route importeren

timjongkees schreef op 06.04.2016 om 17:31 uur

Voor het inlassen van een geanimeerde reisroute gebruik ik Route Generator  versie 1.7.1. die ik van het net heb gehaald. De VDL routesimulator kan ik niet gebruiken omdat ik daar geen eigen kaart kan importeren. 

Bij het importeren krijg ik de mededeling dat het niet kan worden gelezen omdat de bestandsextensie FMP4 is. 

Wat moet ik daar mee?

Ik heb de Route Generator in een eerder project hebruikt bij een oudere versie van VDL en dat lukte toen als ik het me goed herinner zonder al teveel problemen.

Tim

VDL 2016 deluxe

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 07.04.2016 om 13:32 uur

Hallo Tim.

Volgens mij ondersteund Magix VDL 2016 geen FMP4 bestanden, Volgens mij heb je hier een FMP4 codex voor nodig.

Het is wel mogelijk, om een geanimeerde reisroute die gemaakt is in route generator 1.7.1, op tijdlijn van VDL 2016 te zetten.

Ik heb het volgende gedaan:

1. Ik heb een route.jpg gemaakt. (zie voorbeeld)

2. Daarna heb ik met Tools/ draw mode een reisroute gemaakt

3. Daarna heb ik met Tools / Generate route een laten generen. (Out.avi). 

4. Deze kan ik niet rechtstreeks op de tijdlijn van Magix plaatsen (zie afbeelding)

5. Ik heb toen een Video converter gebruikt en deze geconverteerd naar AVI (zie afbeelding)

6. De geconverteerde AVI bestand kan ik nu wel op de tijdlijn van VDL 2016 plaatsen (zie afbeelding)

7. dit is het resultaat.

Succes,

Rob 

timjongkees schreef op 07.04.2016 om 17:22 uur

Hallo Rob,

Getracht de converter te downloaden. Dat lukte, maar ik kreeg de mededeling dat het een niet-geactiveerd exemplaar was???? Kon er dus niets mee doen.

Toen bleek de extensie van de gecreeerde route die ik inmiddels op het bureaublad had gezet gewoon avi te zijn. Dan moet ik hem toch gewoon in de tijdlijn kunnen slepen?

Maar ik kreeg wederom een venster met de mededeling dat ik niet bevoegd was en contact op moest nemen met de beheerder. Ik heb een screenshot gemaakt zoals jij dat ook zo fraai deed, maar het lukt me niet om dat in te voegen.

Misschien kun je me toch verder helpen, mogelijk ook met dat screenshot.

met vriendelijke groet,

Tim

Voormalige gebruiker schreef op 07.04.2016 om 21:22 uur

Hallo Tim,

AVI staat voor Audio Video Interleave. Waarom het Outro.avi bestand niet afspeeld daar heb ik het antwoord niet op. Het kan zijn dat dit bestand het FMP4 codec bevat en Magix niet!!

AVS video converter 8 is een betaalde versie, maar er zijn ook free video converters te downloaden via het internet. Even googlen.

Als je computer onder windows 10 draait kan je in Store van Windows ook deze gratis Video Converter downloaden.

1. start Video Converter op

2. klik op het camera teken.

3. ga naar het bestand "Out.avi" en klik op openen

4.. klik op Quick Convert

5. select format en profile (H.264/MP4 - 1080p

6. klik op "Convert"

7. het bestand staat nu in: C:\gebruikers\gebruikersnaam\Videos\CidadeVideoConvert\CidadeConvertVideo.mp4

8. plaats dit bestand op de tijdlijn van VDL 2016

9. dit is het resultaat

Succes,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 13.04.2016 om 11:58 uur

Hallo Tim,

Ik deze converter online gevonden. Misschien heb je er wat aan. http://www.online-convert.com/

Laat het mij weten.

Groet,

Rob

timjongkees schreef op 15.04.2016 om 11:54 uur

Hallo Rob,

Ik ben ermee aan de slag gegaan en met de proefversie kon ik de route na wat gemodder converteren. Het resultaat was belabberd, misvormd en onscherp en het werd tot 1/3 van de totale lengte ingekort. Je raadt het waarschijnlijk al: dat werd betalen voor de volledige versie maar gezien de bedenkelijke kwaliteit zag ik daarvan maar af. 

Wel ontdekte ik dat de route was gesplitst in aparte foto's die opeens verschenen in één van mijn mappen. Die heb ik allemaal geselecteerd en als geheel op de tijdlijn geplaatst. Dat weer geselecteerd en de tijdsduur ingekort. Nu heb ik een mooi lopende animatie. Alleen een overgang erop plaatsen lukt niet omdat het nog steeds allemaal aparte foto's zijn. Kan ik al die foto's tot één scene samenvoegen zodat ik met het geheel kan gaan stoeien?

Niettemin bedankt voor de tip

Tim