Schermopbouw elke keer verdwenen bij opstarten

julia-v schreef op 09.02.2020 om 14:15 uur

Ik moet de schermopbouw elke keer opnieuw instellen - erg lastig!

Bij het werken met Magix had ik altijd standaard de programmamonitor linksboven in beeld, de mediapool daarnaast en het project daaronder.

Als ik magix nu start, krijg ik alleen het project in beeld met 16 of meer sporen en plaats ik programmamonitor en mediapool handmatig erboven.

Bij "presets" vink ik deze optie ook aan, maar opslaan werkt niet.

Ik heb Magix video de luxe 17 - versie 10.0.0.33 en werkt met Windows 10.

Ik heb een ander beeldscherm geplaatst, maar dat moet het verschil toch niet uitmaken?

Alvast dank voor een reactie en vriendelijke groeten,

Julia

Reacties

Bol schreef op 09.02.2020 om 14:20 uur

Hallo Julia,

Start VDL op en druk op de "F9" toets. Alle venster worden gereset.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.02.2020, 14:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

julia-v schreef op 09.02.2020 om 15:01 uur

Hallo Rob,

Dank voor je reactie. Dit had ik al geprobeerd - evenals via de menubalk "reset vensterordening". Ook dat werkt niet. Heb je nog een andere optie?

Vriendelijke groeten,

Julia

Bol schreef op 09.02.2020 om 15:17 uur

Hallo Julia,

Heb je ook al eens geprobeerd om alle instellingen te resetten. Zo niet, ga dan naar: Bestand / instellingen / Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.02.2020 om 16:02 uur

@julia-v

Beste Julia.

Misschien een optie.

Ik zal aannemen dat U de Dvd van MAGIX vdl 17 nog heeft.

Doe de Dvd in de Dvd driver start het op optie herstellen als dit gebeurd is wel registreren niet via bestand kijken of er nog updates zijn,want dan loopt het programma vast.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

julia-v schreef op 09.02.2020 om 16:50 uur

Hallo Rob & Michael,

Allereerst de optie van Rob geprobeerd. Dat werkte niet en gaf een foutmelding: "Er kon niet naar de videomodus hardwareversnelling (Direct3D) worden geschakeld. Bij instelling verder gezocht en het vakje bij "hardwareversnellingen" is grijs en kan ik niet aanvinken.

Daarna naar de optie van Michiel en na optie "herstellen" Magix gestart. Gaf hetzelfde resultaat. PC opnieuw gestart, maar dat gaf ook geen soulaas.

Ik begin te vermoeden, dat het misschien aan de grafische kaart ligt? Heb net gekeken, maar pc-instellingen geeft aan, dat de werking correct is.

Blijft dus nog een raadsel.

Vriendelijke groeten, Julia

mi-bo schreef op 09.02.2020 om 16:55 uur

@julia-v

Beste Julia,

Dank voor Uw Feedback,

aannemend dat U met Windows 10 werkt, het kan zijn dan MAGIX vdl 17 niet zo lekker meer met Windows werkt ( dit in verband met missen van drivers )

Sc6 met het zoeken naar een evt oplossing,

met vriendelijke groet,

Michael

julia-v schreef op 09.02.2020 om 17:48 uur

Dankjewel!

Bol schreef op 09.02.2020 om 17:58 uur

Hallo Julia,

Het kan inderdaad aan je Videokaart liggen, je schrijft niet welke videokaart ue hebt. Wat u zou kunnen proberen is het volgende, zet de Videomodus eens op Compatibiliteitsmodus (VideoForWindows) en probeer het nog eens.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

julia-v schreef op 10.02.2020 om 13:51 uur

Hallo Rob,

Je suggestie uitgevoerd, maar geen resultaat. Het programma heeft tot vorige week zonder problemen gewerkt, dus aan de soort videokaart zal het niet liggen. Maar misschien, dat de kaart deels de geest heeft gegeven.

In elk geval bedankt voor het meedenken!

Groet, Julia