ruis in video's

Michiel-Vermeulen schreef op 03.02.2023 om 14:44 uur

Als ik een video exporteer naar een MP4 bestand, dan zit er ineens allemaal ruis in het geëxporteerde bestand, terwijl dat in de oorspronkelijke videofragmenten niet zit. Dit is iets wat pas sinds korte tijd gebeurt, voorheen had ik hier geen last van. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik gebruik MVDL Puls versie 16.0.4.119, zojuist de laatste update geïnstalleerd. Probleem deed zich al vóór de update voor, dus daar ligt het niet aan.

Kan het wellicht iets te maken hebben met de update van Windows 10 naar Windows 11? Die update heb ik namelijk onlangs uitgevoerd.

Reacties

Bol schreef op 03.02.2023 om 15:16 uur

@Michiel-Vermeulen

Hallo Michiel

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

....Als ik een video exporteer naar een MP4 bestand, dan zit er ineens allemaal ruis in het geëxporteerde bestand, terwijl dat in de oorspronkelijke videofragmenten niet zit.....

Hebt u VDL2017 plus versie 16.0.4.119 al eens op zijn standaardwaarden teruggezet? Zo niet, ga naar: Bestand / Instellingen / Programma instellingen terugzetten op standaardwaarden.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.02.2023, 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Michiel-Vermeulen schreef op 03.02.2023 om 15:35 uur

Ik heb de standaardwaarden teruggezet, maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Als ik de oorspronkelijke videofragmenten in bijv. Mediaplayer afspeel, dan is er geen ruis te horen. Het gekraak is in dezelfde videofragmenten wel te horen als ik een preview in MVDL afspeel...

Bol schreef op 03.02.2023 om 16:55 uur

@Michiel-Vermeulen

Hallo Michiel,

Hebt u kortgeleden VDL 2017 plus opnieuw geïnstalleerd? Als dat zo is, dan kan het zijn dat het onderstaand schrijven uw probleem veroorzaakt.

Sinds Microsoft Windows 7 niet meer ondersteunt, hebt Magix Duitsland na een update in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X12 het volgende gedaan:

  • verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10
  • verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Probeer eens uw filmfragmenten te converteren met: HandBrake: Open Source Video Transcoder en zet deze op de tijdlijn van VDL 2017 en exporteer deze dan opnieuw. Wat is nu het resultaat?

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.02.2023, 18:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Michiel-Vermeulen schreef op 06.02.2023 om 21:52 uur

Hoi Rob,

Ik heb Handbrake gedownload, maar weet eerlijk gezegd niet wat ik daarmee aan het doen ben. Ik heb een filmfragment geconverteerd, maar de ruis blijft als ik het in MVDL plaats. Inmiddels is mijn versie geüpdatet naar versie 17.0.1.128.

Mocht dit wel werken, dan is het steeds een hele klus om eerst alle fragmenten te converteren alvorens ik ze in MVDL kan gebruiken. Denk je dat het probleem met de ruis opgelost is als ik een compleet nieuwe installatie doe van MVDL 2023?

Bol schreef op 06.02.2023 om 23:21 uur

@Michiel-Vermeulen

Hallo Michiel,

Zelf werk ik nog met het besturingssysteem Windows 10. Maar ik krijg wel het vermoeden, dat VDL2018 plus versie 17.0.1.128 niet meer compatibel is met Windows 11. Het converteren met Handbrake of welk ander converteerprogramma is dan ook zinloos en zal u probleem niet oplossen. Daarom mijn advies, download de 30 dagen VDL2023 trailversie en kijk of u probleem hiermee uw probleem is opgelost.

Zie voor nadere informatie eens deze link: Video Deluxe: Creatieve Videobewerking

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Michiel-Vermeulen schreef op 07.02.2023 om 19:54 uur

Hoi Rob,

ik heb de testversie van 2023 geïnstalleerd en daarmee is het probleem verholpen. Daarna dus meteen de nieuwe versie aangeschaft. Kost een paar tientjes, maar daarmee wel weer filmpjes met het juiste geluid.

Dank voor je reacties!

Bol schreef op 07.02.2023 om 22:59 uur

@Michiel-Vermeulen

Halo Michiel,

Het doet mij deugd om van u te vernemen, dat uw geluidsprobleem is opgelost door uw VDL2018plus versie 17.0.1.128 te upgraden naar laatste versie 2023 plus. Bedankt voor uw terugkoppeling. Succes met het maken van u films.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-