of de drivers van uw Nvidiakaart up-to-date is: Ga naar: Official Drivers | NVIDIA.

Ga naar de Programma-instellingen / Apparaatopties en zet bij de hardwareversnelling alle drie de opties op NVIDIA GeForce RTX 3060

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 28.01.2024, 18:57, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WILFRIED-DEHERT schreef op 31.01.2024 om 16:51 uur

Goedemiddag , ik heb het zelfde probleem nu ik veranderd ben naar een win11 PC , ik heb de stappen gevolgd en er is een kleine verbetering maar het is niet opgelost. In de Windows App speelt de video wel goed af. Mijn systeem. Aus MB Z790 - cpu i7- 14700k -32 GB DDR 5 RAM - HD samsung SSD 990 PRO - VIDEOKAART ASUS nvidia RTX 4070. Graag een oplossing

Update: 31-01-2024 om 16:57 uur

Na het stabiliseren van de video is het probleem volledig terug , na het verwijderen van de stabilisatie blijft het probleem. Het is eigenlijk niet mogelijk momenteel normaal te werken.

Bol schreef op 31.01.2024 om 18:23 uur

@WILFRIED-DEHERT

Hallo Wilfried,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel van Magix Support.

Wat u zou kunnen proberen is om het bliksemschichtje te activeren (blauw) en een vinkje te zetten bij Resolutie reduceren en bij Framerate reduceren. Dit heb geen invloed op het eindresultaat.

Succes,

Rob
forum moderator

Aanvulling: 31-01-2024 om 18:28uur

Zijn al uw Inteldrivers up-to-date? Zie: Intel Support

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 31.01.2024, 22:25, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WILFRIED-DEHERT schreef op 01.02.2024 om 06:13 uur

Goedemorgen , Hartelijk dank voor uw snelle reactie. De intel drivers zijn up to date. Het is ook een nieuwe PC van 14 dagen oud. De resolutie reduceren stond al aangevinkt. De framerate heb ik extra geactiveerd. Na het stabiliseren met de ingebouwde Vegas software is het euvel terug. Ik heb dan de file gestabiliseerd met Mercali en deze oplossing blijkt bevredigend te werken. Het praktische probleem is dat de stabilisatie niet in het programma kan want de Mercali software is een standalone versie. Wat ik bizar vind is dat ik precies eigenlijk een stap terug zet in verband met een kwalitatieve weergave , daar waar mijn nieuw systeem zowel als cpu , ram geheugen ,snelheid SSD en videokaart fors verbeterd is. Beste groeten Wilfried

WILFRIED-DEHERT schreef op 01.02.2024 om 10:48 uur

Nogmaals goedemorgen, Ik ben begonnen met een nieuw project en wederom schokken de beelden. De tijdsduur van de clip is amper 9 seconden. Er is nog geen enkel effect op het clipje toegepast . Het is gewoon afspelen op de tijdlijn . Met eender welk programma zoals VLC of bijvoorbeeld media player lukt het wel dit deftig af te spelen. Bizar.

Bol schreef op 01.02.2024 om 11:53 uur

@WILFRIED-DEHERT

Hallo Wilfried,

...Het is ook een nieuwe PC van 14 dagen oud....

Dit wil nog niet zeggen, dat uw computer voorzien is van de laatste drivers. Het eerste wat ik altijd doe na een nieuwe aankoop, kijken of alle drivers up-to-date zijn. Windows 10 |11 doet dit niet vanzelf. U moet dit altijd handmatig doen. Voor NVidia gaat u naar: Official Drivers | NVIDIA  De laatste driver versie is: 551.23  WHQL / Release Date:2024.1.24

Hebt u het videodeluxe.ini bestand al verwijderd. Video Deluxe 2024 wordt de standaardwaarden teruggezet en eventuele configuratiefouten hersteld. Bij het opnieuw opstarten van VDL2024 wordt het videodeluxe.ini  automatisch weer aangemaakt.

Nog een vraagje u werkt toch vanaf de C:\ schijf en niet vanaf een NAS ofzo?

Als u de mogelijk hebt, zet de hardwareversnelling bij alle drie de optie eens op de Intel UHD Graphics.

Succes,

Rob
forum moderator

 

Laatst gewijzigd door Bol op 01.02.2024, 15:26, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WILFRIED-DEHERT schreef op 01.02.2024 om 16:25 uur

Bedankt voor de reactie en neen , dat klopt uiteraard wat u zegt over de drivers , maar ik heb de drivers geüpdatet via de site van Asus en een controle gedaan via de site Intel driver support en assistance en dat blijkt allemaal ok , behalve de driver wifi omdat ik internet via kabel en gebruik en ik deze instelling heb uitgeschakeld. Van Nvidia krijg ik automatisch melding van update van drivers. Bij mijn vorig systeem gebruikte ik de Studio Driver in plaats van de game ready driver . De bestanden zitten inderdaad op de C , dat in tegenstelling met mijn oud systeem waar de data op een andere interne fysieke drive zaten. Als er geen verbetering komt zal ik de volgende opties nog willen proberen. Graag uw advies . Optie 1. De bestanden toch op een 2é interne drive plaatsen. Optie 2. De oude 2023 versie van Magix installeren en kijken of er hier . Optie 3 -De studio Nvidia driver installeren . Optie 4 -De Nvidia kaart uitschakelen en met de interne intel videokaart op het bord proberen . Bedankt op voorhand voor de moeite en tijd die U eraan besteed. Wilfried

WILFRIED-DEHERT schreef op 02.02.2024 om 15:15 uur

Goedemiddag , Ik heb vandaag gans mijn windows installatie vernieuwd , terug de drivers van de Chipset geïnstalleerd , dan de laatste studiodrivers van Nvidia en dan terug 'MAGIX . Het is eigenlijk niet te geloven , de problemen blijven dezelfde. Prettig weekeinde nog. Wilfried

Bol schreef op 02.02.2024 om 19:10 uur

@WILFRIED-DEHERT

Hallo Wilfried,

....Optie 1. De bestanden toch op een 2é interne drive plaatsen....

Het maakt niet uit op welke interne HDD of SDD schijf u deze bestanden plaatst, als het maar een interne schijf is.

.....Optie 2. De oude 2023 versie van Magix installeren en kijken of er hier....

U zou dit kunnen uitproberen om uit te sluiten of het aan uw Nvidia kaart zou kunnen liggen.

...Optie 3. De studio Nvidia driver installeren.....

Magix Support hebt mij ooit aangeraden om voor de Nvidia GeForce Videokaarten de Game Ready drivers te installeren.

......Optie 4. De Nvidia kaart uitschakelen en met de interne Intel videokaart op het bord proberen....

De Nvidia kaart hoeft u niet uit te schakelen, maar wel de Intel videokaart via het moederbord te activeren. Raadpleeg hiervoor de handleiding van het moederbord. Zelf heb ik beide kaarten geactiveerd staan.

Mijn Computerscherm is aangesloten op NVIDIA videokaart met gebruikmaking van een DisplayPort kabel. Het kan ook via een HDMI kabel.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Herman-Westerman schreef op 02.02.2024 om 22:05 uur

Hoi, ik herken me helemaal in de problemen die worden beschreven in de begin tekst. Op de 10 jaar oude computer med een intel I5 ging alles prima maar veel te traag. Nu heb ik een computer met een ryzen 7 en is het dezelfde ellende zoals helemaal boven aan beschreven. Ik ben nog aan het zoeken of ik een oorzaak kan vinden maar ik vraag me al wel of Magix wel met een ryzen chip kan omgaan.

Groet,
Herman

Bol schreef op 03.02.2024 om 10:27 uur

@Herman-Westerman

Hallo Herman,

Zoals u in de topic hebt kunnen lezen, doet het probleem (schokkende beeld) ook voor met zowel een AMD processor als een Intel processor. Voor zover ik het na kan gaan, wordt VDL2024 ook getest onder een AMD processors. Zie: De technische gegevens in één oogopslag - MAGIX Video deluxe

Mijn advies, leg uw probleem voor aan Magix Support. Klik op: Contact ondersteuning. Zij kunnen dan bij u een systeemcheck doen.

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 03.02.2024, 14:17, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WILFRIED-DEHERT schreef op 05.02.2024 om 16:44 uur

Goedemiddag Mr. Rob. Na veel experimenteren heb ik een bevredigende oplossing gevonden. In Programma-instellingen / Apparaat opties heb ik de weergave op CPU gezet en de interlacing afgevinkt (belangrijk). De framerate reduceren heb ik aangehouden (beter resultaat) . De resolutie heb ik niet aangepast en heeft blijkbaar geen invloed. Ik heb geen enkel technisch vermoeden waarom dit wel werkt en je zou kunnen stellen dat het aan de RTX4070 kaart ligt ware het niet dat de clips waarmee het heuvel zich voordoet perfect worden weergegeven n op dezelfde computer met een 4 tal andere video players. Ik duim en hoop dat de problemen niet terugkomen en wil u hartelijk danken voor de moeite die u zich getroost heeft. Wilfried

 

Bol schreef op 05.02.2024 om 17:12 uur

@WILFRIED-DEHERT

Hallo Wilfred,

Door bij de programma-instellingen / Apparaat opties de weergave op CPU te zetten en de interlacing het vinkje weg te halen is niet echt de oplossing voor uw probleem. Hiermee wordt u AMD processor behoorlijk belast

Het lijkt mij toch zeer de moeite waard om uw probleem alsnog voor te leggen aan Magix Support, zoals ik u reeds geadviseerd hebt.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WILFRIED-DEHERT schreef op 06.02.2024 om 08:37 uur

Goedemorgen , Heb ik ondertussen gedaan. Ik zal u op de hoogte houden van hun reactie .Het is echter wel uitsluitend bij de weergave en ik kan ook de interne intel videokaart gebruiken. ter info mijn cpu is een Intel icore 14700F . Prettige dag nog. Wilfried

Bol schreef op 06.02.2024 om 13:47 uur

Goede morgen Wilfried,

Het doet mij deugd om van u te lezen, dat u dit probleem bij Magix Support hebt gelegd. 

Bij het teruglezen van de topic (drie forumleden) lees ik, dat u een Asus MB Z790 - CPU i7- 14700k -32 GB DDR 5 RAM hebt.

Maar als ik zou moet kiezen tussen de CPU of de Intel(R) UHD Graphics 770 dan zou ik kiezen boor de Intel(R) UHD Graphics 770 en deze dan activeren bij Programma-instellingen / Apparaatopties hardwareversnelling / import.

Maar goed ik ben net als u zeer benieuwd wat Magix Support u als antwoord geeft.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

henry-kobus schreef op 11.02.2024 om 11:16 uur

@henry-kobus

Hallo Henry,

Wat u zou kunnen uitproberen is het volgende:

Optie -1-

Zet VDL2024 eerst eens terug op de standaardwaarden. Start VDL2024 op en ga naar: Bestand / Instellingen / Programma instelling terugzetten op standaardwaarden.

alle tips en ook de de dingen die andere hebben aan gedragen allemaal gedaan. niks helpt. ik ga nu eerst een pc instaleren met windows 10 kijken of dat een ding kan zijn. mocht dat ook niet de oplossing zijn dan zal ik mij gaan wenden tot aan magix support. maar tot nu toe met alles wat ik geprobeerd heb blijft het een schokkend beeld op de tijdlijn van magix. terwijl de bestanden in vlc of wat dan ook normaal afspelen. dus het moet toch echt een magix probleem zijn.

Bol schreef op 11.02.2024 om 13:37 uur

@Herman-Westerman

Hallo Henry,

.....terwijl de bestanden in VLC of wat dan ook normaal afspelen. dus het moet toch echt een Magix Video Deluxe probleem zijn......

U kan/mag een afspeelprogramma (VLC) en een montageprogramma (VDL2024) niet met elkaar vergelijken. Een filmmontageprogramma moet veel meer rekenwerk gedaan worden dan alleen via een afspeelprogramma.

Als moderator is / blijft mijn advies om contact op te nemen met Magix Support. Zij kunnen voor u een systeemcheck doen en u uitsluitsel geven waar het bij u fout gaat.

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 11.02.2024, 13:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

henry-kobus schreef op 20.02.2024 om 16:41 uur

even een update in de stand van zaken. na bijna 3 weken serieus ziek te zijn geweest. heb ik besloten op mijn eigen pc even wat dingen te gaan testen. op mijn eiegen pc ondervind ik dezelfde problemen als op de pc van mijn vader waarin de dingen zoals in mijn eerste bericht staat. wat ik nu aan het doen ben in mijn pc is het volgende ik heb M2 schijfje vernieuwd van 500GB naar 1000GB (alternate had een zeer aantrekkelijke aanbieding erin.

deze heb ik in 2 gesplits waardoor ik op ene helft windows 10 heb geinstaleerd. de andere windows 11

hiermee ga ik komende dagen testen en vergelijken. mocht het probleem aan houden dan ga ik kijken hoe ik kontakt kan zoeken met het magix support en dan zowel mijn pc als die van mijn vader door hun na laten kijken wat het kan zijn. gezien de meerdere reacties van mensen concludeer ik wel, ik niet alleen staat met dit probleem, dus er moet ergens wel iets aan de hand zijn.

Bol schreef op 20.02.2024 om 18:23 uur

@henry-kobus

Hallo Henry,

Als moderator wens ik u eerst een voorspoedig herstel toe🌻🌻.

U hebt een M.2 SSD module van 1TB gekocht en daarmee een Dual Boot systeem gemaakt. Op de ene helft (500GB) Windows 10 en de andere helft (500GB) Windows 11. Succes met de vergelijkingen

Op deze manier kunt u contact leggen met Magix Support. Ga hier voor naar: MAGIX Helpcentrum en scrol naar beneden en klik op Contact ondersteuning. Zij kunnen, als zij dat nodig vinden een systeemcheck doen.

.....gezien de meerdere reacties van mensen concludeer ik wel, ik niet alleen staat met dit probleem, dus er moet ergens wel iets aan de hand....

Als dat zo is, dan moet ik er ook last van hebben, maar ik heb nog geen problemen ondervonden met deze computerfiguratie.

Ik ben net als u zeer benieuwd naar de reactie van Magix Support.

Met vriendelijk groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WILFRIED-DEHERT schreef op 26.02.2024 om 14:36 uur

Goedemiddag Mijnheer Rob en andere forum leden . Na een herinnering aan 'MAGIX heb ik antwoord van de helpdesk antwoord gekregen om gewoon verder te werken met de optie ofwel de weergave via de cpu of de intel kaart te laten lopen. Ik moet zeggend dat ik enigszins verrast en teleur gesteld ben en heb terug een antwoord geschreven waar in ik aanhaal dat deze PC speciaal aangekocht is voor videobewerking. (de andere zaken lopen op een WIN 10 PC) en ik deze dure videokaart speciaal heb aangeschaft om een beter resultaat te bekomen en of dat er dan geen oplossing komt. Het antwoord vind ik enigszins verbijsterend . En ik citeer "Bedankt voor uw reactie. Ja, we hebben nu geen andere oplossing. ". Hier staan we dan. Hopelijk komt er nog soelaas . Ik mag toch hopen dat men dit ter harte neemt en naar een oplossing zal zoeken. Wilfried

--

Bol schreef op 26.02.2024 om 16:29 uur

@WILFRIED-DEHERT

Hallo Wilfied,

Als moderator / forumlid begrijp ik maar al te goed uw frustratie. 

Ik ben aan het denken gezet door uw opmerking: "Na veel experimenteren heb ik een bevredigende oplossing gevonden. In Programma-instellingen / Apparaat opties heb ik de weergave op CPU gezet en de interlacing afgevinkt (belangrijk). De framerate reduceren heb ik aangehouden (beter resultaat)"

Via een forumlid heb ik clips ontvangen, die bij hem schokkend afspeelt. Toen ik deze op de tijdlijn van VDL2023 | 2024 plaatsten, speelde deze ook bij mijn schokkend af. Nadat wij deze clips met MediaInfo hadden geanalyseerd zagen wij dat deze zijn gefilmd als 1920x1080 25i (interlaced)

Zelf neem ik al jaren mij clips op als 1920 x 1080 50p (progressief). Daarom kon ik in de eerste instantie dit probleem niet reproduceren. Ik heb een clip uit 2013 (1920 x108025i) op de tijdlijn gezet en zag ook dat mijn clips in mindere maten schokkend af speelde. Als het kan, film dan eens op 1920 x 1080 25p of 50p en zet deze dan eens op de tijdlijn van VDL2024. Wat is dan het resultaat?

Met vriendelijk groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 26.02.2024, 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WILFRIED-DEHERT schreef op 27.02.2024 om 07:15 uur

Goedemorgen , Ik zal eens kijken in mijn instellingen en ook daar eens experimenteren. Het kan even duren vooraleer en een antwoord komt . Ik ben namelijk afwezig tot en met 06/03. Bedankt voor de moeite die u zich getroost om tot een oplossing te komen.

 

Bol schreef op 27.02.2024 om 22:54 uur

@WILFRIED-DEHERT

Hallo Wilfried,

Laat mij weten wat uw experimenten hebben opgeleverd. Er moet toch voor dit probleem één oplossing zijn. Hoewel ik toch het sterke vermoeden krijg / heb, dat VDL2024 niet goed overweg kan met 1920x1080 25i (interlaced). Ik ga eens bekijken, hoe ik dit op een gebaseerde feite onder de aandacht van Magix Support kan brengen, zodat zij dit ook kunnen reproduceren. Ik ben opzoek naar een onschuldig filmfragment die schokkend afspeelt, die ik dan kan doormailen naar Magix Support.

Met vriendelijk groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WILFRIED-DEHERT schreef op 08.03.2024 om 11:35 uur

Goedemorgen , Ik heb met mijn Sony RX100 VII een aantal fragmenten gefilmd in 4K 25p en blijkbaar is er hier geen probleem. De fragmentjes waar de problemen zich mee voordoen en die ik u kan opsturen zijn gefilmd met de Sony HX 90V van mijn zoon en zijn inderdaad in 50I opgenomen. Het bizarre is dat ik ze nogmaals op de tijdlijn heb gezet met de NVIDIA weergave en het clipje goed werden weergegeven . Na vooraan 2 seconden te hebben verwijderd begon het fragment te trillen. Dan de weergave op Intel gezet en probleem terug opgelost . Laat maar weten hoe ik de fragmentjes bij u krijg.