scenedetectie ongedaan maken of scenes samenvoegen

Voormalige gebruiker schreef op 10.11.2009 om 23:41 uur
Ik heb een scenedectectie uitgevoerd maar zie dat een aantal scenes maar 10 seconden of zo duren en eigenlijk min of meer overgaan in een andere scene. Ik wil deze dus samenvoegen tot een scene. Hoe doe ik dat.
Kan ik anders een scene detectie ongedaan maken ?
Als ik bij het branen het vinkje bij de scene weghaal, wordt deze dan nog wel gebrand of niet ?
Ik gebruik DVD7

Reacties

VanderKaart schreef op 11.11.2009 om 13:55 uur
Nogmaals scenedetectie uitvoeren, en dan kun je bij punt 2 aangeven welke scene-overgangen je eventueel niet wilt; deze verwijder je dan uit die lijst......
RiViS schreef op 11.11.2009 om 19:41 uur
Als het maar om enkele scenes gaat dan is misschien het volgende ook te overwegen (als alternatief voor de overigens goede tip van VanderKaart):
Ik gebruik voor het gemak even nummers voor je scenes: Stel je wilt scene 6 en scene 7 samenvoegen. Klik nu (in de tijdlijn) op scene 7 en druk op Delete. Er ontstaat een gat in je film. Nu kun je met de muis scene 6 uitrekken totdat het gat weer is opgevuld (klik op de rechterrand van scene 6 en sleep naar rechts). Je zult zien dat de inhoud van scene 6 nu gelijk is aan de voormalige 6 en 7 samen.

groet,
Rijk