Scenes vanaf preview venster naar tijdlijn slepen werkt niet.

kees.hubregtse schreef op 27.10.2023 om 20:50 uur

Na de update naar versie 2024 is het niet mogelijk om scenes vanuit het preview venster naar de tijdlijn te slepen.

Dit is ook van toepassing voor het slepen vanuit preview venster naar story board en scene overzicht.

Vanuit het media overzicht kunnen scenes wel naar de tijdlijn worden gesleept en alle verdere bewerkingen worden uitgevoerd.

Op het duitse forum las dat dit probleem door meer mensen is opgemerkt, is deze bug al bij magix bekend

Reacties

Bol schreef op 28.10.2023 om 00:32 uur

@kees.hubregtse

Hallo Kees,

....Na de update naar versie 2024 is het niet mogelijk om scenes vanuit het preview venster naar de tijdlijn te slepen......

Dit is inderdaad een bug in VDL2024 en is bekend bij Magix Duitsland. Zelf verwacht ik dat deze bug in een volgende update wordt gerepareerd.

Om toch een in- en uitpunt vanuit het previewscherm te maken, heb ik samen met een bevriend forumlid een tijdelijke oplossing gevonden.

Ga als volgt te werk:

  • stel de in- en uitpunten op de gebruikelijk manier in
  • plaats de afspeelmarkering op de plaats waar het filmfragment moet komen staan
  • klik op bv. spoor 3 die wordt dan vooraan blauw
  • klik op [+] selecteer Vervangen of op de sneltoets "5"
  • let op!! Voor de sneltoets "5" moet u de "5" van het toetsenbord gebruiken, niet van het numerieke toetsenblok
  • Nu wordt het stukje filmfragment op uw gewenste locatie op de tijdlijn geplaatst.
  • Zie het filmpje

Veel succes,

Rob (forum moderator)

PS. Ik zie, dat ik het demofilmpje gemaakt heb in Video Deluxe 2023, maar de werkwijze is hetzelfde in Video Deluxe 2024

Laatst gewijzigd door Bol op 28.10.2023, 00:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

kees.hubregtse schreef op 28.10.2023 om 17:12 uur

Hallo Rob

Bedankt voor de update en de workaround , nu wachten op update van Magix.

mvg

Kees

Bol schreef op 28.10.2023 om 17:42 uur

@kees.hubregtse

Hallo Kees,

In ieder geval kunt u weer een scenes vanuit het previewvenster op de de tijdlijn zetten. Ik ben zeer benieuwd wat u deze workaround vindt?

Als moderator heb ik er helaas geen zicht op wanneer er updates uitgebracht gaan worden, maar ik zal dit eens voor u navragen aan mijn contactpersoon bij Magix Duitsland.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-