Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 23.06.2017 om 18:22 uur

Hallo Willy,

Als mijn projecten uit meerdere clips bestaat en ik deze ook nog uit verschillende mappen gebruik, zet ik een vinkje bij "Nieuwe projectmap aanleggen......". Ook kan je hier de map opgeven waar je de clips naar toe wilt kopiëren.

Deze methode werkt wel vertragend, doordat er steeds gekopieerd moet worden. Alles wat je op de tijdlijn plaatst, wordt er gevraagd of je deze wilt kopiëren. Bij het afsluiten wordt hier ook het MVP-project bestand in opgeslagen. Zie onderstaande afbeelding.

Om afbeeldingen te kunnen te zien in de mediapool. Klik dan rechtsboven in de hoek op en kies dan voor "Grote Symbolen" en druk op +/- om deze te vergroten of te verkleinen

Succes,

Rob

Liwy schreef op 23.06.2017 om 21:58 uur

De mediapool vullen met beelden is gelukt en is wel handiger om een bepaalde clip terug te vinden, maar ik stel vast dat een clip die geplaatst is op de tijdlijn niet rechtstreeks terug vinden is in de mediapool door een bewerking.

Weer een vraag die ik als beantwoord kan aankruisen. Ik heb er nog een pak maar die zijn voor na het weekend. Bedankt.

Voormalige gebruiker schreef op 23.06.2017 om 22:28 uur

Hallo Willy,

Wat je wel kan doen is om op een clip te gaan staan en op de rechtermuisknop te drukken en dan op objecteigenschappen (snel toetsen Ctrl+E). Hier kan je wel zien waar de clip staat weggeschreven.

Ik hoor niets over, wat je van het aanvinken van "Nieuwe projectmap aanleggen......" vindt?

Fijn weekend

Rob

Liwy schreef op 23.06.2017 om 23:06 uur

De manier om via objecteigenschappen te zoeken is nuttig. Ik heb dit even aangeklikt en dan even met achtergrondkleur een kleur ingesteld ( een beetje alles proberen ) maar nu krijg ik die kleur op het balkje waar dat getal gevolgd met mts staat niet meer normaal (waarschijnlijk niet zo belangrijk).

Maar wat is de herkomst van dat getal voor "mts" hoe ontstaat het, en welk nut heeft het?Ik zie dat het wel opeenvolgende cijfers zijn.

Een nieuwe projectmap aanleggen vind ik niet zo praktisch om de volgende reden:

Ik maak een film en vind dat ik nog beter een clip zou bijplaatsen bij een bepaalde clip, dan zoek ik de gebruikte clip terug op in de mediapool en kijk of er geen clips in de omgeving staan die ik nog niet gebruikt heb.

Als ik goed verstaan heb zullen in die nieuwe projectmap maar enkel de clips staan die op de tijdlijn staan, dus geen ongebruikte.

Voormalige gebruiker schreef op 24.06.2017 om 22:37 uur

Hallo Willy,

Wat de functie is om de achtergrondkleur te kunnen instellen is voor mij een raadsel. Zelf heb ik dit nog nooit gebruik. Wanneer je nu dezelfde clip weer op de tijdlijn zet, dan wordt deze weer in de standaardkleuren weergeven. zie afbeelding.

Wat bedoel je precies met de herkomst van dat getal voor "mts"??

Het aanmaken van een nieuwe projectmap heeft weldegelijke voordelen, als je weet, dat het MVP-projectbestand alleen maar uit verwijzingen bestaat. Als je clip(s) verwijdert, herbenoemt of verplaatst dan kan je MVP-projectbestand deze niet meer vinden.

Inderdaad, een nieuw projectmap bestaat dan alleen uit de gebruikte clip(s) / bestanden die je gebruikt heeft in een project.

Groet,

Rob

Liwy schreef op 26.06.2017 om 21:10 uur

Rob, de kleur van het balkje is weer normaal wanneer ik de film terug opstartte dus dat heeft zijn eigen opgelost.

Het getal waarover ik sprak heb ik hier met een printscreen weer gegeven.Dit staat bij ieder shot en

het is opeenvolgend. Het is misschien muggenziften, maar hoe komen ze aan dat getal?

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2017 om 21:21 uur

Hallo Willy,

Deze getallen worden tijdens het filmen aangemaakt. Elke keer als je stop met een opname (clip) wordt deze met één opgehoogd.

Groet, rob

Liwy schreef op 26.06.2017 om 21:26 uur

Dus dit komt van de camera?

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2017 om 21:50 uur

Ja, wat is uw type camera?

Liwy schreef op 26.06.2017 om 21:55 uur

Bedankt Rob. Ik open een nieuw topic voor een volgende vraag.