Samenwerking JVC-camcorder en VdL 2008

Ciska schreef op 04.01.2010 om 16:44 uur
Hallo,
Ik ben de volgende camcorder tegen gekomen op het net en nu vroeg ik mij af op deze camcorder ook aan te sluiten en natuurlijk de film te bewerken is met Video deLuxe 2008? 
JVC GZ HD 30 EX een camcorder waarbij er zowel op MPEG 2 -TS als op AVCHD niveau kan worden opgenomen. Hij is op de pc aan te sluiten via een usb 2.0. Het aansluiten op de pc zal wel lukken, maar mpeg 2 -TS dat ken ik niet is dat hetzelfde als mpeg 2???
Mijn idee hierachter is dat mijn pc nu nog niet sterk genoeg is voor AVCHD bewerking, maar als ik over twee jaar een nieuwe koop wellicht wel. Een camera voor twee jaar kopen vind ik echter zonde van mijn geld, vandaar. 

Reacties

VanderKaart schreef op 11.01.2010 om 14:57 uur
Dat Mpeg TS materiaal is inderdaad met grote zekerheid gewone mpeg2 in PAL resolutie. Dit materiaal kan dus normaal gesproken gewoon geimporteerd worden in Video Deluxe 2008.
Vraag anders even bij JVC zelf na of dit gewone mpeg2 bestanden zijn, en vraag ook naar de extensie van de bestanden (waarschijnlijk gewoon .mpg).

Je moet de bestanden wel zelf met Windows Verkenner dan van de camera naar de harddisk van de PC brengen via USB.