Schokkend beeld tussen scenes tijdens editen binnen Magix 16 : HD

PhreN schreef op 19.04.2010 om 19:57 uur
Tijdens het afspelen van de HD video, schokt het beeld nadat het de 1e scene voorbij is en de volgende afgespeeld wordt en stopt het pas als ik de video stop en weer start tot het weer een scene tegen komt.
Voorheen had ik een dual core 2.4Ghz op 2GB wat aan de magere kant was en ook duidelijk te zien was doordat beide cores op 100% stonden. Nu heb ik echter een i7 930 (quad core) met 6GB geheugen. Het probleem is echter nog steeds aanwezig maar is wel duidelijk te zien dat mijn cpu(cores) het niet meer zo druk hebben. (Zelfs de harddisks heb ik in Raid-0+1 staan)
Bestand typen die ik geladen heb is : *.MTS (AVCHD)

(In tegenstelling tot een eerder gestelde vraag van een andere gebruiker heb ik geen enkele effecten in geplaatst, ben nog maar puur bezig met knippen/plakken)
Zo is het onwerkbaar...

Waar moet ik naar zoeken om dit op te lossen?

Reacties

HerveM schreef op 19.04.2010 om 23:58 uur
Hi,
Ja, het is een bekende probleem.
Wanneer je een bestand bewerkt in HD, heeft Magix soms moeilijkheden en zeker met transities en/of effecten. t'is te hopen dat er een oplossing gevonden wordt in de volgende versie.
Nu, om voort te kunnen:
Selekteer in "edit mode":
Bestand > Parameters > Program > en maak het thumbnail Video/Audio aktief. In het middenste linkse vak (betreft het monitor) klik op halve of kwart resolutie (dit heeft geen invloed op de film).
Het zou moeten helpen.

Met vriendelijke groeten

Romain