Sinds 1 jaar probeer ik nu films te maken van onze vakanties met mijn nieuwe Magix Video deluxe 16 Premium- programma, maar het resultaat is nog steeds niet zo als ik dat gewend ben met Pinnacle 8!
ik heb van alles gebrobeert, maar niets helpt, de film is niet scherp, de kleuren zijn flets en het beeld beweegt,geen pixels, maar iets wat daar op lijkt, iets gladder, zowel op de monitor in het filmbewerkingsprogramma, als op de DVD die ik gebrand heb.
Het zijn wel 'complexe' films met foto's, plaatjes, stukjes films van You-tube, text en overgangen.
Ze zijn nooit langer dan 45 minuten, ik probeer er echt iets moois van te maken en ik dacht dat Magix dat wel aan zou kunnen.de mogelijkheden zijn uitstekend, alleen de animatie valt mij tegen.
Ik heb een vrij nieuwe Acer Aspire M7720 , met windows 7 en Core i7 en Ati Radeon HD 4650 en algemeen beeldscherm 1680x1050.
Ik heb een panasonic miniDV-camera(nog een gewone gèèn HD) en importeer met firewire en gebruik DV- MPG . beeldverhouding 16:9.
Ik heb dan aangegeven in Magix dat ik pal breedbeeld 16:9 wil gebruiken.
Als de film dan opgenomen is , staat de beeldverhouding tòch weer op 4:9!
dat zie ik als ik op een scene rechts- klik in het werkveld, en verander dat dan weer.
Ik heb al eerder een vraag gesteld op dit gebied, en heb alle antwoorden reeds gebrobeert,interlaced, niet interlaxed enz.bitrate in allerlei opties, snel, langzaam, antiflikkerfilter, geen antiflikkerfilter enz..
Behalve de tip om het videobestand op te nemen zonder MPG( dus als VOB-bestand?), lukt niet, dan staat er geen Panansonic DV-apparaatstuurprogramma in het opname venster, maar Microsoft DV-camera and VR, ik kan niet kiezen, als ik op de opnmame knop druk, gaat de aangesloten camera ,in weergave-pauze-stand uit en niet meer aan , het filmvenster in het opname filmvenster staat op zwart.
Als ik met MPG wil opnemen herkent Magix de filmcamera wèl!
Dus al met al: Problems, problems, wie weet raad, voordat ik mijn oude Pinnacle 8 weer moet gaan installeren. Die films waren ook groot, met alles er op en er aan, maar de beelden op mijn grote televisie-scherm zijn fantastisch!!
Wie geeft mij de tip , zodat ik met volle tevredenheid kan zeggen; Magix, fantastisch!