Save NewBlue Titler Pro titel in Magix VdL Premium..(?)

JanSpijk schreef op 04.01.2017 om 16:00 uur

Beste...

Onlangs heb ik Magix Video de Luxe Premium (va. DVD) geïnstalleerd en direct daarna de de update naar versie 16.0.2.56
Ook heb ik o.a. de de extra (plugin) NewBlue Titler Pro Express for Magix (versie: 4.0.160908) geïnstalleerd en geactiveerd.
Hier gaat mijn vraag over...:
Na veel uitproberen is het me gelukt om een (geanimeerde) Titel vanuit Magix in NewBlue Titler Pro te maken. Deze wil ik op een Design element / Achtergrond plaatsen (in mijn geval als test 'Aarde' = earth2.jpg) en dat werkt goed in de Timeline maar... alleen als ik de foto earth2.jpg selecteer én de NewBlue Titler Pro Express in Effecten selecteer. Zodra ik een andere foto of effect of naar een ander tabblad ga (bijv. Import) dan is het NewBlue Titler Pro effect in de preview niet meer zichtbaar.
De Titel is ook niet zichtbaar in een van de onderliggende sporen.
Wel zie ik dat de naam van de foto earth2.jpg in de Timeline een toevoeging heeft nl. MxOfxNewBlue Titler Pro Express.vsx
Hoe kan ik het NewBlue Titler Pro effect (de Titel dus) op de desbetreffende foto of video opslaan of koppelen..??

(N.B. ik weet inmiddels dat ik NewBlue Titler Pro ook 'Standalone' (buiten Magix om) kan gebruiken en de gemaakte Titel als foto of .mov bestand kan exporteren en daarna weer in VdL Importeren. Maar dat moet toch anders kunnen...
Ik heb ook gezocht in de (Engelse) handleiding van NewBlue maar daar staat alleen de beschrijving: 'Adding Titles in Magix Vegas Pro' en dat komt uiteraard niet overeen met Magix Video de Luxe..:-(

Reacties

tonam schreef op 26.02.2017 om 13:35 uur

Ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen als ik Titler pro actief heb kan het effect worden afgespeeld.

Laatst gewijzigd door tonam op 26.02.2017, 13:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

VDL user since 2006 with regular updates - Now VDL2023

Acer Aspire T3-715 - Windows 10 home 10.0 19044 - Intel Core i7 6700 CPU @ 3.40 Ghz - 16384 Mb RAM.

NVIDIA Geforce GTX 960 10169 Mb (VRAM 2007 Mb)

McAfee V 16.0 R49

Driver updates for Intel and Nvidia Geforce installed 29-10-2022

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2017 om 16:52 uur

Hallo Jan en Ton,

Ik heb jullie probleem kunnen reproduceren.

Zelf heb ik het vermoeden dat dit een Bug is.

Ik ga dit neer leggen bij Magix Support. Zodra ik hierop antwoord krijg, meld ik me weer met de bevindingen van Magix,

Groet,

Rob 

PS wat jullie voorlopig zou kunnen doen is om deze te exporteren een MXV bestand en dit dan weer op de tijdlijn zetten.

mi-bo schreef op 26.02.2017 om 18:11 uur

Heren,

er is inmiddels een download update van New Blue FX (Titler Pro Express for MAGIX ) versie 3.0.160908

Sorry slip op het toetsenboord het moet zijn 4.0.160908 ipv. 3.0.160908

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2017 om 18:18 uur

Hallo Heren,

Michael, zeg dat er een download update versie 3.0.160908 zou zijn?

Dit moet volgens mij versie 4.0.160908 zijn (Laatste versie).

Het filmpje dat ik gemaakt heeft is in de laatste versie van Titler Pro Expres for Magix gemaakt.

Ik zou zeggen rustig afwachten

Groet,

Rob

JanSpijk schreef op 27.02.2017 om 12:02 uur

Beste allemaal...

Ik zag gisteren de reacties op mijn vraag van 14-01-17 wel al voorbij komen in m'n email maar had geen gelegenheid om te reageren, bij deze dus...

Rob, jij had al eerder gereageerd in de afgeleide topic:
https://www.magix.info/nl/forum/niemand-nog-een-antwoord-of-is-de-vraag-onduidelijk--1184322/

Wellicht voor Ton (tonam) ook interessant om tot een (tijdelijke) oplossing te komen...
Ik heb deze oplossing (zie de laatste bijdrage van deze conversatie) zelf inmiddels een paar keer toegepast en het werkt uiteindelijk naar tevredenheid. Wel omslachtig maar ja Video bewerking is nou eenmaal tijdrovend..;-)
Overigens maak ik mijn geannimeerde Titler tijdelijk 'even' in een 2e (film-)tabblad aan en kopieer het dan in mijn oorspronkelijke film (project).

Voor de rest ben ik benieuwd naar de reactie van Magix Support...!

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2017 om 13:43 uur

Hallo Jan,

Toen ik bezig was met het beantwoorden van jouw vraag, zei iets in mijn dat ik dit al eens eerder beantwoordt had. Maar goed beter 2 keer dan helemaal niet zullen we maar zeggen.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 03.03.2017 om 16:37 uur

Hallo Jan en Ton,

Ik heb vandaag een mailtje uit Duitsland gekregen met de volgende inhoud:

Hallo Rob,

Was even weg, en had vrij weinig tijd voor onderzoek... Nu e.e.a. nagekeken, en kan dit
probleem inderdaad reproduceren. Dat lijkt toch wel een bug. Was tot op heden niet bekend, dus ik ga dit nu doorgeven. Dan is het afwachten wanneer we feedback krijgen hierover. Maar zodra ik dat heb, laat ik het jou weten.

Magix Support

Groet,

Rob

JanSpijk schreef op 03.03.2017 om 17:18 uur

Goed bericht Rob...!
Bedankt voor je inspanning en nu maar afwachten wat eruit komt...

Groet,
Jan