Roteren van foto's met Magix Video de Luxe MX Plus

lacroce108 schreef op 05.11.2013 om 14:14 uur

Kan iemand mij precies vertellen hoe ik foto's kan laten roteren met Magix deluxe MX Plus. Ik heb het vaak geprobeerd maar het lukt niet, Bij een vorige versie van Magix was dit erg gemakkelijk. Hier lukt het niet. Ik ben zover dat ik de foto op de tijdlijn moet selecteren en vervolgens gaan naar het tabblad effecten en daar het item roteren/spiegelen aanklikken. Maar wat vervolgens moet gebeuren weet ik niet. Dit staat ook niet met zoveel woorden in de Handleiding. Graag een gedetailleerde beschrijving.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank

Reacties

RiViS schreef op 05.11.2013 om 15:12 uur

Je was toch al op de gooede weg. Als je het tabblad Rotatie/Spiegeling hebt aangeklikt dan zie je rechts daarvan het scherm met de 8 functies:

Voor 90 graden roteren gebruik je de onderste 2 vierkantjes. Klik er op en zie wat er gebeurt op je monitor.

Voor spiegelen gebruik je de 2 er boven (muisklik in het vierkantje).

Horizon balanceren: klik in het rondje en schuif met ingedrukte muisknop naar rechts of links.

Als je "Hulplijnen tonen" aanklikt krijg je een raster met hulplijnen te zien.

De bovenste drie: klik met de muis in het oranje bolletje en sleep door de zwarte cirkel en kijk naar je monitor.

Als je het even niet meer ziet (wat je gedaan hebt) klik op het "vlinderstrikje" rechts boven en alles staat weer zoals het was in het begin..

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 05.11.2013 om 19:42 uur

Beste,

Een aanvulling op Rijk. Schakel over van tijdlijn naar storyboard-modus. Deze methode gebruik ik zelf veel. Zie foto

succes

Rob