scherm resolutie

Reinie schreef op 16.03.2014 om 17:53 uur

Ik heb een irritant verschijnsel. Als ik Magix Video de Luxe 2013 opstart op mijn laptop krijg ik een waarschuwing dat ik tenminste een beeldschermresolutie moet hebben van 1024 x 768 pixels moet hebben. Ik heb een beeldschermresolutie van 1920 x 1080. Ruim genoeg zou je zeggen. Dus ik druk op negeren. Maar de layout van mijn programmascherm is met erg grote letters, symbolen en deelschermen. Het is niet prettig videobewerken op deze manier. Het terugzetten op standaardprogramma-instellingen helpt niet....

Hetzelfde doet zich voor in Magix Video Pro X5
Ik doe regelmatig de updates via internet, daaraan kan het niet liggen. Mijn laptop voldoet ruimschoots aan de systeemeisen van de programma's.

Wat is hier tegen te doen?

Hulp wordt erg op prijs gesteld,

Reinie

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 17.03.2014 om 09:39 uur

Beste Reinie,

Ik heb e.a uitgeprobeerd. Ik heb mijn schermresolutie gezet op 800x600 pixels en ik kreeg bij het opstarten van VDL 2013 ook dit bericht. zie foto

Ik denk dat je laptop op een te lage resolutie is ingesteld (onder de 1024x768).

Deze moet minimaal op 1024x768 pixels worden in gesteld. Het liefst op 1920 x1080 pixels.

Succes,

Rob

Reinie schreef op 17.03.2014 om 09:50 uur

Dag Rob,

Bedankt voor je snelle antwoord. Mijn laptop staat ingesteld op een resolutie van 1920x1080. Echt waar!

Ik heb nu een workaround gevonden door het programma in te stellen op overlay mixer. Dan is het scherm beter. In Video de Luxe 2014 kun je de tekstgrootte kleiner maken en ook dat helpt weer een beetje..

Gr. Reinie.

Voormalige gebruiker schreef op 17.03.2014 om 11:58 uur

Dag Rob,

Bedankt voor je snelle antwoord. Mijn laptop staat ingesteld op een resolutie van 1920x1080. Echt waar!

Ik heb nu een workaround gevonden door het programma in te stellen op overlay mixer. Dan is het scherm beter. In Video de Luxe 2014 kun je de tekstgrootte kleiner maken en ook dat helpt weer een beetje..

Gr. Reinie.

Hallo Reinie,

Ik blijf het toch vreemd vinden. Wanneer het veschijnsel nu pas optreed nadat het voorheen normaal functioneerde, dan is mijn advies:  Voer een herstelprocedure uit. Legt, als u en dvd-versie heeft, de dvd in de lade. Wanneer deze is opgestart kies dan herstel.

succes,

Rob

Reinie schreef op 17.03.2014 om 12:55 uur

Dag Rob,

Weer een snelle reactie, super! Nee het herstellen helpt ook niet. Daarna afgesloten en weer opgestart, maar nee. Ik heb het programma al eens verwijderd en toen opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt ook niet. Met de overlay-mixer modus in de arranger is het te doen.  Ik heb me er een beetje bij neergelegd.

Ik heb een asus n75s laptop en daar ben ik verder erg tevreden over. Maar ws is het een combinatie van Magix en grafische kant van de laptop die niet accordeert...

Groet, Reinie